Informacja w sprawie zgłaszania kandydatów na członków Zespołu Interdyscyplinarnego w Wieluniu
Burmistrz Wielunia informuje, że istnieje możliwość zgłaszania kandydatów na członków Zespołu Interdyscyplinarnego w Wieluniu przez organizacje pozarządowe, które realizują zadania na rzecz mieszkańców Gminy Wieluń w obszarze przeciwdziałania przemocy domowej.
Organizacje pozarządowe zainteresowane udziałem ich przedstawiciela w pracach Zespołu Interdyscyplinarnego prosimy o wypełnienie załączonego Formularza zgłoszeniowego
i przekazanie go osobiście do Miejsko – Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Wieluniu, drogą pocztową na adres: Miejsko – Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej ul. Okólna 7, 98 – 300 Wieluń lub w formie skanu drogą elektroniczną na adres mailowy: mgops_wielun@post.pl
Termin przyjmowania zgłoszeń upływa 10 września 2023 r. Zgłoszenia złożone po tym terminie nie będą rozpatrywane.
Akceptacji przedstawicieli organizacji pozarządowych do składu Zespołu Interdyscyplinarnego dokonuje Burmistrz. Decyzja Burmistrza jest ostateczna i nie wymaga uzasadnienia oraz nie przysługuje od niej odwołanie. O wynikach naboru organizacje pozarządowe zostaną poinformowane telefonicznie lub e-mailowo.
Z podmiotami, których przedstawiciele zyskają akceptację Burmistrza do bycia członkami Zespołu, zostanie zawarte stosowne porozumienie, o którym mowa w art. 9a ust. 8 ustawy o przeciwdziałaniu przemocy domowej. Ostateczny skład całego Zespołu Interdyscyplinarnego zostanie zatwierdzony na mocy Zarządzenia Burmistrza, wydanego najpóźniej do dnia 22 września 2023 roku.
Szacowanie strat suszowych
Burmistrz Wielunia, w związku z wejściem w życie przepisów Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 13 lipca 2023 r. zmieniającego Rozporządzenie w sprawie szczegółowego zakresu i sposobów realizacji niektórych zadań Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa ( Dz.U. poz. 1350) , informuje że istnieje możliwość szacowania szkód spowodowanych przez tegoroczną suszę.
PODSTAWĄ OSZACOWANIA SZKÓD SPOWODOWANYCH PRZEZ SUSZĘ NADAL BĘDZIE ZŁOŻENIE INDYWIDUALNIE PRZEZ POSZKODOWANEGO PRODUCENTA ROLNEGO WNIOSKU ZA POŚREDNICTWEM APLIKACJI SUSZOWEJ dostępnej na stronie internetowej Ministerstwa Rolnictwa i rozwoju Wsi https://aplikacje.gov.pl/app/susza/ , jeżeli w systemie monitoringu suszy rolniczej prowadzonym przez IUNG Puławy, poszczególne uprawy na terenie gminy będą objęte zagrożeniem wystąpienia suszy. Aby złożyć wniosek przez aplikację należy mieć założony profil zaufany.
Szczegółowe informacje czy na danej gminie występuje zjawisko suszy i w jakim zakresie link tutaj: https://susza.jung.pulawy.pl/wykazy/2023,1017052/.
Burmistrz Wielunia powołał komisje ds. ustalenia szkód i szacowania strat w gospodarstwach rolnych i działach specjalnych produkcji rolnej spowodowanych przez działanie czynników atmosferycznych. Zmiana przepisów określonych w Rozporządzeniu w sprawie szczegółowego zakresu i sposobów realizacji niektórych zadań Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa daje rolnikom możliwość wnioskowania do gminnej komisji o szacowanie strat w gospodarstwie rolnym (nie później niż do czasu zbioru plonu głównego danej uprawy), tym niemniej nie zwalnia to rolnika z konieczności zalogowania się do aplikacji publicznej dedykowanej do szacowania strat w gospodarstwie spowodowanych suszą i wypełnienie stosownego formularza, jest to warunek konieczny do wygenerowania w aplikacji protokołu strat. Wniosek złożony do komisji o przeprowadzenie lustracji musi uwzględniać wszystkie uprawy zgłoszone do ARiMR w ramach dopłat bezpośrednich w kampanii 2023. Szacowane będą wyłącznie uprawy pozostające na polach.
Gminna Komisja do spraw ustalenia szkód i szacowania strat w gospodarstwach rolnych i działach specjalnych produkcji rolnej spowodowanych przez działanie czynników atmosferycznych przyjmuje wnioski w godzinach pracy Urzędu Miejskiego w terminie do 15 września 2023 roku w pokoju nr 49 (plac Kazimierza Wielkiego 2).
Aktualnie brak jest informacji o jakiejkolwiek formie pomocy w przedmiotowej sprawie.
Druki dostępne w zakładce: wnioski druki/pozostałe
1.Wniosek o szacowanie szkód przez komisję w gospodarstwie rolnym, powstałych w wyniku wystąpienia niekorzystnego zjawiska atmosferycznego
2.Oświadczenie o strukturze upraw i poniesionych szkodach.
Dokumenty można pobrać również w pokoju nr 1 w ratuszu, plac Kazimierza Wielkiego 1, od poniedziałku do piątku w godzinach 7.30 - 15.30.
Dodatkowo należy dołączyć:
- Kopia wniosku o dopłaty bezpośrednie na rok 2023
- Umowa ubezpieczenia upraw – w przypadku gdy uprawy są ubezpieczone