Ogłoszenie o przetargu ustnym nieograniczonym - dz. nr 62/9, 62/10, 32/4, 57 w obrębie 2 oraz nr 2 w obrębie 5 m . Wielunia
Wieluń, dnia 5 stycznia 2022 roku
NPP.6840.15.2021
OGŁOSZENIE
Burmistrz Wielunia
ogłasza
drugi (II) ustny przetarg nieograniczony na sprzedaż prawa użytkowania wieczystego nieruchomości oraz prawa własności naniesień budowlanych znajdujących się na niej.
Nieruchomość składa z zabudowanych działek oznaczonych numerem 62/9, 57, 32/4 położonych w obrębie 2, działki nr 2 w obrębie 5 oraz niezabudowanej działki oznaczonej numerem 62/10 położonej w obrębie 2 w Wieluniu, przy ul. Długosza, powiat wieluński, województwo łódzkie. Nieruchomość jest własnością Skarbu Państwa, a Gmina Wieluń jest użytkownikiem wieczystym gruntu oraz właścicielem naniesień znajdujących się na niej, stanowiących odrębny przedmiot własności. Dla nieruchomości prowadzona jest księga wieczysta SR1W/00103108/6. Przez nieruchomość przebiegają dwie drogi publiczne – ul. Długosza i ul. Jagiełły.
Nieruchomość będąca przedmiotem sprzedaży posiada powierzchnię 5, 5158 ha, w tym:
- działka nr 62/10 – 2,5474 ha
- działka nr 32/4 - 0,7969 ha;
- działka nr 57 - 0,0702 ha;
- działka nr 62/9 - 0,6935 ha;
- działka nr 2 – 1,4078 ha.
Na działkach o numerach 62/9, 57, 32/4 i 2 znajduje się linia kolejowa o długości 2 045 mb.
Lokalizacja dwóch budynków niemieszkalnych:
- działka nr 32/4, pow. zabudowy 10 m², rok budowy: 1926 r.;
- działka nr 57, pow. zabudowy 11 m², rok budowy: 1941 r.
Zgodnie z uchwałą Rady Miejskiej w Wieluniu nr XXXIV/336/17 z dnia 15 lutego 2017 r. w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla wybranego terenu przy
ul. Długosza i ul. Jagiełły w Wieluniu działki nr 62/9 i 62/10, obręb 2, m. Wieluń położone są
w jednostce planistycznej 6P-U – zabudowa przemysłowo-usługowa.
Zgodnie z uchwałą Rady Miejskiej w Wieluniu Nr IX/93/2011 z 21 czerwca 2011 r. w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta Wielunia:
- działka nr 57, obręb 2, m. Wieluń znajduje się na terenach oznaczonych symbolem planu G.22.MN 1 – zabudowa mieszkaniowa jednorodzinna w formie: wolnostojącej, bliźniaczej, szeregowej.
- działka nr 32/4, obręb 2, m. Wieluń znajduje się na terenach oznaczonych symbolem planu G.18 KK - urządzenia obsługi komunikacji kolejowej.
Zgodnie z uchwałą Rady Miejskiej w Wieluniu nr XXXIII/462/20 z dnia 7 września 2020 r. w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla wybranych terenów w obszarze miasta Wielunia, przy ulicach: Sieradzkiej, Jagiełły, Fabrycznej i Ciepłowniczej, działka nr 2, obręb 5 m. Wieluń znajduje się na terenachoznaczonych symbolem planu 12 KK i 13 KK - urządzenia obsługi komunikacji kolejowej.
Działki nr 62/9 i 62/10 położone w obrębie 2 m. Wielunia znajdują się na terenie objętym Łódzką Specjalną Strefą Ekonomiczną, Podstrefa Wieluń, Kompleks 5. W myśl art. 8 ust. 2 ustawy z dnia
20 października 1994 r. o specjalnych strefach ekonomicznych (tj. Dz. U. z 2020 r. poz. 1670 z późn. zm.) zarządzającemu strefą służy prawo pierwokupu w zakresie prawa własności i użytkowania wieczystego położonych na obszarze strefy nieruchomości. W związku z tym z nabywcą prawa użytkowania wieczystego do przedmiotowej nieruchomości oraz prawa własności znajdujących się na niej naniesień budowlanych, wyłonionym w wyniku przeprowadzonego przetargu, zostanie zawarta umowa warunkowa sprzedaży. W przypadku nie skorzystania przez Łódzką Specjalną Strefę Ekonomiczną z przysługującego jej prawa pierwokupu, zostanie zawarta umowa przeniesienia prawa użytkowania wieczystego nieruchomości oraz prawa własności naniesień budowlanych.
Termin na złożenie wniosku przez osoby, którym przysługiwałoby pierwszeństwo w nabyciu przedmiotowej nieruchomości, na podstawie art. 34 ust. 1 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 roku o gospodarce nieruchomościami (teks jednolity: Dz. U. z 2020 r. poz. 65 z późn. zm.), upłynął 13 sierpnia 2021 r.
Nabycie prawa użytkowania wieczystego nieruchomości związane jest z obowiązkiem uiszczenia opłat rocznych z tytułu użytkowania wieczystego gruntu na rzecz właściciela w wysokości zgodne jz przepisami ustawowymi. Stosownie do art. 71 ust. 4 ustawy o gospodarce nieruchomościami opłaty roczne użytkownik wieczysty wnosi w terminie do 31 marca każdego roku, z góry za dany rok. Wysokość stawki procentowej opłat z tytułu użytkowania wieczystego wynosi 3 %. Opłata roczna z tytułu użytkowania wieczystego ww. gruntu wynosi 16 679,16 zł.
Stosownie do art. 77 ust. 1 ustawy o gospodarce nieruchomościami wysokość opłaty rocznej z tytułu użytkowania wieczystego nieruchomości gruntowej, z zastrzeżeniem ust. 2 i 2a, podlega aktualizacji nie częściej niż raz na 3 lata, jeżeli wartość tej nieruchomości ulegnie zmianie. Zaktualizowaną opłatę roczną ustala się, przy zastosowaniu dotychczasowej stawki procentowej, od wartości nieruchomości określonej na dzień aktualizacji opłaty. Przy dokonywaniu aktualizacji opłaty z tytułu użytkowania wieczystego stosuje się tryb postępowania określony w art. 78-81 ustawy o gospodarce nieruchomościami. Stosownie do art. 72 ust. 1 ustawy o gospodarce nieruchomościami wysokość opłaty rocznej z tytułu użytkowania wieczystego nieruchomości gruntowej ustala się według stawki procentowej od ceny nieruchomości gruntowej określonej zgodnie z art. 67.
Cena wywoławcza : 3 500 000,00 zł (słownie złotych: trzy miliony pięćset tysięcy)
Wadium: 500 000,00 zł (słownie złotych: pięćset tysięcy)
Termin przetargu: 15 marca 2022 r. – godzina 10 00
Do ceny nieruchomości ustalonej w drodze przetargu, proporcjonalnie do wartości działki nr 62/10 zostanie doliczony obowiązujący podatek VAT, natomiast sprzedaż działek zabudowanych, na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 10 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług będzie zwolniona z podatku VAT.
Wadium w określonej wyżej wysokości należy wpłacić w terminie do 9 marca 2022 r.
na rachunek bankowy Urzędu Miejskiego w Wieluniu:
Rejonowy Bank Spółdzielczy w Lututowie Oddział w Wieluniu
83 9256 0004 0723 5034 2000 0100
W tytule przelewu należy wpisać „przetarg ustny nieograniczony – działka nr 62/9, 62/10, 57, 32/4, obręb 2, dz. nr 2 obręb 5 w Wieluniu” imię, nazwisko osoby oraz PESEL lub nazwa firmy
i jej NIP, na czyją rzecz nieruchomość będzie nabywana.
Za datę wniesienia wadium uważa się wpływ środków pieniężnych na rachunek Gminy Wieluń.
Przetarg odbędzie się w Urzędzie Miejskim w Wieluniu – plac Kazimierza Wielkiego 1, sala nr 11 w ratuszu.
Uczestnicy przetargu zobowiązani są przedstawić Komisji Przetargowej następujące dokumenty:
- osoby fizyczne – dokument tożsamości,
- osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą – zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej (aktualność zaświadczenia winna być potwierdzona przez organ dokonujący rejestracji w okresie 3 miesięcy przed terminem przetargu) lub umowę spółki cywilnej lub aktualny (z ostatnich 6 miesięcy) odpis z KRS, w przypadku podmiotów, na które przepisy ustaw nakładają obowiązek uzyskania wpisu do Krajowego Rejestru Sądowego.
Uczestnicy biorą udział w przetargu osobiście lub przez pełnomocnika. Pełnomocnictwo wymaga formy aktu notarialnego. Osoby pozostające w związku małżeńskim i posiadające ustrój wspólności majątkowej biorą udział w przetargu osobiście lub okazują oświadczenie współmałżonka, iż wyrażaon zgodę na nabycie nieruchomości będącej przedmiotem przetargu, po cenie wylicytowanej przez współmałżonka przystępującego do przetargu. Wadium wniesione przez uczestnika przetargu, który przetarg wygrał zalicza się na poczet ceny nabycia nieruchomości. Wadium wniesione przez uczestnika przetargu, który przegrał przetarg podlega zwrotowi. Jeżeli osoba ustalona jako nabywca nieruchomości nie przystąpi bez usprawiedliwienia do zawarcia umowy w miejscu i terminie wskazanymw zawiadomieniu organizator przetargu odstąpi od zawarcia umowy, a wpłacone wadium nie będzie podlegać zwrotowi.
Osoby przystępujące do przetargu zobowiązane będą do złożenia oświadczenia:
- o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych przez Gminę Wieluń w związku
z przetargiem na sprzedaż nieruchomości - podstawa prawna art. 23 ust. 1 pkt 1 i 2, art. 24 ustawy
z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych ( Dz. U. z 2019 r. poz. 1781); - że znany jest im stan przedmiotu przetargu i nie wnoszą z tytułu stanu przedmiotu przetargu żadnych zastrzeżeń;
- że zapoznały się z zapisami miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego
dla nieruchomości objętych przetargiem.
Uczestnicy przetargów winni przed otwarciem przetargu przedłożyć komisji przetargowej:
- dowód wpłaty wadium,
- w przypadku osób fizycznych – dowód osobisty lub paszport, a w przypadku reprezentowania innej osoby pełnomocnictwo notarialne,
- w przypadku osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą – wydruk CEDiG, dowody tożsamości, stosowne pełnomocnictwa,
- w przypadku osób prawnych – aktualny wypis z właściwego rejestru, stosowne pełnomocnictwa, dowody tożsamości osób reprezentujących podmiot.
Organizator przetargu zawiadomi osobę ustaloną jako nabywca nieruchomości o miejscu i terminie zawarcia umowy sprzedaży, najpóźniej w ciągu 21 dni od dnia rozstrzygnięcia przetargu. Wydanie nieruchomości nastąpi po podpisaniu notarialnej umowy sprzedaży.
Dodatkowe informacje o nieruchomości można uzyskać telefonicznie od poniedziałku do piątku w godzinach 7 30 – 15 30, pod numerem telefonu 43 886 02 23, 43 886 02 25.
Nieruchomość sprzedawana jest na podstawie danych z ewidencji gruntów a wznowienie i okazanie granic następuje na koszt i staraniem nabywcy. Koszty notarialne i sądowe ponosi nabywca.
Ogłoszenie będzie publikowane na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego w Wieluniu a także na stronach internetowych urzędu: www.wielun.pl oraz www.bip.um.wielun.pl a wyciąg zostanie opublikowanyw codziennej prasie ogólnokrajowej.
Burmistrz Wielunia
(-) Paweł Okrasa
W trakcie przetargu zostaną zapewnione wszelkie zasady bezpieczeństwa wynikające z ustawy z dnia 2 marca 2020 r.o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych, przepisów wykonawczych oraz zaleceń Ministerstwa Zdrowia.
Obwieszczenie o wszczęciu postępowania NPP.6220.17.2021
Komunikat z załącznikami
Dodatek osłoowy - informacje.
W dniu 4 stycznia 2022 r. weszła w życie ustawa z dnia 17 grudnia 2021 r. o dodatku osłonowym.
Dodatek osłonowy stanowi wsparcie państwa polskiego dla najbardziej potrzebujących obywateli
i wskazanym w ustawie cudzoziemcom, w pokryciu części kosztów energii oraz rosnących cen żywności.
Dodatek osłonowy przysługuje osobie w gospodarstwie domowym jednoosobowym, w którym wysokość przeciętnego miesięcznego dochodu nie przekracza kwoty 2.100,00 zł, oraz osobie
w gospodarstwie domowym wieloosobowym, w którym wysokość dochodu nie przekracza kwoty 1.500,00 zł na osobę.
Dodatek osłonowy wynosi rocznie:
1. 400,00/500,00 zł* dla gospodarstwa domowego jednoosobowego;
2. 600,00/750,00 zł* dla gospodarstwa domowego składającego się z 2-3 osób;
3. 850,00/1.062,50 zł* dla gospodarstwa domowego składającego się z 4-5 osób;
4. 1.150,00/1.437,50 zł* dla gospodarstwa domowego składającego się z co najmniej 6 osób .
*Kwota dofinansowania uzależniona od źródła ogrzewania,
dot. wnioskodawców, których gospodarstwo domowe wykorzystuje urządzenie grzewcze, tj. kocioł na paliwo stałe, kominek, koza, ogrzewacz powietrza, trzon kuchenny, piecokuchnia, kuchnia węglowa lub piec kaflowy na paliwo stałe, zasilane węglem lub paliwami węglopochodnymi, po wpisie źródła ogrzewania do centralnej ewidencji emisyjności budynków.
W przypadku dodatku osłonowego obowiązuje tzw. zasada złotówka za złotówkę. Oznacza to,
że dodatek ten będzie przyznawany nawet po przekroczeniu kryterium dochodowego, a kwota dodatku będzie pomniejszana o kwotę tego przekroczenia. Minimalna kwota dodatku osłonowego wynosi 20,00 zł.
Wniosek o wypłatę dodatku osłonowego można składać od miesiąca stycznia do października 2022 roku na piśmie lub za pomocą środków komunikacji elektronicznej (wniosek opatrzony kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub uwierzytelnionym z wykorzystaniem profilu zaufanego).
Wypłata dodatku zostanie realizowana w 2022 roku w dwóch równych ratach, tj. do 31 marca i do
2 grudnia 2022 r. Osoby, które nie złożą wniosku do końca stycznia, nadal mogą ubiegać się
o wsparcie (powinny wtedy złożyć wniosek do 31 października 2022 r.), i wówczas wypłata 100% dodatku zostanie zrealizowana do dnia 2 grudnia 2022 r.
Wnioski o wypłatę dodatku osłonowego złożone po dniu 31 października 2022 r. pozostawia się bez rozpoznania.
W sprawie wniosków o przyznanie dodatku osłonowego należy kontaktować
się z Samodzielnym Referatem Świadczeń Rodzinnych w Wieluniu ul. Polskiej Organizacji Wojskowej 14, tel. 43 886 02 80.
Wniosek o wypłatę dodatku osłonowego do pobrania na stronie
Obwieszczenie NPP.6220.4.2021
Wieluń, dnia 17 grudnia 2021 roku
NPP.6220.4.2021
OBWIESZCZENIE
BURMISTRZA WIELUNIA
Działając na podstawie art. 33 ust. 1, w związku z art. 79 ust. 1 ustawy z dnia
3 października 2008 roku o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko
(Dz. U. z 2021 r., poz. 247), Burmistrz Wielunia zawiadamia, że w dniu 29 listopada 2021 roku został złożony przez Inwestora RRSP 99 Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie 03-741, przy ul. Białostockiej 20/45, za pośrednictwem pełnomocnika, raport o odziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko dla zamierzenia polegającego na budowie wolnostojącej elektrowni fotowoltaicznej „Wieluń Wschód Północ” wraz z instalacjami i urządzeniami technicznymi oraz pozostałą niezbędną infrastrukturą techniczną. Przedsięwzięcie realizowane będzie na działkach ewidencyjnych o numerze 25, 26, 27, 28, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 39, 40, 41, 79, 80, 81, 82, 86, 87, 88, 89, 90, 92, 93, 94 , obręb 1, gmina Miasto Wieluń, powiat wieluński, województwo łódzkie.
W związku z powyższym w dniu 16 grudnia 2021 roku wydano postanowienie
o podjęciu zawieszonego postępowania i wysłano do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Łodzi raport o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko z prośbą
o uzgodnienie i opinię.
Organem właściwym do wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach jest Burmistrz Wielunia, zaś organem biorącym udział w ocenie oddziaływania na środowisko, właściwym do wydania opinii i dokonania uzgodnienia jest Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Łodzi.
Jednocześnie zawiadamiam strony postępowania oraz wszystkich zainteresowanych
o możliwości zapoznania się ze złożonym wnioskiem i raportem oddziaływania na środowisko oraz całą dokumentacją sprawy w Wydziale Nieruchomości i Planowania Przestrzennego Urzędu Miejskiego w Wieluniu w pokoju nr 40 (budynek w parku)
w godzinach urzędowania (pn.- pt. 730- 1530) i złożenia uwag oraz wniosków w terminie od dnia 31.12.2021 r. do dnia 31.01.2022 r.
BURMISTRZ WIELUNA (-) Paweł Okrasa