Przetargi


Przetarg nieograniczony na: Rewitalizację zabytkowego cantrum miasta Wielunia - Baszta "Męczarnia" przy ul. Podwale w Wieluniu"

31‑10‑2008 12:58:01

OGŁOSZENIE O PRZETARGU NIEOGRANICZONYM

o szacunkowej wartości poniżej 5 150 000 EURO


Burmistrz Wielunia
Pl. Kazimierza Wielkiego 1

98-300 Wieluń tel.: 0 - 43 8860259, fax.: 043 8860274, www.bip.um.wielun.pl,

ogłasza przetarg nieograniczony na: "Rewitalizacja zabytkowego cantrum miasta Wielunia - Baszta "Męczarnia" przy ul. Podwale w Wieluniu"

Przedmiot zamówienia obejmuje:

Roboty ogólnobudowlane:

1. Rozebranie ścian z kamienia i cegły na zaprawie cementowo-wapiennej - 26,52 m3

2. Domurowanie ściany z wapienia rodzimego na zaprawie wapienno-trassowej - 85,47 m3

3. Mury z cegły gotyckiej o grubości ponad 1 cegłę na zaprawie trassowej - 245,77 m3

4. Nadproża łukowe z cegły gotyckiej - 5,99 m3

5. Płyty stropowe o grubości 10 cm w deskowaniu PERI - 92,33 m2

6. Belki i podciągi w deskowaniu PERI - 4,15 m3

7. Schody żelbetowe proste o grubości 8 cm - 47,16 m2 rzutu

8. Posadzki i cokoliki z płytek klinkierowych - 192,84 m2

9. Posadzki i okładziny schodów z cegły budowlanej - 57,26 m2

Szczegółowy zakres robót budowlanych obejmuje załączony przedmiar robót.

Roboty elektryczne i odgromowe:

1. Montaż rozdzielnic trzyrzędowych RW 3x12 - 1 szt.

2. Montaż rozłączników FR-302 40 - 1 szt.

3. Montaż wyłączników p. porażeniowych P312 B10-30-AC - 5 szt.

4. Montaż wyłączników nadprądowych S302 C10 - 1 szt.

5. Montaż ochronników przeciwprzepięciowych - 4 szt.

6. Montaż rozłączników FR 301 - 5 szt.

7. Montaż przewodu YDYp 3x1,5 mm2 - 340,00 m

8. Montaż przewodu YDYp 3x2,5 mm2 - 60,00 m

9. Montaż przewodu YDYp 4x1,5 mm2 - 170,00 m

10. Montaż opraw awaryjnych LED BAND MRE WHI - THORN - 35 kpl.

11. Montaż opraw awaryjnych CRUISER - 18 kpl.

12. Montaż przewodów instalacji odgromowej z pręta stalowego ocynkowanego d:8mm - 128,00 m

13. Montaż bednarki 25x4 - 22,00 m

14. Wykonanie uziomów z prętów miedzianych o długości 4,5 m - 2 szt.

Szczegółowy zakres robót elektrycznych i odgromowych obejmuje załączony przedmiar robót.

Robota budowlana - kod CPV 45453000-7


1. Nie dopuszcza się składania ofert wariantowych.

2. Nie dopuszcza się składania ofert częściowych.

3. Termin wykonania zamówienia:

Zamówienie zrealizowane zostanie w terminie do 30.10.2010 r.

4. Kryteria oceny ofert i ich znaczenie : Cena 90 %

Gwarancja 10 %

6. Specyfikację istotnych warunków zamówienia można odebrać w siedzibie zamawiającego - Plac Kazimierza Wielkiego 2 ,98-300 Wieluń , lok. Nr: 204. Cena za specyfikację istotnych warunków zamówienia 145,00 zł. Adres strony internetowej, na której zamieszczona jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia www.bip.um.wielun.pl

7. Wykonawca składający ofertę zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości : 13 000,00 zł (słownie : trzynaście tysięcy PLN) przed upływem terminu składania ofert. Wadium wnoszone w innej formie niż pieniądz należy wnieść do kasy Urzędu Miejskiego w Wieluniu, Plac Kazimierza Wlk. 2, wadium w formie pieniądza należy wpłacać przelewem na konto Urzędu Miejskiego w Wieluniu w ING Bank Śląski S.A. Oddział w Wieluniu nr rachunku 66 1050 1937 1000 0022 7627 0457


8. Uprawnieni do kontaktów z wykonawcami są:

- w zakresie przedmiotu zamówienia: Wydział Inwestycji i Rozwoju 98-300 Wieluń, Pl. Kazimierza Wielkiego 1 pok. Nr 8 - Stanisław Stochniałek, tel.: (0-43) 886 02 16

- w zakresie procedury przetargowej Biuro Zamówień Publicznych - Renata Sobieraj, 98-300 Wieluń, Pl. Kazimierza Wielkiego 2 tel. 0-43 8860249


9. Termin składania ofert upływa dnia 21.11.2008 r. o godz. 11.00

Oferty należy składać w nieprzejrzystych i zamkniętych kopertach . Na kopercie należy umieścić nazwę i adres

Zamawiającego, nazwę i adres Wykonawcy oraz napis : "Oferta przetargowa na zadanie pn. : "Rewitalizacja zabytkowego cantrum miasta Wielunia - Baszta "Męczarnia" przy ul. Podwale w Wieluniu" Nie otwierać przed 21.11.2008 r. godz. 11.30" i złożyć w siedzibie Zamawiającego w Biurze obsługi interesanta Urzędu Miejskiego w Wieluniu pok.nr.1

Plac Kazimierza Wielkiego 1.

10. Otwarcie ofert nastąpi dnia 21.11.2008 r. o godz. 11.30 w siedzibie Zamawiającego - Wieluń, Plac Kazimierza

Wielkiego 2 pok. Nr 203

11. W przetargu mogą wziąć udział wykonawcy :

1/spełniający warunki określone w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych oraz

2/ Wykonawca musi udokumentować, iż :

a). dysponuje osobą, która będzie kierować robotami budowlanymi podczas wykonywania zamówienia, posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno - budowlanej z co najmniej 2 letnią praktyką zawodową na budowie przy zabytkach nieruchomych tj. posiadającą uprawnienia konserwatorskie potwierdzone przez Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków. Na potwierdzenie spełniania tego warunku Wykonawca przedstawia dokumenty potwierdzające posiadanie uprawnień do kierowania robotami budowlanymi o specjalności konstrukcyjno - budowlanej oraz uprawnienia konserwatorskie potwierdzone przez Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków.

b). zrealizował (zakończył) w okresie ostatnich 5 lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia tj. przed dniem ukazania się ogłoszenia o niniejszym postępowaniu w Biuletynie Zamówień Publicznych, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej dwie roboty budowlane w ramach oddzielnych umów każda w zakresie wykonania prac budowlano-remontowych o wartości co najmniej 200 000,00 zł każda, wykonanych na obiekcie podlegającym ochronie konserwatora zabytków z podaniem ich /jej/ wartości, przedmiotu oraz daty i miejsca wykonania (wzór stanowi Załącznik Nr 4 do SIWZ). Do wykazu Wykonawca musi również dołączyć dokumenty potwierdzające, że roboty te zostały wykonane należycie (referencje, protokoły odbioru, itp.).

12. Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu :

Ocena spełniania w/w warunków zostanie dokonana zgodnie z formuła spełnia/nie spełnia w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach załączonych do oferty. Wykonawca musi wykazać spełnienie każdego z warunków. Niespełnienie któregokolwiek warunku spowoduje wykluczenie wykonawcy z postępowania.

13. Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 Ustawy Prawo zamówień publicznych.

14. Termin związania ofertą: 30 dni od daty otwarcia ofert.

15.Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej.

16.Zamawiający nie przewiduje wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej.

17.Zamawiający nie zamierza ustanowić dynamicznego systemu zakupów.





Ogłoszenie zostało zamieszczone w BZP w dniu 31.10.2008r.



I zarejestrowane pod Nr 294141-2008





Wieluń, dnia 31.10.2008 r.

Poniżej spakowany załacznik do pobrania:













Liczba pobrań
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.

Przetarg nieograniczony na:"Monitoring Wizyjny Miasta Wieluniu Rozbudowa 2008"

23‑10‑2008 12:14:32

OGŁOSZENIE O PRZETARGU NIEOGRANICZONYM

o szacunkowej wartości poniżej 206 000 EURO

Burmistrz Wielunia
Pl. Kazimierza Wielkiego 1

98-300 Wieluń

tel.: 0 - 43 886 - 02 59, fax.: 043 886 02 60, www.bip.um.wielun.pl,

ogłasza przetarg nieograniczony na:"Monitoring Wizyjny Miasta Wieluniu Rozbudowa 2008"

Przedmiotem zamówienia jest

- Zadanie nr 6: instalacja punktu obserwacyjnego w lokalizacji: skrzyżowanie ulic Wojska Polskiego -Sieradzka

- Zadanie nr 7: instalacja punktu obserwacyjnego w lokalizacji: skrzyżowanie ulic Śląska-Kopernika

- Zadanie nr 9: wyposażenie punktów kamerowych przy pl. Legionów w transmisję audio (głośniki) z centrum

monitorowania

KOD CPV 29816100-3 urządzenia bezpośredniego monitorowania


Miejsce realizacji: miasto Wieluń

1. Nie dopuszcza się składania oferty wariantowej.

2. Nie dopuszcza się składania ofert częściowych.

Termin wykonania zamówienia : 20dni od daty podpisania umowy

Zamawiający nie wymaga złożenia wadium

Kryteria oceny ofert i ich znaczenie: Cena -100 %

3. Specyfikację istotnych warunków zamówienia można odebrać w siedzibie zamawiającego - Plac Kazimierza Wielkiego 2 ,98-300 Wieluń , lok. Nr: 204. SIWZ została umieszczona na stronie internetowej www.bip.um.wielun.pl

4. Uprawnieni do kontaktów z wykonawcami są:


w zakresie przedmiotu zamówienia : Jarosław Surma , 98-300 Wieluń, Plac Kazimierza Wielkiego 2, tel. 043 886-0212,

w zakresie procedury przetargowej :Arkadiusz Prygiel , 98-300 Wieluń, Plac Kazimierza Wielkiego 2 tel. 0-43 8860249,w godzinach : poniedziałek 8.00-16.00, wtorek-piątek 7.30-15.30

5. Termin składania ofert upływa dnia 31.10.2008r. o godz. 11.00 Oferty należy składać w nieprzejrzystych i zamkniętych kopertach . Na kopercie należy umieścić nazwę i adres Zamawiającego, nazwę i adres Wykonawcy oraz napis : Oferta przetargowa na:" Monitoring Wizyjny Miasta Wieluniu Rozbudowa 2008" Nie otwierać przed 31.10.2008r. godz.11.30"i złożyć w siedzibie Zamawiającego w Biurze obsługi interesanta Urzędu Miejskiego w Wieluniu pok. nr1 Plac Kazimierza Wielkiego 1.

6. Otwarcie ofert nastąpi dnia 31.10.2008r. o godz. 11.30 w siedzibie Zamawiającego - Wieluń, Plac Kazimierza Wielkiego 2 w BZP pok. .nr 203

7. W przetargu mogą wziąć udział wykonawcy :

1/spełniający warunki określone w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych,

2/nie podlegający wykluczeniu z art. 24 ust. 1 i 2 ustawy Prawo zamówień publicznych.

Zamawiający oceni spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zależności od złożonych

dokumentów na zasadzie "spełnia"-"nie spełnia"


Termin związania ofertą : 30 dni od daty otwarcia ofert

Zamawiający nie przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających

8. Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej.

9. Zamawiający nie przewiduje wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej.

10. Zamawiający nie zamierza ustanowić dynamicznego systemu zakupów.



Wieluń, dnia 23.10.2008 r.

Ogłoszenie zostało zamieszczone w BZP w dniu 23.10.2008r.

i zarejestrowane pod Nr 281269-2008

Poniżej spakowany załącznik do pobrania


Liczba pobrań
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.

Przetarg nieograniczony na:"Wykonanie projektu budynku mieszkalnego"

08‑10‑2008 11:23:39

OGŁOSZENIE O PRZETARGU NIEOGRANICZONYM

o szacunkowej wartości poniżej 206 000 EURO



Burmistrz Wielunia
Pl. Kazimierza Wielkiego 1

98-300 Wieluń

tel.: 0 - 43 886 - 02 59, fax.: 043 886 02 60, www.bip.um.wielun.pl,

ogłasza przetarg nieograniczony na: "Wykonanie projektu budynku mieszkalnego" o następującym zakresie rzeczowym:

Rejon objęty zamówieniem zlokalizowany jest w Wieluniu przy ul. Głębokiej na działce nr 269/1 stanowiącej własność Gminy Wieluń o powierzchni 1758m2.

Zakres rzeczowy obejmuje zaprojektowanie budynku mieszkalnego wielorodzinnego, o 3 kondygnacyjach nadziemnych, podpiwniczonego wraz z zagospodarowaniem terenu .

Łączna powierzchnia budynku około 1500m2.

Prace projektowe obejmują: architekturę, konstrukcję, instalacje wewnętrzne: elektryczną z opomiarowaniem, teletechniczną, instalację TV, instalację odgromową, instalacje wod-kan. z opomiarowaniem, instalację c.o. z opomiarowaniem, przyłącza: elektryczne, teletechniczne, wod-kan, c.o.(podłączenie do sieci miejskiej), węzeł cieplny, projekt zagospodarowania terenu.

Program funkcjonalno-użytkowy

Technologia tradycyjna: fundamenty żelbetowe wylewane, ściany zewnętrzne z pustaka ceramicznego, stropy żelbetowe, więźba dachowa drewniana, dach dwuspadowy pokryty blachodachówką, stolarka wewnętrzna typowa płytowa, stolarka okienna PCW.

Budynek 3-klatkowy, po 9 mieszkań na każdej kondygnacji, łącznie 27 mieszkań.

Lokal mieszkalny około 47m2 : kuchnia, łazienka, przedpokój, dwa pokoje - 4 szt na każdej kondygnacji, łącznie 12 mieszkań

Lokal mieszkalny około 30m2 : kuchnia, łazienka, przedpokój, jeden pokój - 3 szt na każdej kondygnacji, łącznie 9 mieszkań

Lokal mieszkalny około 50m2 : kuchnia, łazienka, przedpokój, trzy pokoje - 2 szt na każdej kondygnacji, łącznie 6 mieszkań



W ramach zamówienia należy wykonać :

1/przeprowadzenie badań gruntowo-wodnych dla terenu objętego projektem

2/opracowanie matrycy dla celów projektowych w skali 1:500 w formie numerycznej zgodnie z rozporządzeniem Ministra Gospodarki Przestrzennej i Budownictwa (Dz.U. nr 25 z 1995r. poz. 133), wykonanie analogowo na folii i zapisanie na nośniku CD w formacie DXF

3/ przygotowanie dokumentów do uzyskania prawomocnej decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego (Dz. U. Nr 80 z 2003r. poz. 717) i jej uzyskanie

4/ wykonanie projektów budowlanych oddzielnie dla każdej z branż, uwzględniające obowiązujące normy i przepisy wraz z niezbędnymi uzgodnieniami umożliwiającymi uzyskanie pozwolenia na budowę, opracowanych zgodnie z przepisami Prawa budowlanego spełniających wymagania Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego (Dz.U. z 2003r. Nr 120 poz. 1133 z późniejszymi zmianami) i przepisów wykonawczych - w ilości 4 egz.

5/ wykonanie projektów wykonawczych dla każdej z branż, uzupełniających i uszczegółowiających projekty budowlane w zakresie i stopniu dokładności niezbędnym do sporządzenia przedmiaru robót, kosztorysu inwestorskiego, przygotowania oferty przez wykonawcę i realizację robót budowlanych. Projekty te muszą uwzględniać wymagania określone w § 5 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych i wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (Dz.U. nr 202 poz. 2072z późniejszymi zmianami) - w ilości 4 egz.

6/ opracowanie specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych dla każdej z branż, przez którą należy rozumieć opracowania zawierające w szczególności zbiory wymagań, które są niezbędne do określenia standardu i jakości wykonania robót, w zakresie sposobu wykonania robót budowlanych, właściwości wyrobów budowlanych oraz oceny prawidłowości wykonania poszczególnych robót. Specyfikacje muszą uwzględniać wymagania określone w § 13 i 14 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych i wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (Dz.U. nr 202 poz. 2072 z późniejszymi zmianami) - w ilości 2 egz.

7/ wykonanie przedmiarów robót dla każdej z branż, przez które należy rozumieć opracowania zawierające zestawienie przewidywanych do wykonania robót w kolejności technologicznej ich wykonania wraz z ich szczegółowym opisem, miejscem wykonania lub wskazaniem podstaw ustalających szczegółowy opis, z wyliczeniem i zestawieniem ilości jednostek miar robót podstawowych oraz wskazaniem podstaw do ustalania cen jednostkowych robót lub jednostkowych nakładów rzeczowych. Przedmiary muszą uwzględniać wymagania określone w § od 6 do 10 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych i wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (Dz.U. nr 202 poz. 2072 z późniejszymi zmianami) - w ilości 2 egz.

W w/w przedmiarach nie należy uwzględniać niżej wymienionego zakresu robót wykończeniowych.

Dla każdego z zaprojektowanych mieszkań należy wykonać oddzielny przedmiar na wykonanie prac wykończeniowych o zakresie : malowanie pomieszczeń, posadzki i podłoża, okładziny ścienne, lampy oświetleniowe, biały osprzęt.

8/ wykonanie kosztorysów inwestorskich dla każdej z branż zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 18.05.2004r. w sprawie określenia metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno-użytkowym (Dz. U. Nr 130 poz. 1389 z 2004r.) wydrukowanych w opcji kalkulacji uproszczonej z wyszczególnieniem cen jednostkowych dla każdej pozycji kosztorysowej- w ilości 2 egz.

W w/w kosztorysach inwestorskich nie należy uwzględniać niżej wymienionego zakresu robót wykończeniowych.

Dla każdego z zaprojektowanych mieszkań należy wykonać oddzielny kosztorys inwestorski na wykonanie prac wykończeniowych o zakresie : malowanie pomieszczeń, posadzki i podłoża, okładziny ścienne, lampy oświetleniowe, biały osprzęt.

9/ wykonanie kosztorysów inwestorskich ślepych dla każdej z branż - w ilości 2 egz. bez uwzględniania w/w robót wykończeniowych dla każdego z mieszkań

10/ sporządzenie informacji dotyczącej bezpieczeństwa i ochrony zdrowia (BIOZ) ze względu na specyfikę projektowanego obiektu budowlanego, uwzględnianej w planie bezpieczeństwa i ochrony zdrowia - w ilości 1 egz.

11/ uzyskanie wszystkich uzgodnień niezbędnych do uzyskania prawomocnej decyzji pozwolenia na budowę i uzyskanie.

Całość dokumentacji projektowej j.w należy sporządzić również w wersji elektronicznej (PDF) i przekazać zamawiającemu na nośniku (CD)

Teren objęty objęty zamówieniem zawiera:

- załącznik nr 6 do SIWZ - mapa do celów opiniodawczych

KOD CPV 74232000-1 Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania

KOD CPV 74233200-3 Geotechniczne usługi inżynieryjne

Za wykonanie zamówienia uważa się uzyskanie i przekazanie Zamawiającemu przez Wykonawcę uprawomocnionej decyzji pozwolenia na budowę wraz z załącznikami oraz kompletem dokumentacji wykonawczej, kosztorysem inwestorskim, przedmiarami i kosztorysami inwestorskimi ślepymi, STWiORB oraz dokumentacją geologiczną.

Nie dopuszcza się składania oferty wariantowej.

Nie dopuszcza się składania ofert częściowych.

Termin wykonania zamówienia : 31.07.2009r.

Wykonawca składający ofertę zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości : 590,00 PLN (słownie: pięćset dziewięćdziesiąt PLN) przed upływem terminu składania ofert. Wadium wnoszone w formie innej niż pieniądz należy składać w kasie Urzędu Miejskiego w Wieluniu, Plac Kazimierza Wielkiego 2, wadium wpłacane w pieniądzu przelewem na konto Urzędu Miejskiego w Wieluniu w ING Bank Śląski S.A. Oddział w Wieluniu nr rachunku 66 1050 1937 1000 0022 7627 0457

Kryteria oceny ofert i ich znaczenie: Cena - 100 %

Specyfikację istotnych warunków zamówienia można odebrać w siedzibie zamawiającego - Plac Kazimierza Wielkiego 2 ,98-300 Wieluń , lok. Nr: 204. SIWZ została umieszczona na stronie internetowej www.bip.um.wielun.pl

7. Uprawnieni do kontaktów z wykonawcami są:

w zakresie przedmiotu zamówienia : Stanisław Stochniałek, 98-300 Wieluń, Plac Kazimierza Wielkiego 2, tel. 0 43 8860216, w zakresie procedury przetargowej : Małgorzata Rajska , 98-300 Wieluń, Plac Kazimierza Wielkiego 2 tel. 0 - 43 8860249,w godzinach : poniedziałek 8.00-16.00, wtorek-piątek 7.30-15.30

Termin składania ofert upływa dnia 21.10.2008 o godz. 11.00 Oferty należy składać w nieprzejrzystych i zamkniętych kopertach . Na kopercie należy umieścić nazwę i adres Zamawiającego, nazwę i adres Wykonawcy oraz napis : Oferta przetargowa na:" "Wykonanie projektu budynku mieszkalnego" Nie otwierać przed 21.10.2008r. godz.11.30"i złożyć w siedzibie Zamawiającego w Biurze obsługi interesanta Urzędu Miejskiego w Wieluniu pok. nr1 Plac Kazimierza Wielkiego 1.

Otwarcie ofert nastąpi dnia 21.10.2008 o godz. 11.30 w siedzibie Zamawiającego - Wieluń, Plac Kazimierza Wielkiego 2 w BZP pok.nr 203

10. W przetargu mogą wziąć udział wykonawcy : 1/spełniający warunki określone w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, 2/nie podlegający wykluczeniu z art. 24 ust. 1 i 2 ustawy Prawo zamówień publicznych,3/udokumentują wykonanie w okresie ostatnich trzech lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, przynajmniej jednej usługi odpowiadającej rodzajem usłudze stanowiącej przedmiot zamówienia tj. udokumentowanie wykonania projektu budynku mieszkalnego wielorodzinnego lub budynku użyteczności publicznej wraz z niezbędnymi instalacjami o kubaturze nie mniejszej niż 3500m3. 4/ dysponują osobami z uprawnieniami budowlanymi bez ograniczeń niezbędnymi do wykonania przedmiotu zamówienia tj, minimum 1 osobą z uprawnieniami budowlanymi bez ograniczeń do projektowania: - w specjalności architektonicznej, - w specjalności konstrukcyjno-budowlanej, - w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wodociągowych i kanalizacyjnych, - w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci , instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych

Zamawiający oceni spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zależności od złożonych dokumentów na zasadzie "spełnia"-"nie spełnia"

Termin związania ofertą : 30 dni od daty otwarcia ofert

Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust.1 pkt 6

13. Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej.

14. Zamawiający nie przewiduje wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej.

15. Zamawiający nie zamierza ustanowić dynamicznego systemu zakupów.



Wieluń, dnia 07.10.2008 r.



Ogłoszenie zostało zamieszczone w BZP w dniu 07.10.2008r.

i zarejestrowane pod Nr 253361-2008

Poniżej spakowany załącznik do pobrania

Liczba pobrań
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.

Przetarg nieograniczony na:"Remont nawierzchni drogi gminnej we wsi Jodłowiec gmina Wieluń"

07‑10‑2008 11:12:54

OGŁOSZENIE O PRZETARGU NIEOGRANICZONYM

o szacunkowej wartości poniżej 5 150 000 EURO

Burmistrz Wielunia
Pl. Kazimierza Wielkiego 1

98-300 Wieluń

tel.: 0 - 43 886 - 02 59, fax.: 043 886 02 60, www.bip.um.wielun.pl,

ogłasza przetarg nieograniczony na: "Remont nawierzchni drogi gminnej we wsi Jodłowiec gmina Wieluń"

o następującym zakresie rzeczowym:

- wyrównanie profilu podłużnego i poprzecznego masą betonu asfaltowego - 186ton

- wykonanie warstwy ścieralnej z betonu asfaltowego gr 4 cm - 2740, 0m2

KOD CPV 45233120-6 Roboty z zakresie budowy dróg

Miejsce realizacji: Jodłowiec gmina Wieluń

Nie dopuszcza się składania oferty wariantowej.

Nie dopuszcza się składania ofert częściowych.

Termin wykonania zamówienia : 30.05.2009r.

Wykonawca składający ofertę zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości : 4200,00 PLN(słownie : cztery tysiące dwieście złotych 00/100) przed upływem terminu składania ofert. Wadium wnoszone w formie innej niż pieniądz należy składać w kasie Urzędu Miejskiego w Wieluniu, Plac Kazimierza Wielkiego 2, wadium wpłacane w pieniądzu przelewem na konto Urzędu Miejskiego w Wieluniu w ING Bank Śląski S.A. Oddział w Wieluniu nr rachunku 66 1050 1937 1000 0022 7627 0457

Kryteria oceny ofert i ich znaczenie: Cena - 90 % Gwarancja - 10 %

Specyfikację istotnych warunków zamówienia można odebrać w siedzibie zamawiającego - Plac Kazimierza Wielkiego 2,98-300 Wieluń , lok. Nr: 204. SIWZ została umieszczona na stronie internetowej www.bip.um.wielun.pl Cena SIWZ 50,00zł.

7. Uprawnieni do kontaktów z wykonawcami są:

w zakresie przedmiotu zamówienia : Stanisław Stochniałek , 98-300 Wieluń, Plac Kazimierza Wielkiego 2, tel.0 43 8860216, w zakresie procedury przetargowej : Arkadiusz Prygiel, 98-300 Wieluń, Plac Kazimierza Wielkiego 2 tel. 0 - 43 8860249,w godzinach : poniedziałek 8.00-16.00, wtorek-piątek 7.30-15.30

Termin składania ofert upływa dnia 29.10.2008 o godz. 11.00 Oferty należy składać w nieprzejrzystych i zamkniętych kopertach . Na kopercie należy umieścić nazwę i adres Zamawiającego, nazwę i adres Wykonawcy oraz napis : Oferta przetargowa na:" Remont nawierzchni drogi gminnej we wsi Jodłowiec gmina Wieluń" Nie otwierać przed 29.10.2008r. godz.11.30 i złożyć w siedzibie Zamawiającego w Biurze obsługi interesanta Urzędu Miejskiego w Wieluniu pok. nr1 Plac Kazimierza Wielkiego 1.

Otwarcie ofert nastąpi dnia 29.10.2008 o godz. 11.30 w siedzibie Zamawiającego - Wieluń, Plac Kazimierza Wielkiego 2 w BZP pok. nr 203

W przetargu mogą wziąć udział wykonawcy : 1/spełniający warunki określone w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, 2/nie podlegający wykluczeniu z art. 24 ust. 1 i 2 ustawy Prawo zamówień publicznych,

3/udokumentują wykonanie w ciągu ostatnich pięciu lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, ajeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej jednej roboty budowlanej odpowiadającej swoim rodzajem robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia i o wartości co

najmniej, 100 000,00 tj. roboty w zakresie nawierzchni z betonu asfaltowego. Należy podać wartości zamówienia, datę i miejsce wykonania oraz załączyć dokumenty potwierdzające, że roboty te zostały wykonane

należycie. 4/ posiadają uprawnienia niezbędne do wykonania przedmiotu zamówienia tj, uprawnienia budowlane bez ograniczeń uprawniające do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej oraz zaświadczenia z właściwego oddziału Izby Inżynierów Budownictwa potwierdzających przynależność do tej izby na dzień składania ofert.

Zamawiający oceni spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zależności od złożonych dokumentów na zasadzie "spełnia"-"nie spełnia"

Termin związania ofertą : 30 dni od daty otwarcia ofert

Zamawiający nie przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających

Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej.

14. Zamawiający nie przewiduje wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej.

15. Zamawiający nie zamierza ustanowić dynamicznego systemu zakupów.

Wieluń, dnia 07.10.2008r.

Ogłoszenie zostało zamieszczone w BZP w dniu 07.10.2008r.

i zarejestrowane pod Nr 253097-2008


Poniżej spakowany załącznik do pobrania

Liczba pobrań
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.

Przetarg nieograniczony na: "Linie do segregacji odpadów i kompostownia w Rudzie, gmina Wieluń

06‑10‑2008 09:06:02

OGŁOSZENIE O PRZETARGU NIEOGRANICZONYM

o szacunkowej wartości poniżej 5 150 000 EURO

Burmistrz Wielunia
Pl. Kazimierza Wielkiego 1

98-300 Wieluń

tel.: 0 - 43 886 - 02 59, fax.: 043 886 02 60, www.bip.um.wielun.pl,

ogłasza przetarg nieograniczony na:"Linia do segregacji odpadów i kompostownia w Rudzie, gmina Wieluń" o następującym zakresie rzeczowym:

A - Branża elektryczna: 1/ Linia kablowa zasilająca sortownię 2/ Instalacje elektryczne wewnętrzne sortowni

B - Branża budowlana: 1/ Adaptacja garażu na sortownię 2/ Adaptacja wiaty na boksy składowe 3/ Ściany oporowe wydzielające zasieki produkcji humusu i składowania

C - Branża inżynieryjna: 1/ Zagospodarowanie terenu: roboty ziemne, place technologiczne, place kompostowni,, plac przyjęć odpadów, kanalizacja deszczowa, zbiornik odcieków, zbiornik ppoż, rów opaskowy

D - Branża technologiczna: 1/Technologia sortowni wraz z wentylacją 2/ Technologia kompostowni

KOD CPV 45232000, 45200000, 45221100, 4522100-0, 45310000-3, 29241235-6, 45331210-1, 74232000

Miejsce realizacji: Ruda, gmina Wieluń

1. Nie dopuszcza się składania oferty wariantowej.

2. Nie dopuszcza się składania ofert częściowych.

3. Termin wykonania zamówienia : 10.12.2009r.

4. Wykonawca składający ofertę zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości : 83 000,00 PLN (słownie : osiemdziesiąt trzy tysiące PLN) przed upływem terminu składania ofert. Wadium wnoszone w formie innej niż pieniądz należy składać w kasie Urzędu Miejskiego w Wieluniu, Plac Kazimierza Wielkiego 2, wadium wpłacane w pieniądzu przelewem na konto Urzędu Miejskiego w Wieluniu w ING Bank Śląski S.A. Oddział w Wieluniu nr rachunku 66 1050 1937 1000 0022 7627 0457

5. Kryteria oceny ofert i ich znaczenie: Cena - 90 % Gwarancja - 10 %

6. Specyfikację istotnych warunków zamówienia można odebrać w siedzibie zamawiającego - Plac Kazimierza Wielkiego 2 ,98-300 Wieluń , lok. Nr: 204. Koszt SIWZ - 173,00zł. SIWZ została umieszczona na stronie internetowej www.bip.um.wielun.pl

7. Uprawnieni do kontaktów z wykonawcami są:

w zakresie przedmiotu zamówienia : Katarzyna Trzcina, 98-300 Wieluń, Plac Kazimierza Wielkiego 1, tel. 0 43 8860215, w zakresie procedury przetargowej : Małgorzata Rajska , 98-300 Wieluń, Plac Kazimierza Wielkiego 2 tel. 0 - 43 8860249,w godzinach : poniedziałek 8.00-16.00, wtorek-piątek 7.30-15.30

8. Termin składania ofert upływa dnia 30.09.2008 o godz. 11.00 Oferty należy składać w nieprzejrzystych i zamkniętych kopertach . Na kopercie należy umieścić nazwę i adres Zamawiającego, nazwę i adres Wykonawcy oraz napis : Oferta przetargowa na:"Linia do segregacji odpadów i kompostownia w Rudzie, gmina Wieluń" Nie otwierać przed 30.09.2008r. godz.11.30"i złożyć w siedzibie Zamawiającego w Biurze obsługi interesanta Urzędu Miejskiego w Wieluniu pok. Nr 1 Plac Kazimierza Wielkiego 1.

9. Otwarcie ofert nastąpi dnia 30.09.2008 o godz. 11.30 w siedzibie Zamawiającego - Wieluń, Plac Kazimierza Wielkiego 2 w BZP pok.nr 203

10. W przetargu mogą wziąć udział wykonawcy :

1/spełniający warunki określone w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych,

2/nie podlegający wykluczeniu z art. 24 ust. 1 i 2 ustawy Prawo zamówień publicznych,

3/ którzy udokumentują wykonanie w ciągu ostatnich pięciu lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej jednej roboty budowlanej odpowiadającej swoim rodzajem robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia polegającej na wykonaniu obiektu służącego gospodarce odpadami obejmującego linię segregacji odpadów i kompostownię odpadów o wartości łącznej co najmniej 1000 000zł. Należy podać wartości zamówień, daty i miejsca wykonania oraz załączyć dokumenty potwierdzające, że roboty te zostały wykonane należycie.

4/ posiadają uprawnienia niezbędne do wykonania przedmiotu zamówienia ,uprawnienia budowlane bez ograniczeń uprawniające do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej, w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci elektrycznych , w specjalności instalacyjnej w zakresie instalacji elektrycznych, w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci sanitarnych, w specjalności instalacyjnej w zakresie instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych oraz zaświadczenia z właściwego oddziału Izby Inżynierów Budownictwa potwierdzających przynależność do tej izby na dzień składania ofert.

Zamawiający oceni spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zależności od złożonych dokumentów na zasadzie "spełnia"-"nie spełnia"

11. Termin związania ofertą : 30 dni od daty otwarcia ofert

12. Zamawiający przewiduje udzielenie 20% zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust.1 pkt 6

13. Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej.

14. Zamawiający nie przewiduje wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej.

15. Zamawiający nie zamierza ustanowić dynamicznego systemu zakupów.


Wieluń, dnia 09.09.2008r.


Ogłoszenie zostało zamieszczone w BZP w dniu 09.09.2008r. i zarejestrowane pod Nr 208455-2008

Ponizej spakowany załacznik do pobrania:



Liczba pobrań
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
Typ dokumentu:
application/zip
Rozmiar:
6,7MB
Liczba pobrań:
Trwa wczytywanie

Przetarg nieograniczony na:Remont-odbudowę nawierzchni Targowiska Miejskiego przy ul. Zielonej w Wieluniu wraz z infrastrukturą

19‑09‑2008 14:59:40

OGŁOSZENIE O PRZETARGU NIEOGRANICZONYM

o szacunkowej wartości poniżej 5 150 000 EURO



Zamawiający Wieluński Ośrodek Sportu i Rekreacji w Wieluniu z siedzibą w 98-300 Wieluniu, ul.Wojska Polskiego 38

W imieniu Zamawiającego postępowanie prowadzi Gmina Wieluń, 98-300 Wieluń, Pl. Kazimierza Wlk.1

Burmistrz Wielunia
Pl. Kazimierza Wielkiego 1

98-300 Wieluń

tel.: 0 - 43 886 - 02 59, fax.: 043 886 02 60, www.bip.um.wielun.pl,

ogłasza przetarg nieograniczony na "Remont-odbudowę nawierzchni Targowiska Miejskiego przy ul. Zielonej w Wieluniu wraz z infrastrukturą"

o następującym zakresie rzeczowym:

A/ Wymiana istniejącego przyłącza wodnego oraz budowa sieci wodociągowej - I etap.

Wykopy oraz przekopy wykonywane koparkami przedsiębiernymi -300 m3. Kanały rurowe -66 m2. Sieci wodociągowe w miastach -rurociągi z PCW ciśnieniowe o średnicy zewnętrznej 110 mm -110 m. Zasuwy żeliwne klinowe, owalne, kielichowe -2 szt. Sieci wodociągowe w miastach -rurociągi z PCW ciśnieniowe o średnicy zewnętrznej 90 mm -4 m. Sieci wodociągowe w miastach -rurociągi z PE niskociśnieniowe o średnicy zewnętrznej 65 mm -4 m. Studnia rewizyjna z kręgów betonowych o śr. 1200 mm -1 szt. Hydrant pożarowy nadziemny o śr. 80 mm -1 szt. Zasypywanie wykopów -300 m3. Próba szczelności. Dezynfekcja rurociągów. Płukanie sieci wodociągowych. Analiza próbek wody. Wodomierz śrubowy o śr. nom. 80 mm -1 szt. Zawór spustowy o śr. nom. 15 mm -1 szt. Zawór antyskażeniowy o śr. nom. 50 mm -1 szt.

B/Roboty budowlane drogowe

Roboty pomiarowe -koryta -0.24 ha. Koryta wykonane mechanicznie o gł. 30 cm -1433 m2. Koryta wykonane mechanicznie o gł. 20 cm -2149 m2. Krawężniki betonowe 15x30 cm 79 m. Ławy fundamentowe -3,4 m3. Odwodnienie liniowe -42 m. Warstwy odsączające -1431 m2. Warstwa dolna podbudowy -1433 m2. Warstwa górna podbudowy -1435 m2. Chodniki z kostki brukowej betonowej o grubości 8 cm -1362 m2. Chodniki z kostki kolorowej -73 m2. Studnie rewizyjne z kręgów o śr. 1200 mm -1 szt. Kraty prętowe -1,5 m2.docieplenie ścian zewnętrznych z kolorystyką - 787,04m2

KOD CPV 45233000-9 Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania nawierzchni autostrad i dróg

KOD CPV 45231300-8 Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków


Miejsce realizacji: Wieluń

Nie dopuszcza się składania oferty wariantowej.

Nie dopuszcza się składania ofert częściowych.

Termin wykonania zamówienia : 15.12.2008r.

Wykonawca składający ofertę zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości : 18 500,00 PLN(słownie : osiemnaście tysięcy pięćset PLN) przed upływem terminu składania ofert. Wadium wnoszone w formie innej niż pieniądz należy składać w kasie Urzędu Miejskiego w Wieluniu, Plac Kazimierza Wielkiego 2, wadium wpłacane w pieniądzu przelewem na konto Urzędu Miejskiego w Wieluniu w ING Bank Śląski S.A. Oddział w Wieluniu nr rachunku 66 1050 1937 1000 0022 7627 0457

Kryteria oceny ofert i ich znaczenie: Cena - 90 % Gwarancja - 10 %

Specyfikację istotnych warunków zamówienia można odebrać w siedzibie zamawiającego - Plac Kazimierza Wielkiego 2 ,98-300 Wieluń , lok. Nr: 204. Koszt SIWZ - 49,00zł. SIWZ została umieszczona na stronie internetowej www.bip.um.wielun.pl

Uprawnieni do kontaktów z wykonawcami są: w zakresie przedmiotu zamówienia : Jacek Raszewski, tel. 0-43 8404402; w zakresie procedury przetargowej : Małgorzata Rajska, tel. 0 - 43 8860249,w godzinach : poniedziałek 8.00-16.00, wtorek-piątek 7.30-15.30

Termin składania ofert upływa dnia 07.10.2008 o godz. 11.00

Oferty należy składać w nieprzejrzystych i zamkniętych kopertach . Na kopercie należy umieścić nazwę i adres: Gmina Wieluń, 98-300 Wieluń, Pl. Kazimierza Wlk.1, nazwę i adres Wykonawcy oraz napis : Oferta przetargowa na: "Remont-odbudowę nawierzchni Targowiska Miejskiego przy ul. Zielonej w Wieluniu wraz z infrastrukturą" Nie otwierać przed 07.10.2008r. godz.11.30"i złożyć w Biurze obsługi interesanta Urzędu Miejskiego w Wieluniu Plac Kazimierza Wielkiego 1, pok. Nr 1

Otwarcie ofert nastąpi dnia 07.10.2008 o godz. 11.30 w siedzibie Zamawiającego - Wieluń, Plac Kazimierza Wielkiego 2 w BZP pok.nr 203

10. W przetargu mogą wziąć udział wykonawcy : 1/spełniający warunki określone w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, 2/nie podlegający wykluczeniu z art. 24 ust. 1 i 2 ustawy Prawo zamówień publicznych,3/ udokumentują wykonanie w ciągu ostatnich pięciu lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej jednej roboty budowlanej odpowiadającej swoim rodzajem robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia , z podaniem jej wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentów potwierdzających, że roboty te zostały wykonane należycie. Zamawiający wymaga udokumentowania roboty budowlanej w zakresie wykonania nawierzchni z kostki brukowej betonowej o wartości co najmniej 200 000,00zł objętej jednym zamówieniem. 4/ posiadają uprawnienia niezbędne do wykonania przedmiotu zamówienia tj, uprawnienia budowlane bez ograniczeń uprawniające do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej, uprawnienia budowlane bez ograniczeń uprawniające do kierowania robotami budowlanymi w zakresie sieci sanitarnych oraz zaświadczenia z właściwego oddziału Izby Inżynierów Budownictwa potwierdzających przynależność do tej izby na dzień składania ofert.

Oświadczenia i dokumenty, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu.

a) dokument potwierdzający spełnianie warunków, o których mowa w punkcie 10 ppkt 1/: oświadczenie - załącznik nr 2

b)Dokumentami potwierdzającymi spełnianie warunku, o którym mowa w punkcie 10 ppkt 3/: wykaz robót budowlanych - załącznik nr 4 oraz dokumenty, że w/w roboty zostały wykonane należycie, np. referencje

c) Dokumentami potwierdzającymi spełnianie warunku, o którym mowa w punkcie 10 ppkt 4/ : kserokopie, potwierdzone przez wykonawcę za zgodność z oryginałem, uprawnień budowlanych osób przewidzianych do realizacji zamówienia, w zakresie odpowiadającym przedmiotowi zamówienia tj. uprawnienia budowlane uprawniające do kierowania robotami w zakresie konstrukcji budowlanych i instalacji sanitarnych oraz zaświadczenia z właściwego oddziału Izby Inżynierów Budownictwa potwierdzających przynależność do tej izby na dzień składania ofert

d) dokument potwierdzający spełnianie warunków, o których mowa w punkcie 10 ppkt 2/

- aktualny odpis z właściwego rejestru wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.Zamawiający dopuszcza możliwość złożenia czytelnej kserokopii wpisu do działalności gospodarczej wystawionej w okresie wcześniejszym, ale potwierdzonej za zgodność z oryginałem przez organ wydający w/w dokument w wymaganym terminie pod kątem aktualności stanu faktycznego z zapisami w w/w dokumencie.

- aktualne zaświadczenia właściwego naczelnika Urzędu Skarbowego oraz właściwego oddziału ZUS-u lub KRUS-u potwierdzające odpowiednio, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub złożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert

Zamawiający oceni spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zależności od złożonych dokumentów na zasadzie "spełnia"-"nie spełnia"

Termin związania ofertą : 30 dni od daty otwarcia ofert

Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust.1 pkt 6

13. Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej.

14. Zamawiający nie przewiduje wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej.

15. Zamawiający nie zamierza ustanowić dynamicznego systemu zakupów.



Wieluń, dnia 16.09.2008 r.

UWAGA - Modyfikacja SIWZ treść w dziale przetargi - zapytania i odpowiedzi

Ogłoszenie zostało zamieszczone w BZP w dniu 16.09.2008r.

i zarejestrowane pod Nr 219687-2008

Poniżej spakowany załaćznik do pobrania:




Liczba pobrań
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
Typ dokumentu:
application/msword
Rozmiar:
54KB
Liczba pobrań:
Trwa wczytywanie

Przetarg nieograniczony na:"Przebudowę (dokończenie budowy) pomieszczeń w budynku Hali Sportowej w Wieluniu przy ul. Częstochowskiej

28‑08‑2008 12:14:08

OGŁOSZENIE O PRZETARGU NIEOGRANICZONYM

o szacunkowej wartości poniżej 5 150 000 EURO

Burmistrz Wielunia
Pl. Kazimierza Wielkiego 1

98-300 Wieluń

tel.: 0 - 43 886 02 59, fax.: 043 886 02 60, www.bip.um.wielun.pl, w imieniu Zamawiającego Wieluńskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji w Wieluniu z siedzibą w 98-300 Wieluniu, ul.Wojska Polskiego 38 tel. 0-43 840 44 02

ogłasza przetarg nieograniczony na: "Przebudowa (dokończenie budowy) pomieszczeń w budynku Hali Sportowej w Wieluniu przy ul. Częstochowskiej"

o następującym zakresie rzeczowym:

1. Dokończenie budowy pomieszczeń II i III-ej kondygnacji hali sportowej w Wieluniu przy ul. Częstochowskiej.

I.1 Roboty budowlane -parter.

Roboty murowe -1,5189 m3; Tynki wewnętrzne, okładziny, malowanie - tynki zwykłe IV kat., stropów płaskich, wykonywanych ręcznie 4 m2; gładź gipsowa jednowarstwowa na sufitach -10 m2; gładź gipsowa jednowarstwowa na ścianach -51,4824 m2; dwukrotne fluatowanie powierzchni wewn. -61,4824 m2; dwukrotne malowanie bez gruntowania powierzchni betonowych -61,4824 m2; dwukrotne malowanie krat i balustrad farbą ftalową -8,4 m2; licowanie ścian płytkami -39,60 m2.Uzupełnienie stropu -0,3569 m3.Posadzki. Kładzenie i wykładanie podłóg. Posadzki płytkowe z kamieni sztucznych o wymiarach 40x40 cm -43,80 m2; cokoliki płytkowe -36,32 m; listwy wykańczające -36,32 m; okładziny schodów -15,936 m2.

I.2 Roboty budowlane -I piętro

Roboty murowe. Wykucie muru -4 szt. i 9,312 m2; rozebranie ścian i ścianek -80,2911 m2; ścianki działowe -63,1236 m2. Drzwi wewnętrzne. Nadproża - 3m; ościeżnice drzwiowe -2 szt.; skrzydła drzwiowe -3,60 m2; drzwi stalowe -5,312 m2; okna -0,81 m2. Uzupełnienie stropu. Zbrojenie stropu -50,09 kg. Tynki wewnętrzne, okładziny, malowanie. Tynki zwykłe -35,7122 m2; cokół -32,64 m2; listwa plastikowa -51,20 m; licowanie ścian płytkami -49,88 m2; gładź gipsowa -318,9176 m2; dwukrotne fluatowanie -318,9176 m2; dwukrotne malowanie Polinit -318,9176 m2; sufit Thermatex -71,00 m2; licowanie ścian płytkami -52,833 m2. Posadzki. Kładzenie i wykładanie podłóg. Warstwy wyrównujące -92 m2; posadzki płytkowe -113,244 m2; okładziny schodów -18,5256 m2. Roboty wykończeniowe. Parapety -10,98 m; podokienniki -10,98 m.

I.3 Roboty budowlane -II piętro

Roboty murowe. Wykucie muru: ościeżnice i kraty okienne -11 szt.; rozebranie ścian i ścianek -43,8516 m2; wykucie otworów w ścianach - 13,1539 m2; uzupełnienie ścianek -16,40 m2; ścianki działowe -121,3344 m2. Drzwi wewnętrzne. Nadproża - 18 m; ościeżnice drzwiowe -25 szt.; skrzydła drzwiowe -45,20 m2; parapety pcv -81,22 m; ściany murowane -81,22 m2; drzwi aluminiowe -14,40 m2. Tynki wewnętrzne, okładziny, malowanie. Kratki wentylacyjne -16 szt.; tynki zwykłe -555,1929 m2; gładź gipsowa -1.047,9375 m2; cokół -112,392 m2; listwa plastikowa -161,42 m; licowanie ścian płytkami -218,00 m2; dwukrotne fluatowanie -526,5375 m2; dwukrotne malowanie Polinit -601,5375 m2; dwukrotne malowanie ftalowa -21,20 m2; sufit Thermatex -275,00 m2; tynki dekoracyjne akrylowe -521,3967 m2. Posadzki. Kładzenie i wykładanie podłóg. Warstwy wyrównujące -156,80 m2; posadzki płytkowe -110,18 m2; okładziny schodów -35,8845 m2; wykładzina pcv -105,50 m2.

Roboty wykończeniowe. Parapety -80,14 m; podokienniki -80,14 m.

I.4 Roboty budowlane -III piętro

Roboty murowe. Wykucie muru: ościeżnice i kraty okienne -3 szt.; rozebranie ścian i ścianek -31,33m2; wykucie otworów w ścianach - 2,00 m2; ścianki działowe -28,00 m2. Drzwi wewnętrzne. Nadproża - 18 m; ościeżnice drzwiowe -26 szt.; skrzydła drzwiowe -47,00 m2; parapety pcv i ściany murowane -84,92 m; dzrwi aluminiowe -10,80 m2; drzwi stalowe -3,00 m2. Tynki wewnętrzne, okładziny, malowanie. Kratki wentylacyjne -17 szt.; licowanie ścian płytkami -176,365 m2; listwa plastikowa -164,04 m; cokół -108,72 m2; gładź gipsowa -738,6228 m2; dwukrotne fluatowanie -494,48 m2; dwukrotne malowanie Polinit -769,48 m2; dwukrotne malowanie ftalowa -715,4324 m2; płyty kartonowo-gipsowe -515,00 m2; sufit Thermatex -275,00 m2; tynki dekoracyjne akrylowe -244,1428 m2. Posadzki. Kładzenie i wykładanie podłóg. Warstwy wyrównujące -531,585 m2; posadzki płytkowe -286,337 m2; cokolik -51,48 m; wykładzina pcv -118,30 m2.

Instalowanie wind. Winda dla osób niepełnosprawnych -1 szt.

I.5 Instalacja wodno -kanalizacyjna -II piętro

Instalacja wodna demontaż. Demontaż hydrantu -3 szt. Instalacja wody zimnej i ciepłej. Rury PP: Z20x1,9 mm -14,00 m; Z25x2,3 mm -3,00 m; C20x3,4 mm -11,00 m; C25x4,2 -3,00 m; izolacja rurociągów -31 m; zawór kulowy PP 15 -9 szt.; zawór kulowy PP 20 -11 szt.; bateria umywalkowa -9 szt.; bateria natryskowa -5 szt.; szafka hydrantowa -3 szt.; Instalacja kanalizacyjna demontaż. Demontaż rurociągu -8 m.

Instalacja kanalizacji sanitarnej. Rurociąg rura pcw 50 -1 m; wpust podłogowy 50 mm- 6 szt.; miska ustępowa -7,00 kpl.; umywalka -9 szt.; pisuar + syfon -1 kpl.

I.6 Instalacja wodno -kanalizacyjna -III piętro

Instalacja wodna demontaż. Demontaż hydrantu -2 szt. Instalacja wody zimnej i ciepłej. Rury PP: Z20x1,9 mm -14,00 m; Z25x2,3 mm -3,00 m; C20x3,4 mm -12,00 m; C25x4,2 -3,00 m; izolacja rurociągów -32 m; zawór kulowy PP 15 -6 szt.; zawór kulowy PP 20 -12 szt.; bateria umywalkowa -9 szt.; bateria natryskowa -5 szt.; szafka hydrantowa -2 szt.; Instalacja kanalizacyjna demontaż. Demontaż wpustu podłogowego PP50 -6 szt.Instalacja kanalizacji sanitarnej. Rurociąg rura pcw 50 -13,00 m; 110 -5,00 m; wpust podłogowy 50 mm- 6 szt.; miska ustępowa -7,00 kpl.; umywalka -9 szt.; pisuar + syfon -1 kpl.

I.7 Instalacja centralnego ogrzewania i wentylacja mechaniczna -II piętro

Instalacja co demontaż. Demontaż rury -4,00 m; demontaż zaworu -6 szt. Instalacja centralnego ogrzewania. Grzejniki stalowe -22 kpl.; grzejnik łazienkowy -6 kpl.; rurociąg PE 16x2,0 mm -94,00 m; 20x2,3 -54,00 m; 25x2,5 -28,00 m; 32x3,0 -36,00 m; 40x4,0 -4,00 m; głowica termostatyczna -28 szt.; zawór grzejnikowy -28 szt.; izolacja -216,00 m.Wentylacja mechaniczna. Wentylator łazienkowy -6 szt.

I.8 Instalacja centralnego ogrzewania i wentylacja mechaniczna -III piętro

Instalacja co demontaż. Demontaż rury -4,00 m; demontaż zaworu -6 szt. Instalacja centralnego ogrzewania. Grzejniki stalowe -19 kpl.; grzejnik łazienkowy -6 kpl.; rurociąg PE 16x2,0 mm -54,00 m; 20x2,3 -84,00 m; 25x2,5 -26,00 m; 32x3,0 -46,00 m; 40x4,0 -4,00 m; głowica termostatyczna -25 szt.; zawór grzejnikowy -25 szt.; izolacja -210,00 m. Wentylacja mechaniczna. Wentylator łazienkowy -6 szt. I.9 Instalacje elektryczne Instalacja oświetlenia i gniazd wtyczkowych II i III piętro. Mocowanie opraw oświetleniowych -185 kpl.; montaż opraw świetlówkowych -185 szt.; montaż osprzętu instalacyjnego -252 szt.; przewody -470,00 m; wykucie bruzd -250,00 m; sprawdzenie stanu izolacji -85 szt.; sprawdzenie próbnikiem napięcia punktu odbioru -60 szt.

2. Dokończenie budowy pomieszczeń piwnicznych.

1/ roboty budowlane: Roboty murarskie: uzupełnienie ścianek -8,32 m2, ścianki działowe -96,0272 m2. Okna i drzwi: ościeżnice -18 szt., drzwi -27 m2., drzwi stalowe -9,60 m2, drzwi aluminiowe -3,60 m2, parapety PCV -9,90 mb. Tynki wewnętrzne, okładziny i malowanie: kratki wentylacyjne: 16 szt., tynki zwykłe IV kat. ścian i pilastrów -788,6435 m2, tynki zwykłe IV kat. stropów -150,46 m2, płytki naścienne 20 x 20 -186 m2, płytki naścienne klinkierowe -21,55 m2, listwy narożnikowe -324,38 mb, dwukrotne malowanie -1015,4812 m2, Posadzki: posadzki płytkowe z kamieni sztucznych 30x30 -263,67 m2, 20x20 -86,57 m2, cokoliki -40x40x20 -249,67 mb, listwy wykańczające -249,67 mb, posadzka wykładzina PVC 15,20 m2, listwy przyścienne PVC -18,52 mb.

2/ Instalacja wodno-kanalizacyjna. Rura PP PN10 o różnej średnicy -85 mb, próba szczelności, izolacja -85 mb, zawory kulowe -20 szt, bateria umywalkowa -9 szt, bateria do zlewu -szt. 1, bateria natryskowa ze słuchawką -6 szt, szafka hydrantowa -2 szt, rurociągi PVC -27 mb, zlew 1-komorowy -1 szt, miska ustępowa -5 kpl, umywalka z otworem -9 szt, pisuar + syfon -1 kpl. 3. Instalacja centralnego ogrzewania i wentylacji. Grzejniki stalowe płytowe -1 kpl, rurociągi z rur PE -30 mb, głowica termostatyczna -3 szt, zawór grzejnikowy -3 szt, wentylator łazienkowy -7 szt. 4. Instalacja elektryczna. Uzupełnienie tablicy oświetleniowej -1 szt, montaż opraw świetlówkowych -59 szt, montaż lączników podtynkowych -35 szt, montaż gniazd wtyczkowych -22 szt, przewody -330 mb,.

KOD CPV 45330000-9 Hydraulika i roboty sanitarne

KOD CPV 45231000-3 Roboty w zakresie instalacji elektrycznych

KOD CPV 45400000-1 Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych

Miejsce realizacji: Wieluń

Nie dopuszcza się składania oferty wariantowej.

Nie dopuszcza się składania ofert częściowych.

Termin wykonania zamówienia : do 30.06.2010 r.

Wykonawca składający ofertę zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości : 36 000,00 PLN(słownie : trzydzieści sześć tysięcy PLN) przed upływem terminu składania ofert. Wadium wnoszone w formie innej niż pieniądz należy składać w kasie Urzędu Miejskiego w Wieluniu, Plac Kazimierza Wielkiego 2, wadium wpłacane w pieniądzu przelewem na konto Urzędu Miejskiego w Wieluniu w ING Bank Śląski S.A. Oddział w Wieluniu nr rachunku 66 1050 1937 1000 0022 7627 0457

Kryteria oceny ofert i ich znaczenie: Cena - 90 % Gwarancja - 10 %

Specyfikację istotnych warunków zamówienia można odebrać w siedzibie zamawiającego - Plac Kazimierza Wielkiego 2 ,98-300 Wieluń , lok. Nr: 204. Koszt SIWZ - 166,00zł. SIWZ została umieszczona na stronie internetowej www.bip.um.wielun.pl

7. Uprawnieni do kontaktów z wykonawcami są:

w zakresie przedmiotu zamówienia : Jacek Raszewski, WOSIR ,98-300 Wieluń, ul.Wojska Polskiego 38 tel. 0-43 840 44 02, w zakresie procedury przetargowej : Renata Sobieraj , 98-300 Wieluń, Plac Kazimierza Wielkiego 2 tel. 0 - 43 8860249,w godzinach : poniedziałek 8.00-16.00, wtorek-piątek 7.30-15.30

Termin składania ofert upływa dnia 02.09.2008 o godz. 11.00 Oferty należy składać w nieprzejrzystych i zamkniętych kopertach . Na kopercie należy umieścić nazwę i adres Zamawiającego, nazwę i adres Wykonawcy oraz napis : Oferta przetargowa na: "Przebudowa (dokończenie budowy) pomieszczeń w budynku Hali Sportowej w Wieluniu przy ul. Częstochowskiej" Nie otwierać przed 02.09.2008r. godz.11.30" i złożyć w siedzibie Zamawiającego w Biurze obsługi interesanta Urzędu Miejskiego w Wieluniu pok. nr1 Plac Kazimierza Wielkiego 1.

Otwarcie ofert nastąpi dnia 02.09.2008 o godz. 11.30 w siedzibie Zamawiającego - Wieluń, Plac Kazimierza Wielkiego 2 w BZP pok.nr 203

10. W przetargu mogą wziąć udział wykonawcy : 1/spełniający warunki określone w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, 2/nie podlegający wykluczeniu z art. 24 ust. 1 i 2 ustawy Prawo zamówień publicznych,3/udokumentują wykonanie w ciągu ostatnich pięciu lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej jednej roboty budowlanej odpowiadającej swoim rodzajem robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia , z podaniem jej wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentów potwierdzających, że roboty te zostały wykonane należycie. Zamawiający wymaga udokumentowania roboty budowlanej w zakresie wykonania prac budowlano-remontowych o wartości co najmniej 700 000,00zł. (w ramach jednej umowy). 4/ dysponują minimum 1 osobą z uprawnieniami budowlanymi uprawniającymi do kierowania robotami budowlanymi określonymi przepisami Prawa budowlanego w specjalności konstrukcyjnej, 1 osobą w zakresie instalacji sanitarnych, 1 osobą w zakresie instalacji elektrycznych oraz posiadających zaświadczenia z właściwego oddziału Izby Inżynierów Budownictwa potwierdzające przynależność do tej izby na dzień składania ofert.

Zamawiający oceni spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zależności od złożonych dokumentów na zasadzie "spełnia"-"nie spełnia"

11. Termin związania ofertą : 30 dni od daty otwarcia ofert

12. Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust.1 pkt 6

13. Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej.

14. Zamawiający nie przewiduje wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej.

15. Zamawiający nie zamierza ustanowić dynamicznego systemu zakupów.


UWAGA - Wyjaśnienia do SIWZ w dziale przetargi - zapytania i odpowiedzi

Wieluń, dnia 12.08.2008 r.

Ogłoszenie zostało zamieszczone w BZP w dniu 12.08.2008r.

i zarejestrowane pod Nr 188161-2008

Poniżej spakowany załącznk do pobrania




Liczba pobrań
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.

Przetarg nieograniczony na : "Budowę kompleksu sportowego w ramach projektu "MOJE BOISKO - ORLIK 2012" w sąsiedztwie dwóch osiedli mieszkaniowych P.O.W.14 Wieluń-II etap, zakup i montaż modułowego.."

21‑08‑2008 13:54:12

OGŁOSZENIE O PRZETARGU NIEOGRANICZONYM

o szacunkowej wartości poniżej 206 000 EURO







Burmistrz Wielunia
Pl. Kazimierza Wielkiego 1

98-300 Wieluń tel.: 0 - 43 8860259, fax.: 043 8860274, www.bip.um.wielun.pl,

ogłasza przetarg nieograniczony na: "Budowa kompleksu sportowego w ramach projektu "MOJE BOISKO - ORLIK 2012" w sąsiedztwie dwóch osiedli mieszkaniowych P.O.W.14 Wieluń-II etap, zakup i montaż modułowego zaplecza boisk sportowych"

Przedmiot zamówienia obejmuje:

Przedmiotem zamówienia jest dostawa i montaż budynku zaplecza socjalnego na istniejących fundamentach w zespole boisk sportowych w ramach programu "Moje boisko - Orlik 2012", zgodnie z załączonym projektem i Specyfikacją Techniczną Wykonania i Odbioru Robót. W zakres prac wchodzi wykonanie budynku zaplecza w systemie kontenerowym wraz z instalacjami elektrycznymi i osprzętem oraz instalacjami sanitarnymi i wentylacji wraz z urządzeniami oraz jego dostarczenie i montaż w miejscu wskazanym przez zamawiającego zgodnie z pkt. 6.2..

Zamawiający dopuszcza dostawę budynku wykonanego w systemie kontenerowym według technologii własnej producenta, pod warunkiem zachowania niezmienności elewacji i układu funkcjonalnego budynku oraz parametrów technicznych ( z zachowaniem obowiązujących

norm i przepisów prawa budowlanego), Szczegółowy zakres robót określają załączone: 1.Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót (załącznik nr 5 do siwz) 2 Projekt budowlany (załącznik załączniknr 6 do siwz).Dopuszczalne są odstępstwa od projektu zgodnie z załącznikami nr 7 i 8 do SIWZ (zgodnie z pismem nr GPR 722-1/25/08 z dnia 13.08.2008 i pismem Ministerstwa Sportu i Turystyki z dnia 18.08.2008 r dotyczącymi wyrażenia zgody na zmiany w projekcie.)

kod CPV 45.21.13.50.-7, 45.21.20.00.-6

1. Nie dopuszcza się składania ofert wariantowych.

2. Nie dopuszcza się składania ofert częściowych.

3. Termin wykonania zamówienia:

Zamówienie zrealizowane zostanie w terminie do 31 października 2008 r.

4. Kryteria oceny ofert i ich znaczenie : Cena 100 %

6. Specyfikację istotnych warunków zamówienia można odebrać w siedzibie zamawiającego - Plac Kazimierza Wielkiego 2 ,98-300 Wieluń , lok. Nr: 204. Cena za specyfikację istotnych warunków zamówienia 33,00 zł. Adres strony internetowej, na której zamieszczona jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia www.bip.um.wielun.pl

7. Wykonawca składający ofertę zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości : 5 000 zł (słownie : pięć tysięcy PLN) przed upływem terminu składania ofert. Wadium wnoszone w innej formie niż pieniądz należy wnieść do kasy Urzędu Miejskiego w Wieluniu, Plac Kazimierza Wlk. 2, wadium w formie pieniądza należy wpłacać przelewem na konto Urzędu Miejskiego w Wieluniu w ING Bank Śląski S.A. Oddział w Wieluniu nr rachunku 66 1050 1937 1000 0022 7627 0457

8. Uprawnieni do kontaktów z wykonawcami są:

- w zakresie przedmiotu zamówienia: Wydział Gospodarki Przestrzennej i Rolnictwa - Janusz Pamuła, 98-300 Wieluń, Pl. Kazimierza Wielkiego 2 tel. 0-43 8860225

- w zakresie procedury przetargowej Biuro Zamówień Publicznych - Renata Sobieraj, 98-300 Wieluń, Pl. Kazimierza Wielkiego 2 tel. 0-43 8860249

9. Termin składania ofert upływa dnia 29.08.2008 r. o godz. 11.00

Oferty należy składać w nieprzejrzystych i zamkniętych kopertach . Na kopercie należy umieścić nazwę i adres

Zamawiającego, nazwę i adres Wykonawcy oraz napis : "Oferta przetargowa na zadanie pn. : "Budowa kompleksu sportowego w ramach projektu "MOJE BOISKO - ORLIK 2012" w sąsiedztwie dwóch osiedli mieszkaniowych P.O.W.14 Wieluń-II etap, zakup i montaż modułowego zaplecza boisk sportowych" Nie otwierać przed 29.08.2008 r. godz. 11.30" i złożyć w siedzibie Zamawiającego w Biurze obsługi interesanta Urzędu Miejskiego w Wieluniu pok.nr.1 Plac Kazimierza Wielkiego 1.

10. Otwarcie ofert nastąpi dnia 29.08.2008 r. o godz. 11.30 w siedzibie Zamawiającego - Wieluń, Plac Kazimierza

Wielkiego 2 pok. Nr 203

11. W przetargu mogą wziąć udział wykonawcy :

1/spełniający warunki określone w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych

12. Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu :

Ocena spełniania w/w warunków zostanie dokonana zgodnie z formuła spełnia/nie spełnia w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach załączonych do oferty. Wykonawca musi wykazać spełnienie każdego z warunków. Niespełnienie któregokolwiek warunku spowoduje wykluczenie wykonawcy z postępowania.

13. Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 7 Ustawy stanowiących nie więcej niż 10 % wartości zamówienia podstawowego.

14. Termin związania ofertą: 30 dni od daty otwarcia ofert.

15.Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej.

16.Zamawiający nie przewiduje wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej.

17.Zamawiający nie zamierza ustanowić dynamicznego systemu zakupów.







Ogłoszenie zostało zamieszczone w BZP w dniu 21.08.2008 r.




I zarejestrowane pod Nr 195882-2008










....................................................




Wieluń, dnia 21.08.2008 r.

Liczba pobrań
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
Liczba komunikatów archiwalnych: 1436 Numer strony: 1 .. 110  111  112  113  114  .. 144
Informacja wytworzona przez:
Arkadiusz Prygiel
email: prygiela@um.wielun.pl tel.:43 8860249 fax: 43 8860274
, w dniu:  09‑04‑2004 15:45:23
Informacja wprowadzona do BIP przez:
Monika Antosiak
email: mantosiak@finn.pl tel.:(42) 684-98-91 fax: (42) 684-98-92
, w dniu:  09‑04‑2004 15:45:23
Data ostatniej aktualizacji:
22‑08‑2025 08:29:46
Ilość wyświetleń:
Trwa wczytywanie
Wczytywanie danych...
Lp. Rodzaj zmiany Data aktualizacji Wytworzono przez Wprowadzono przez Akcje
Wczytaj kolejne wersje artykułu
Pokaż archiwalne komunikaty publikowane na tej stronie