Ogłoszenie o przetargu nieograniczonym dz. nr 603 obręb Masłowice
Wieluń, dnia 14 sierpnia 2023 roku
NPP.6840.2.2.2023
OGŁOSZENIE
Burmistrz Wielunia
ogłasza
pierwszy przetarg ustny nieograniczony na sprzedaż nieruchomości gruntowej
Nieruchomość oznaczona numerem działki 603, położona w Masłowicach, przy ul. Nowej, gmina Wieluń, powiat wieluński, województwo łódzkie. Nieruchomość posiada powierzchnię 0,0888 ha i jest własnością Gminy Wieluń. Dla działki prowadzona jest księga wieczysta SR1W/00012213/0. Działka posiada bezpośredni dostęp do drogi publicznej – ul. Nowa. Infrastruktura podziemna w postaci wodociągu i linii energetycznej przebiega w ciągu drogi. Nieruchomość niezabudowana porośnięta roślinnością. Zgodnie z zapisami w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego gminy Wieluń przyjętego Uchwałą Rady Miejskiej w Wieluniu XXXV/505/20 teren działki jest przeznaczony pod zabudowę mieszkaniową jednorodzinną – symbol w planie MN. Nieruchomość jest wolna
od wszelkich ograniczeń i obciążeń. Termin do złożenia wniosku przez osoby, którym przysługiwałoby pierwszeństwo w nabyciu nieruchomości na podstawie art. 34 ust. 1 pkt 1 i 2 upłynął
11 sierpnia 2023 r.
Cena wywoławcza: 34 000,00 zł (słownie złotych: trzydzieści cztery tysiące 00/100)
Wadium: 3 000,00 zł (słownie złotych: trzy tysiące)
Termin przetargu: 20 września 2023 r. – godzina 11 00
Do ceny uzyskanej w przetargu zostanie doliczony obowiązujący na dzień sprzedaży podatek VAT.
Wadium w określonej wyżej wysokości należy wpłacić w terminie do 15 września 2023 r.
na rachunek bankowy Urzędu Miejskiego w Wieluniu:
Rejonowy Bank Spółdzielczy w Lututowie:
83 9256 0004 0723 5034 2000 0100
W tytule przelewu należy wpisać „przetarg ustny nieograniczony – działka nr 603, obręb Masłowice,” imię, nazwisko osoby oraz PESEL lub nazwa firmy i jej NIP, na czyją rzecz nieruchomość będzie nabywana
Za datę wniesienia wadium uważa się wpływ środków pieniężnych na rachunek Gminy Wieluń.
Przetarg odbędzie się w Urzędzie Miejskim w Wieluniu – plac Kazimierza Wielkiego 1, sala nr 11
w ratuszu.
Uczestnicy przetargu zobowiązani są przedstawić Komisji Przetargowej następujące dokumenty:
- osoby fizyczne – dokument tożsamości,
- osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą – zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej (aktualność zaświadczenia winna być potwierdzona przez organ dokonujący rejestracji w okresie 3 miesięcy przed terminem przetargu) lub umowę spółki cywilnej lub aktualny (z ostatnich 6 miesięcy) odpis z KRS, w przypadku podmiotów, na które przepisy ustaw nakładają obowiązek uzyskania wpisu do Krajowego Rejestru Sądowego.
Uczestnicy biorą udział w przetargu osobiście lub przez pełnomocnika. Pełnomocnictwo wymaga formy aktu notarialnego. Osoby pozostające w związku małżeńskim i posiadające ustrój wspólności majątkowej biorą udział w przetargu osobiście lub okazują oświadczenie współmałżonka, iż wyraża
on zgodę na nabycie nieruchomości będącej przedmiotem przetargu, po cenie wylicytowanej przez współmałżonka przystępującego do przetargu. Wadium wniesione przez uczestnika przetargu, który przetarg wygrał zalicza się na poczet ceny nabycia nieruchomości. Wadium wniesione przez uczestnika przetargu, który przegrał przetarg podlega zwrotowi. Jeżeli osoba ustalona jako nabywca nieruchomości nie przystąpi bez usprawiedliwienia do zawarcia umowy w miejscu i terminie wskazanym
w zawiadomieniu organizator przetargu odstąpi od zawarcia umowy, a wpłacone wadium nie będzie podlegać zwrotowi.
Osoby przystępujące do przetargu zobowiązane będą do złożenia oświadczenia:
- o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych przez Gminę Wieluń w związku
z przetargiem na sprzedaż nieruchomości - podstawa prawna art. 23 ust. 1 pkt 1 i 2, art. 24 ustawy
z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych ( tj. Dz. U. z 2019 r. poz. 1781); - że znany jest im stan przedmiotu przetargu i nie wnoszą z tytułu stanu przedmiotu przetargu żadnych zastrzeżeń;
- że zapoznały się z zapisami miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego
dla nieruchomości objętych przetargiem.
Uczestnicy przetargów winni przed otwarciem przetargu przedłożyć komisji przetargowej:
- dowód wpłaty wadium,
- w przypadku osób fizycznych – dowód osobisty lub paszport, a w przypadku reprezentowania innej osoby pełnomocnictwo notarialne,
- w przypadku osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą – wydruk CEDiG, dowody tożsamości, stosowne pełnomocnictwa,
- w przypadku osób prawnych – aktualny wypis z właściwego rejestru, stosowne pełnomocnictwa, dowody tożsamości osób reprezentujących podmiot.
Organizator przetargu zawiadomi osobę ustaloną jako nabywca nieruchomości o miejscu i terminie zawarcia umowy sprzedaży, najpóźniej w ciągu 21 dni od dnia rozstrzygnięcia przetargu. Wydanie nieruchomości nastąpi po podpisaniu notarialnej umowy sprzedaży.
Dodatkowe informacje o nieruchomości można uzyskać telefonicznie od poniedziałku do piątku w godzinach 7 30 – 15 30 pod numerami telefonów 43 886 02 23 lub 43 886 02 25.
Właściciel nieruchomości może odwołać ogłoszony przetarg bez uzasadnienia przyczyn.
Nieruchomość sprzedawana jest na podstawie danych z ewidencji gruntów a wznowienie i okazanie granic następuje na koszt i staraniem nabywcy.
Gmina Wieluń nie dysponuje danymi, co do warunków gruntowo – wodnych, występowania ewentualnych zanieczyszczeń gruntu w obrębie zbywanej nieruchomości oraz przykrytych warstwą gleby elementów będących pozostałością po konstrukcjach budowlanych. Osoby zamierzające wziąć udział w przetargu mogą za zgodą Gminy wykonać stosowne badania własnym staraniem i na własny koszt.
Koszty notarialne i sądowe ponosi nabywca.
Ogłoszenie będzie publikowane na stronie internetowej urzędu: www.wielun.pl oraz www.bip.um.wielun.pl a wyciąg z ogłoszenia zostanie opublikowany w prasie lokalnej.
Bu Burmistrz Wielunia Paweł Okrasa
Udział w postępowaniu przetargowym wiąże się z przetwarzaniem danych osobowych oferentów
na zasadach określonych w Rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych
i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.U.UE. L 119 z 4.5.2016, str. 1—88) oraz w zakresie wynikającym z ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (t.j. Dz.U. z 2020 r., poz. 65) oraz rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 14 września 2004 r. w sprawie sposobu i trybu przeprowadzania przetargów oraz rokowań na zbycie nieruchomości (t.j. Dz.U. z 2014 r., poz. 1490). Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych przez Gminę Wieluń – Urząd Miejski w Wieluniu można uzyskać na stronie www.bip.um.wielun.pl w zakładce „Ochrona danych osobowych”.
Pliki do pobrania
Wieluń, dnia 14 sierpnia 2023 roku
NPP.6840.2.1.2023
OGŁOSZENIE
Burmistrz Wielunia
ogłasza
pierwszy przetarg ustny nieograniczony na sprzedaż nieruchomości gruntowej
Nieruchomość oznaczona numerem działki 602, położona przy ul. Nowej w miejscowości Masłowice, gmina Wieluń, powiat wieluński, województwo łódzkie. Nieruchomość posiada powierzchnię 0,0878 ha i jest własnością Gminy Wieluń. Dla działki prowadzona jest księga wieczysta SR1W/00012212/3. Działka posiada bezpośredni dostęp do drogi publicznej – ul. Nowa. Infrastruktura podziemna w postaci wodociągu i linii energetycznej przebiega w ciągu drogi. Nieruchomość niezabudowana porośnięta roślinnością. Zgodnie z zapisami w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego gminy Wieluń przyjętego Uchwałą Rady Miejskiej w Wieluniu XXXV/505/20 teren działki jest przeznaczony pod zabudowę mieszkaniową jednorodzinną – symbol w planie MN.
Nieruchomość jest wolna od wszelkich ograniczeń i obciążeń. Termin do złożenia wniosku przez osoby, którym przysługiwałoby pierwszeństwo w nabyciu nieruchomości na podstawie art. 34 ust. 1 pkt 1 i 2 upłynął 11 sierpnia 2023 r.
Cena wywoławcza: 34 000,00 zł (słownie złotych: trzydzieści cztery tysiące 00/100)
Wadium: 3 000,00 zł (słownie złotych: trzy tysiące)
Termin przetargu: 20 września 2023 r. – godzina 10 00
Do ceny uzyskanej w przetargu zostanie doliczony obowiązujący na dzień sprzedaży podatek VAT.
Wadium w określonej wyżej wysokości należy wpłacić w terminie do 15 września 2023 r.
na rachunek bankowy Urzędu Miejskiego w Wieluniu:
Rejonowy Bank Spółdzielczy w Lututowie:
83 9256 0004 0723 5034 2000 0100
W tytule przelewu należy wpisać „przetarg ustny nieograniczony – działka nr 602, obręb Masłowice,” imię, nazwisko osoby oraz PESEL lub nazwa firmy i jej NIP, na czyją rzecz nieruchomość będzie nabywana
Za datę wniesienia wadium uważa się wpływ środków pieniężnych na rachunek Gminy Wieluń.
Przetarg odbędzie się w Urzędzie Miejskim w Wieluniu – plac Kazimierza Wielkiego 1, sala nr 11 w ratuszu.
Uczestnicy przetargu zobowiązani są przedstawić Komisji Przetargowej następujące dokumenty:
- osoby fizyczne – dokument tożsamości,
- osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą – zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej (aktualność zaświadczenia winna być potwierdzona przez organ dokonujący rejestracji w okresie 3 miesięcy przed terminem przetargu) lub umowę spółki cywilnej lub aktualny (z ostatnich 6 miesięcy) odpis z KRS, w przypadku podmiotów, na które przepisy ustaw nakładają obowiązek uzyskania wpisu do Krajowego Rejestru Sądowego.
Uczestnicy biorą udział w przetargu osobiście lub przez pełnomocnika. Pełnomocnictwo wymaga formy aktu notarialnego. Osoby pozostające w związku małżeńskim i posiadające ustrój wspólności majątkowej biorą udział w przetargu osobiście lub okazują oświadczenie współmałżonka, iż wyraża
on zgodę na nabycie nieruchomości będącej przedmiotem przetargu, po cenie wylicytowanej przez współmałżonka przystępującego do przetargu. Wadium wniesione przez uczestnika przetargu, który przetarg wygrał zalicza się na poczet ceny nabycia nieruchomości. Wadium wniesione przez uczestnika przetargu, który przegrał przetarg podlega zwrotowi. Jeżeli osoba ustalona jako nabywca nieruchomości nie przystąpi bez usprawiedliwienia do zawarcia umowy w miejscu i terminie wskazanym
w zawiadomieniu organizator przetargu odstąpi od zawarcia umowy, a wpłacone wadium nie będzie podlegać zwrotowi.
Osoby przystępujące do przetargu zobowiązane będą do złożenia oświadczenia:
- o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych przez Gminę Wieluń w związku
z przetargiem na sprzedaż nieruchomości - podstawa prawna art. 23 ust. 1 pkt 1 i 2, art. 24 ustawy
z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych ( tj. Dz. U. z 2019 r. poz. 1781); - że znany jest im stan przedmiotu przetargu i nie wnoszą z tytułu stanu przedmiotu przetargu żadnych zastrzeżeń;
- że zapoznały się z zapisami miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego
dla nieruchomości objętych przetargiem.
Uczestnicy przetargów winni przed otwarciem przetargu przedłożyć komisji przetargowej:
- dowód wpłaty wadium,
- w przypadku osób fizycznych – dowód osobisty lub paszport, a w przypadku reprezentowania innej osoby pełnomocnictwo notarialne,
- w przypadku osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą – wydruk CEDiG, dowody tożsamości, stosowne pełnomocnictwa,
- w przypadku osób prawnych – aktualny wypis z właściwego rejestru, stosowne pełnomocnictwa, dowody tożsamości osób reprezentujących podmiot.
Organizator przetargu zawiadomi osobę ustaloną jako nabywca nieruchomości o miejscu i terminie zawarcia umowy sprzedaży, najpóźniej w ciągu 21 dni od dnia rozstrzygnięcia przetargu. Wydanie nieruchomości nastąpi po podpisaniu notarialnej umowy sprzedaży.
Dodatkowe informacje o nieruchomości można uzyskać telefonicznie od poniedziałku do piątku w godzinach 7 30 – 15 30 pod numerami telefonów 43 886 02 23 lub 43 886 02 25.
Właściciel nieruchomości może odwołać ogłoszony przetarg bez uzasadnienia przyczyn.
Nieruchomość sprzedawana jest na podstawie danych z ewidencji gruntów a wznowienie i okazanie granic następuje na koszt i staraniem nabywcy.
Gmina Wieluń nie dysponuje danymi, co do warunków gruntowo – wodnych, występowania ewentualnych zanieczyszczeń gruntu w obrębie zbywanej nieruchomości oraz przykrytych warstwą gleby elementów będących pozostałością po konstrukcjach budowlanych. Osoby zamierzające wziąć udział w przetargu mogą za zgodą Gminy wykonać stosowne badania własnym staraniem i na własny koszt.
Koszty notarialne i sądowe ponosi nabywca.
Ogłoszenie będzie publikowane na stronie internetowej urzędu: www.wielun.pl oraz www.bip.um.wielun.pl a wyciąg z ogłoszenia zostanie opublikowany w prasie lokalnej.
Burmistrz Wielunia
(-) Paweł Okrasa
Udział w postępowaniu przetargowym wiąże się z przetwarzaniem danych osobowych oferentów
na zasadach określonych w Rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych
i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.U.UE. L 119 z 4.5.2016, str. 1—88) oraz w zakresie wynikającym z ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (t.j. Dz.U. z 2020 r., poz. 65) oraz rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 14 września 2004 r. w sprawie sposobu i trybu przeprowadzania przetargów oraz rokowań na zbycie nieruchomości (t.j. Dz.U. z 2014 r., poz. 1490). Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych przez Gminę Wieluń – Urząd Miejski
w Wieluniu można uzyskać na stronie www.bip.um.wielun.pl w zakładce „Ochrona danych osobowych”.
Informacja w sprawie zgłaszania kandydatów na członków Zespołu Interdyscyplinarnego w Wieluniu
Burmistrz Wielunia informuje, że istnieje możliwość zgłaszania kandydatów na członków Zespołu Interdyscyplinarnego w Wieluniu przez organizacje pozarządowe, które realizują zadania na rzecz mieszkańców Gminy Wieluń w obszarze przeciwdziałania przemocy domowej.
Organizacje pozarządowe zainteresowane udziałem ich przedstawiciela w pracach Zespołu Interdyscyplinarnego prosimy o wypełnienie załączonego Formularza zgłoszeniowego
i przekazanie go osobiście do Miejsko – Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Wieluniu, drogą pocztową na adres: Miejsko – Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej ul. Okólna 7, 98 – 300 Wieluń lub w formie skanu drogą elektroniczną na adres mailowy: mgops_wielun@post.pl
Termin przyjmowania zgłoszeń upływa 10 września 2023 r. Zgłoszenia złożone po tym terminie nie będą rozpatrywane.
Akceptacji przedstawicieli organizacji pozarządowych do składu Zespołu Interdyscyplinarnego dokonuje Burmistrz. Decyzja Burmistrza jest ostateczna i nie wymaga uzasadnienia oraz nie przysługuje od niej odwołanie. O wynikach naboru organizacje pozarządowe zostaną poinformowane telefonicznie lub e-mailowo.
Z podmiotami, których przedstawiciele zyskają akceptację Burmistrza do bycia członkami Zespołu, zostanie zawarte stosowne porozumienie, o którym mowa w art. 9a ust. 8 ustawy o przeciwdziałaniu przemocy domowej. Ostateczny skład całego Zespołu Interdyscyplinarnego zostanie zatwierdzony na mocy Zarządzenia Burmistrza, wydanego najpóźniej do dnia 22 września 2023 roku.
Szacowanie strat suszowych
Burmistrz Wielunia, w związku z wejściem w życie przepisów Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 13 lipca 2023 r. zmieniającego Rozporządzenie w sprawie szczegółowego zakresu i sposobów realizacji niektórych zadań Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa ( Dz.U. poz. 1350) , informuje że istnieje możliwość szacowania szkód spowodowanych przez tegoroczną suszę.
PODSTAWĄ OSZACOWANIA SZKÓD SPOWODOWANYCH PRZEZ SUSZĘ NADAL BĘDZIE ZŁOŻENIE INDYWIDUALNIE PRZEZ POSZKODOWANEGO PRODUCENTA ROLNEGO WNIOSKU ZA POŚREDNICTWEM APLIKACJI SUSZOWEJ dostępnej na stronie internetowej Ministerstwa Rolnictwa i rozwoju Wsi https://aplikacje.gov.pl/app/susza/ , jeżeli w systemie monitoringu suszy rolniczej prowadzonym przez IUNG Puławy, poszczególne uprawy na terenie gminy będą objęte zagrożeniem wystąpienia suszy. Aby złożyć wniosek przez aplikację należy mieć założony profil zaufany.
Szczegółowe informacje czy na danej gminie występuje zjawisko suszy i w jakim zakresie link tutaj: https://susza.jung.pulawy.pl/wykazy/2023,1017052/.
Burmistrz Wielunia powołał komisje ds. ustalenia szkód i szacowania strat w gospodarstwach rolnych i działach specjalnych produkcji rolnej spowodowanych przez działanie czynników atmosferycznych. Zmiana przepisów określonych w Rozporządzeniu w sprawie szczegółowego zakresu i sposobów realizacji niektórych zadań Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa daje rolnikom możliwość wnioskowania do gminnej komisji o szacowanie strat w gospodarstwie rolnym (nie później niż do czasu zbioru plonu głównego danej uprawy), tym niemniej nie zwalnia to rolnika z konieczności zalogowania się do aplikacji publicznej dedykowanej do szacowania strat w gospodarstwie spowodowanych suszą i wypełnienie stosownego formularza, jest to warunek konieczny do wygenerowania w aplikacji protokołu strat. Wniosek złożony do komisji o przeprowadzenie lustracji musi uwzględniać wszystkie uprawy zgłoszone do ARiMR w ramach dopłat bezpośrednich w kampanii 2023. Szacowane będą wyłącznie uprawy pozostające na polach.
Gminna Komisja do spraw ustalenia szkód i szacowania strat w gospodarstwach rolnych i działach specjalnych produkcji rolnej spowodowanych przez działanie czynników atmosferycznych przyjmuje wnioski w godzinach pracy Urzędu Miejskiego w terminie do 15 września 2023 roku w pokoju nr 49 (plac Kazimierza Wielkiego 2).
Aktualnie brak jest informacji o jakiejkolwiek formie pomocy w przedmiotowej sprawie.
Druki dostępne w zakładce: wnioski druki/pozostałe
1.Wniosek o szacowanie szkód przez komisję w gospodarstwie rolnym, powstałych w wyniku wystąpienia niekorzystnego zjawiska atmosferycznego
2.Oświadczenie o strukturze upraw i poniesionych szkodach.
Dokumenty można pobrać również w pokoju nr 1 w ratuszu, plac Kazimierza Wielkiego 1, od poniedziałku do piątku w godzinach 7.30 - 15.30.
Dodatkowo należy dołączyć:
- Kopia wniosku o dopłaty bezpośrednie na rok 2023
- Umowa ubezpieczenia upraw – w przypadku gdy uprawy są ubezpieczone