Komunikaty


INFORMACJA W SPRAWIE REALIZACJI UPRAWNIENIA WYNIKAJĄCEGO Z USTAWY O JĘZYKU MIGOWYM I INNYCH ŚRODKACH KOMUNIKOWANIA SIĘ

17‑04‑2012 09:04:45

Na podstawie ustawy z dnia 19.08.2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się (Dz. U. Nr 209, poz. 1243), gdy niesłyszący (uprawniony) nie będzie mógł przy załatwianiu sprawy urzędowej skorzystać z pomocy osoby przybranej (osoby, która ukończyła 16 lat i została wybrana przez niego, w celu ułatwienia porozumienia i pomocy w załatwieniu spraw urzędowych) - Urząd musi zapewnić mu pomoc przeszkolonego pracownika lub usługi tłumacza, w jednej z trzech wymienionych w przepisach form komunikowania się. Chodzi o:

1) polski język migowy (JM) - rozumiany jako naturalny wizualno-przestrzenny język komunikowania się;

2) system językowo-migowy (SJM) - podstawowy środek komunikowania się osób uprawnionych, w którym znaki migowe wspierają wypowiedź dźwiękowo-artykulacyjną;

3) sposób komunikowania się osób głuchoniewidomych (SKOGN) - podstawowy środek komunikowania się, w którym sposób przekazu komunikatu jest dostosowany do potrzeb wynikających z łącznego występowania dysfunkcji narządu wzroku i słuchu.

W związku z powyższym osoba uprawniona, która zamierza skorzystać z powyższych usług zobowiązana jest zgłosić prośbę o skorzystanie z takiej usługi do Urzędu Miejskiego w Wieluniu, w terminie co najmniej 3 dni roboczych przed tym zdarzeniem, z wyłączeniem sytuacji nagłych.

Zgłoszenie powinno być dokonane na wniosku (wzór w załączeniu) i przesłane:

1) e-mail'em, na adres um.wielun@um.wielun.pl;

2) faxem na nr 43 886 02 60;

3) pocztą na adres: Urząd Miejski w Wieluniu, pl. Kazimierza Wielkiego 1, 98-300 Wieluń lub

4) złożone osobiście w siedzibie Urzędu, adres j.w., pokój nr 1 - ratusz.

Ponadto osoba chcąca skorzystać z pośrednictwa tłumacza może dokonać zgłoszenia takiej potrzeby telefonicznie na nr tel.: 43 886 02 13/14.

Świadczenie jest bezpłatne dla osoby uprawnionej, będącej osobą niepełnosprawną w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2011 r. Nr 127, poz. 721, Nr 171, poz. 1016).

Urząd, który nie ma przeszkolonego w metodach komunikowania się pracownika i musi w celu zrealizowania zgłoszonej usługi zamówić tłumacza PJM, SJM lub SKOGN, może wybierać go spośród osób wpisanych do specjalnego rejestru. Rejestr będzie prowadzony przez Wojewodę wyłącznie w formie elektronicznej.

Jeżeli dana instytucja nie może zapewnić usługi tłumacza, musi o tym zawiadomić niepełnosprawnego i podać powody, które uniemożliwiają skorzystanie z jego usług. W takim przypadku Urząd powinien też wskazać inny możliwy termin realizacji świadczenia lub wskazać inną formę realizacji przysługujących uprawnień (np. skorzystanie z pomocy osoby przybranej lub z innych form obsługi).

Zgodnie z ww. ustawą osoba realizująca świadczenie jest obowiązana zachować w tajemnicy informacje związane z osobą uprawnioną. Ustawa przewiduje jednak dwa wyjątki od tej generalnej zasady: po pierwsze tłumacz jest zwolniony z zachowania tajemnicy, gdy może to stanowić niebezpieczeństwo dla życia lub zdrowia osoby uprawnionej lub innych osób;
po drugie jest to możliwe, gdy osoba uprawniona lub jej przedstawiciel ustawowy wyraża zgodę na ujawnienie tajemnicy.

Liczba pobrań
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.

Zadanie pn. "Przebudowa kanalizacji deszczowej wraz z odbudową nawierzchni drogi Wieluń ul. Nowy Rynek, Zamenhofa, Wodna w ramach projektu kompleksowa rewitalizacja zabytkowego centrum miasta Wielunia

24‑01‑2012 12:33:37
Zadanie pn. "Przebudowa kanalizacji deszczowej wraz z odbudową nawierzchni drogi Wieluń ul. Nowy Rynek, Zamenhofa, Wodna w ramach projektu kompleksowa rewitalizacja zabytkowego centrum miasta Wielunia Etap i i etap III dofinansowano ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Łodzi.
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.

Burmistrz Welunia wychodząc naprzeciw oczekiwaniom mieszkańców...

15‑07‑2011 13:55:36
Burmistrz Welunia wychodząc naprzeciw oczekiwaniom mieszkańców, licząc na wzajemną współpracę dla dobra i na rzecz Gminy Wieluń, proponuje Państwu możliwość dokonania niecierpiacych zwłoki zgłoszeń z interwencją pod numerem telefonu 43 88 60 222, w godzinach urzędowania oraz pod adresem e-mail: zalwertr@um.wielun.pl, jak również pod nr telefonu komórkowego Straży Miejskiej w Wieluniu 693 464 508 w godzinach od 6.00 do 21.00, od poniedziałku do piątku.
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.

Burmistrz Wielunia wychodząc naprzeciw oczekiwaniom mieszkańców ...

11‑04‑2011 12:44:56

Burmistrz Wielunia wychodząc naprzeciw oczekiwaniom mieszkańców i licząc na wzajemną współpracę dla dobra i na rzecz Gminy Wieluń, proponuje Państwu możliwość dokonania niecierpiących zwłoki zgłoszeń z interwencją pod numer telefonu:

1) Wydziału Spraw Obywatelskich 43 88 60 222 w godzinach urzędowania tut. Urzędu,

2) Straży Miejskiej w Wieluniu 693 464 508, w godzinach od 6.00 do 20.00, od poniedziałku do piątku,

oraz pod adres e-mail: zalwertr@um.wielun.pl

Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
Typ dokumentu:
application/msword
Rozmiar:
36KB
Liczba pobrań:
Trwa wczytywanie
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
Typ dokumentu:
application/msword
Rozmiar:
64KB
Liczba pobrań:
Trwa wczytywanie

Burmistrz Wielunia informuje, że od miesiąca kwietnia będzie pobierana, przez Inkasenta, opłata od posiadania psa na terenie sołectw Gminy Wieluń.

29‑04‑2009 09:05:42
O g ł o s z e n i e

Burmistrz Wielunia informuje, że od miesiąca kwietnia będzie pobierana, przez Inkasenta, opłata od posiadania psa na terenie sołectw Gminy Wieluń. Jednocześnie nadmienia się, iż w/w opłata pobierana będzie od osób fizycznych posiadających psy.
Zgodnie z ustawą opłaty od posiadania psów nie pobiera się od:
- osób zaliczonych do znacznego stopnia niepełnosprawności w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej
- osób w wieku powyżej 65 lat prowadzących samodzielne gospodarstwo domowe - z tytułu posiadania jednego psa
- podatników podatku rolnego od gospodarstw rolnych - z tytułu posiadania nie więcej niż dwóch psów.

Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
Typ dokumentu:
application/pdf
Rozmiar:
375KB
Liczba pobrań:
Trwa wczytywanie

Komunikat w związku z wydawaniem zaświadczeń

08‑10‑2008 13:00:42

Referat podatkowy informuje, że od dnia 1.11.2008 r. wnioski o wydanie zaświadczeń, w sprawach podatkowych, należy składać w biurze obsługi interesanta w pokoju nr 1 (Ratusz) Urzędu Miejskiego w Wieluniu.


Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
Typ dokumentu:
application/msword
Rozmiar:
702KB
Liczba pobrań:
Trwa wczytywanie
Liczba komunikatów archiwalnych: 1103 Numer strony: 1 .. 107  108  109  110  111  
Informacja wytworzona przez:
Katarzyna Trzcina , w dniu:  03‑03‑2004 11:44:04
Informacja wprowadzona do BIP przez:
Monika Antosiak
email: mantosiak@finn.pl tel.:(42) 684-98-91 fax: (42) 684-98-92
, w dniu:  03‑03‑2004 11:44:04
Data ostatniej aktualizacji:
30‑04‑2024 15:20:13
Ilość wyświetleń:
Trwa wczytywanie
Wczytywanie danych...
Lp. Rodzaj zmiany Data aktualizacji Wytworzono przez Wprowadzono przez Akcje
Wczytaj kolejne wersje artykułu
Pokaż archiwalne komunikaty publikowane na tej stronie