Komunikaty


Komunikat z załącznikami

28‑12‑2021 12:11:44
Liczba pobrań
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.

Dodatek osłoowy - informacje.

04‑01‑2022 15:01:19

 W dniu 4 stycznia 2022  r. weszła w życie  ustawa z dnia 17 grudnia 2021 r. o dodatku osłonowym.

Dodatek osłonowy stanowi wsparcie państwa polskiego dla najbardziej potrzebujących obywateli
i wskazanym w ustawie cudzoziemcom, w pokryciu części kosztów energii oraz rosnących cen żywności.
Dodatek osłonowy przysługuje osobie  w gospodarstwie domowym jednoosobowym, w którym wysokość przeciętnego miesięcznego dochodu nie przekracza kwoty  2.100,00 zł, oraz osobie
w gospodarstwie domowym wieloosobowym, w którym wysokość dochodu nie przekracza kwoty   1.500,00 zł na osobę.

Dodatek osłonowy wynosi rocznie:

1.    400,00/500,00 zł* dla gospodarstwa domowego jednoosobowego;

2.    600,00/750,00 zł* dla gospodarstwa domowego składającego się z 2-3 osób;

3.    850,00/1.062,50 zł* dla gospodarstwa domowego składającego się z 4-5 osób;

4.    1.150,00/1.437,50 zł* dla gospodarstwa domowego składającego się z co najmniej 6 osób .

*Kwota dofinansowania uzależniona od źródła ogrzewania,
dot. wnioskodawców, których gospodarstwo domowe wykorzystuje urządzenie grzewcze, tj. kocioł na paliwo stałe, kominek, koza, ogrzewacz powietrza, trzon kuchenny, piecokuchnia, kuchnia węglowa lub piec kaflowy na paliwo stałe, zasilane węglem lub paliwami węglopochodnymi, po wpisie źródła ogrzewania do centralnej ewidencji emisyjności budynków.

W przypadku dodatku osłonowego obowiązuje tzw. zasada złotówka za złotówkę. Oznacza to,
że dodatek ten będzie przyznawany nawet po przekroczeniu kryterium dochodowego, a kwota dodatku będzie pomniejszana o kwotę tego przekroczenia. Minimalna kwota  dodatku  osłonowego wynosi 20,00 zł.

Wniosek o wypłatę dodatku osłonowego  można składać od miesiąca stycznia do października 2022 roku na piśmie lub za pomocą środków komunikacji elektronicznej (wniosek opatrzony kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub uwierzytelnionym z wykorzystaniem profilu zaufanego).

Wypłata dodatku zostanie realizowana w 2022 roku w dwóch równych ratach, tj. do 31 marca i do
2 grudnia 2022 r. Osoby, które nie złożą wniosku do końca stycznia, nadal mogą  ubiegać się
o wsparcie (powinny wtedy złożyć wniosek do 31 października 2022 r.), i wówczas wypłata 100% dodatku zostanie zrealizowana do dnia 2 grudnia 2022 r.

Wnioski o wypłatę dodatku osłonowego złożone po dniu 31 października 2022 r. pozostawia się bez rozpoznania.

W sprawie wniosków o przyznanie dodatku osłonowego należy kontaktować
się z Samodzielnym Referatem Świadczeń Rodzinnych w Wieluniu ul. Polskiej Organizacji Wojskowej 14, tel. 43 886 02 80.

Wniosek o wypłatę dodatku osłonowego do pobrania na stronie

https://bip-mgops.um.wielun.pl/bipkod/012

Brak dokumentów
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.

Obwieszczenie NPP.6220.4.2021

16‑12‑2021 14:17:56

                              Wieluń, dnia 17 grudnia 2021 roku

 

NPP.6220.4.2021

 

OBWIESZCZENIE

BURMISTRZA WIELUNIA

 

            Działając na podstawie art. 33 ust. 1, w związku z art. 79 ust. 1 ustawy z dnia
3 października 2008 roku o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko
(Dz. U.  z 2021 r., poz. 247), Burmistrz Wielunia zawiadamia, że w dniu 29 listopada 2021 roku został złożony przez Inwestora RRSP 99 Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie 03-741, przy ul. Białostockiej 20/45, za pośrednictwem pełnomocnika, raport o odziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko dla zamierzenia polegającego na budowie wolnostojącej elektrowni fotowoltaicznej „Wieluń Wschód Północ” wraz z instalacjami i urządzeniami technicznymi oraz pozostałą niezbędną infrastrukturą techniczną. Przedsięwzięcie realizowane będzie na działkach ewidencyjnych o numerze 25, 26, 27, 28, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 39, 40, 41, 79, 80, 81, 82, 86, 87, 88, 89, 90, 92, 93, 94 , obręb 1, gmina Miasto Wieluń, powiat wieluński, województwo łódzkie.

W związku z powyższym w dniu 16 grudnia 2021 roku wydano postanowienie
o podjęciu zawieszonego postępowania i wysłano do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Łodzi raport o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko z prośbą
o uzgodnienie i opinię.

Organem właściwym do wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach jest Burmistrz Wielunia, zaś organem biorącym udział w ocenie oddziaływania na środowisko, właściwym do wydania opinii i dokonania uzgodnienia jest Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Łodzi.

            Jednocześnie zawiadamiam strony postępowania oraz wszystkich zainteresowanych
o możliwości zapoznania się ze złożonym wnioskiem i raportem oddziaływania na środowisko oraz całą dokumentacją sprawy w Wydziale Nieruchomości i Planowania Przestrzennego Urzędu Miejskiego w Wieluniu w pokoju nr 40 (budynek w parku)
w godzinach urzędowania (pn.- pt. 730- 1530) i złożenia uwag oraz wniosków w terminie od dnia 31.12.2021 r. do dnia 31.01.2022 r.

 

 

BURMISTRZ WIELUNA                      (-) Paweł Okrasa

Liczba pobrań
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
Typ dokumentu:
application/pdf
Rozmiar:
280KB
Liczba pobrań:
Trwa wczytywanie
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
Typ dokumentu:
application/pdf
Rozmiar:
372KB
Liczba pobrań:
Trwa wczytywanie
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
Typ dokumentu:
application/pdf
Rozmiar:
71KB
Liczba pobrań:
Trwa wczytywanie
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
Typ dokumentu:
application/pdf
Rozmiar:
199KB
Liczba pobrań:
Trwa wczytywanie

obwieszczenie NPP.6845.16.2021 (wykaz nieruchomości przeznaczonych do wydzierżawienia)

20‑12‑2021 10:33:35
Liczba pobrań
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
Typ dokumentu:
application/pdf
Rozmiar:
68KB
Liczba pobrań:
Trwa wczytywanie
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
Typ dokumentu:
application/pdf
Rozmiar:
38KB
Liczba pobrań:
Trwa wczytywanie
Liczba komunikatów archiwalnych: 1446 Numer strony: 1 .. 104  105  106  107  108  .. 145
Informacja wytworzona przez:
Katarzyna Trzcina , w dniu:  03‑03‑2004 11:44:04
Informacja wprowadzona do BIP przez:
Monika Antosiak
email: mantosiak@finn.pl tel.:(42) 684-98-91 fax: (42) 684-98-92
, w dniu:  03‑03‑2004 11:44:04
Data ostatniej aktualizacji:
07‑05‑2025 14:01:48
Ilość wyświetleń:
Trwa wczytywanie
Wczytywanie danych...
Lp. Rodzaj zmiany Data aktualizacji Wytworzono przez Wprowadzono przez Akcje
Wczytaj kolejne wersje artykułu
Pokaż archiwalne komunikaty publikowane na tej stronie