Wynik otwartego konkursu ofert na realizację zadań publicznych w zakresie nauki, szkolnictwa wyższego, edukacji, oświaty i wychowania w roku 2015
Zakres | Nazwa zadania | Oferenci | Kwota dotacji | Termin realizacji zadania |
Nauka, szkolnictwa wyższe, edukacja, oświata | Dowóz uczniów niepełnosprawnych | Stowarzyszenie Integracyjne Działające na Rzecz Osób Niepełnosprawnych i Ich Rodzin "TACY SAMI" w Wieluniu | 28 800 zł | 01.01.2015 - 30.06.2015 |
Komunikat
Urząd Miejski w Wieluniu uprzejmie informuje, że 31 stycznia 2015 roku upływa termin złożenia pisemnego oświadczenia o wartości sprzedaży poszczególnych rodzajów napojów alkoholowych w punkcie sprzedaży w roku poprzednim oraz do wniesienia I raty opłaty za korzystanie z zezwoleń na sprzedaż detaliczną napojów alkoholowych w 2015 r. Dopełnienie powyższego obowiązku jest warunkiem zachowania przez przedsiębiorcę uprawnień do kontynuowania sprzedaży napojów alkoholowych. Niezłożenie powyższego oświadczenia i niedokonanie opłaty w odpowiedniej wysokości i w określonym terminie, skutkuje wygaśnięciem zezwolenia. Wpłat należy dokonywać na konto Gminy Wieluń - nr rachunku bankowego: 90 8980 0009 2023 0026 4415 0001 z adnotacją, że jest to wpłata I raty za korzystanie z zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych w 2015 roku.
Charakterystyka
przedsięwzięcia polegającego na modernizacji istniejącej Wytwórni Betonu Towarowego w Wieluniu przy ul. Ciepłowniczej 23, polegającej na modyfikacji zbiornika recyklingu, montażu separatora do recyklingu betonu, wymiany ścian zasieków oraz wymianie części nawierzchni betonowej wraz z niezbędnymi podłączeniami wodnymi
i elektrycznymi.
Modernizacja polegać będzie na modyfikacji istniejącego na tym terenie zbiornika recyklingu, zainstalowaniu separatora do recyklingu betonu, wymianie w zasiekach na kruszywo trzech drewnianych ścian oporowych na ściany betonowe oraz wymianie części istniejącej nawierzchni betonowej z nadaniem spadku i odprowadzeniem wody do zbiornika recyklingu. Całość prac zostanie uzupełniona wykonaniem niezbędnych podłączeń wodociągowych i elektrycznych do montowanych i przemieszczanych urządzeń i innych obiektów.
Węzeł betoniarski składa się z zespołu zasobników o pojemności ok. 30 m3 każdej komory, wyposażonej w najazd dla ładowarki przewożącej kruszywo i piasek z "zasieków" zespołu. Ten zespół jest przeznaczony do bezpośredniego magazynowania kruszywa i piasku. Typowy dla takich węzłów, przenośnik transportowy, będący jednocześnie wagą do odmierzania właściwych proporcji składników betonów, będzie transportował kruszywo i piasek do pionowego przenośnika kubełkowego, który jego zważoną ilość będzie podawał do mieszarki. Mieszarka pozwala wyprodukować ok. 0,75 m3 betonu, co przekłada się na ok. 25 m3/h betonu i ok. 23000 m3 betonu rocznie. Do mieszadła poza kruszywem i piaskiem, za pomocą wagi technologicznej, dostarczana jest woda technologiczna z sieci wodociągowej lub z tzw. "recyklingu", czyli miejsca położonego w obrębie terenu zakładu
i w bezpośredniej bliskości urządzeń węzła. Pozostałe parametry i urządzenia , zwłaszcza te, które nie zależą od wydajności mieszadła, a np. od powierzchni terenu, pozostaną bez zmian. W "recyklingu" dokonywane jest mycie i płukanie betonowozów z pozostałości nieodebranego przez zamawiających betonu. Po naturalnej sedymentacji tych popłuczyn w "recyklingu", ciecz nadosadowa jest używana do produkcji i kierowania przewodami do wagi i dalej do węzła, co powoduje w skali roku znaczną oszczędność wody używanej do produkcji betonu. Podobnie postępuje się ze szlamem zgromadzonym w zbiorniku "recyklingu". Szlam ten w ograniczonych i kontrolowanych ilościach może być dodawany do produkcji betonu lub odbierany przez upoważnione podmioty i osoby i wykorzystywany w procesach odzysku. Do celów usprawnienia procesu recyklingu planuje się zamontować w WBT Wieluń separator do recyklingu betonu typu BR25 (lub mniejszy typu BR10). Jest to specjalistyczne urządzenie, które pozwala na dokładne odseparowanie z nieodebranego betonu surowców użytych do jego produkcji. Generalną zasadą działania separatora jest oddzielenie mleczka cementowego od mieszaniny piachu i kruszyw i odprowadzenie mleczka do zbiornika recyklingu, natomiast piach i kruszywa będą odbierane ładowarką i ponownie wykorzystywane do produkcji mas betonowych. Zastosowanie separatora do recyklingu betonu pozwala na wykorzystanie 100% zwrotów mas betonowych i ponowne wykorzystanie surowców do produkcji mas betonowych.
Realizację modernizacji obiektu technologicznego uzupełniona zostanie poprzez modernizację placów manewrowych i parkingów w celu takiego wykonania ich spadków, aby całość opadów deszczu i wód roztopowych mogła wpłynąć do zbiornika recyklingu. Również wody deszczowe i roztopowe odprowadzane z dachów i traktowane jako wody umownie czyste, będą kierowane do tego zbiornika.
Ponadto, ze względu na częste zalewanie terenu sąsiedniego (działka 49/2) inwestor przy modernizacji swojego zakładu wyeliminuje możliwość spływania wód deszczowych na sąsiednią działkę poprzez odpowiednie wyprofilowanie terenu, wybudowanie murku ochronnego i stworzenie pasa zieleni o szerokości ok. 50 cm wzdłuż działki o numerze ewid. 49/2.
Ścieki sanitarne będą odprowadzane do istniejącego na terenie Wytwórni, zbiornika bezodpływowego i wywożenie na oczyszczalnię ścieków. W trakcie produkcji betonu nie są wytwarzane żadne typowe ścieki przemysłowe.
Dodatkowo w celu ograniczenia emisji zanieczyszczeń do środowiska gruntowo-wodnego z powierzchni utwardzonych narażanych na potencjalne zanieczyszczenia, projektuje się odprowadzanie wody poprzez system studzienek wpustowych wyposażonych w kosze osadcze i zasyfonowane odpływy, które ograniczą emisje do środowiska gruntowo-wodnego zarówno zawiesin ogólnych jak substancji ropopochodnych. Tak podczyszczone ścieki będą odprowadzane do zespołu tzw. "recyklingu" i dalej będą używane w procesie technologicznym. W wyniku zastosowania rozwiązania polegającego na skierowanie części wód opadowych i roztopowych do zespołu tzw. "recyklingu" zostanie ograniczona emisja tych ścieków do środowiska oraz zostanie zmniejszone zużycie wody wodociągowej do procesu produkcji betonu.
Decyzja
Wieluń, dnia 19 grudnia 2014 roku
GNPP.6220.17.2014
DECYZJA
o środowiskowych uwarunkowaniach
Na podstawie art. 104 KPA ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. (Dz. U. z 2013 r., poz. 267 ze zm.), art. 71 ust. 2 pkt 2, art. 73 ust. 1, art. 75 ust. 1 pkt 4, art. 84 art. 85 ust. 2 pkt. 2 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2013 r. poz. 1235), w związku § 3 ust. 2 pkt 2 Rozporządzenia Rady Ministrów
z dnia 9 listopada 2010 r. w sprawie określenia przedsięwzięć mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko (Dz. U. z 2010 r. poz. 1397 ze zm.) oraz po rozpatrzeniu wniosku Dyckerhoff Polska sp. z o.o. ul. Zakładowa 3, 26-052 Nowiny złożonego przez pełnomocnika Pana Ryszarda Pawełoszka
stwierdzam
brak potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko dla planowanego przedsięwzięcia p.n. "Modernizacja istniejącej Wytwórni Betonu Towarowego
w Wieluniu przy ul. Ciepłowniczej 23, polegająca na modyfikacji zbiornika recyklingu, montażu separatora do recyklingu betonu, wymiany ścian zasieków oraz wymianie części nawierzchni betonowej wraz z niezbędnymi podłączeniami wodnymi
i elektrycznymi"
Uzasadnienie
Planowana inwestycja zgodnie z § 3 ust. 2 pkt 2 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2010 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz. U. Nr 213, poz. 1397 ze zm.) polegająca na modernizacji istniejącej Wytwórni Betonu Towarowego, polegającej na modyfikacji zbiornika recyklingu, montażu separatora do recyklingu betonu, wymiany ścian zasieków oraz wymianie części nawierzchni betonowej wraz z niezbędnymi podłączeniami wodnymi i elektrycznymi, należy do rodzaju przedsięwzięć, dla których przeprowadzenie oceny oddziaływania na środowisko jest fakultatywne.
Zgodnie z art. 64 ust 1 i 2 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2013 r. poz. 1235) Burmistrz Wielunia pismem znak GNPP.6220.17.2014 z dnia 27.08.2014 r. zwrócił się do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Łodzi o opinię co do obowiązku przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko oraz pismem znak GNPP.6220.17.2014 z dnia 27.08.2014 r. do Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Wieluniu o opinię co do obowiązku przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko.
Państwowy Inspektor Sanitarny w Wieluniu biorąc pod uwagę charakter, skalę planowanego przedsięwzięcia, obecne i planowane wykorzystanie terenu planowanego przedsięwzięcia, przeznaczenie terenu w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego miasta Wielunia, usytuowanie względem terenów zabudowy mieszkaniowej,
a także cel planowanych działań, tj. zamiar wyeliminowania dotychczasowych nieprawidłowości w zakresie odzysku pozostałości po produkcji betonu, osiągnięcie pełnego odzysku zużywanych w produkcji mieszanek betonowych surowców oraz ograniczenie negatywnego oddziaływania na środowisko, a tym samym ograniczenie negatywnego oddziaływania na zdrowie ludzi uznał, że przeprowadzenie oceny oddziaływania na środowisko planowanego przedsięwzięcia może nie być wymagane.
Podobnie po przeprowadzeniu analizy dostarczonych wraz z wnioskiem materiałów, uwzględniając łącznie uwarunkowania przedstawione w art. 63 ust. 1 o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2013 r. poz. 1235) Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Łodzi uznał, że nie jest konieczne przeprowadzenie oceny oddziaływania przedmiotowego przedsięwzięcia na środowisko argumentując to
w odniesieniu do poszczególnych uwarunkowań w przedstawiony poniżej sposób:
1. Rodzaj i charakterystyka przedsięwzięcia z uwzględnieniem:
a) skali przedsięwzięcia i wielkości zajmowanego terenu oraz ich wzajemnych proporcji;
"Dyckerhoff Polska" Sp. z o.o., 26-052 Nowiny, ul. Zakładowa 3, właściciel Wytwórni Betonu Towarowego w Wieluniu przy ul. Ciepłowniczej 23 (działka o numerze ewidencyjnym 218/52 AM143 Obręb 4 Wieluń Miasto) ma zamiar dokonać w niej modernizacji technologicznej i technicznej. Modernizacja ta ma polegać na modyfikacji istniejącego na tym terenie zbiornika recyklingu oraz zainstalowaniu separatora do recyklingu betonu, wymianie w zasiekach na kruszywo trzech drewnianych ścian oporowych na ściany betonowe oraz wymianie części istniejącej nawierzchni betonowej z wyprofilowaniem jej spadkami do zespołu recyklingu. Całość prac zostanie uzupełniona wykonaniem niezbędnych podłączeń wodociągowych i elektrycznych do montowanych
i przemieszczanych urządzeń i innych obiektów. Istniejąca Wytwórnia Betonu w Wieluniu jest zlokalizowana w północnowschodniej części Wielunia na terenie oznaczonym jako P-U- zabudowa przemysłowo-usługowa. W/g tych zapisów, zarówno dzisiejsza działalność WBT Wieluń jak i jej projektowana modernizacja, nie jest sprzeczna z obowiązującym miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego. Bezpośrednie otoczenie terenu na którym jest planowana ta modernizacja to rozciągające się na zachodzie i wschodzie tereny P-U (przemysł i usługi), na południu tereny P-U, a za nimi MN- zabudowa mieszkaniowa, a na północy C - urządzenia gospodarki ciepłowniczej. Najbliżej położona od miejsca inwestycji zabudowa mieszkaniowa jest odległa o ok. 200-300 m i dalej na południe i południowy wschód. W stanie przed projektowaną rozbudową, w Wieluniu na terenie WBT Wieluń, jest zainstalowany węzeł betoniarski o zdolności produkcyjnej powyżej 1 Mg/dobę. Na jego potrzeby funkcjonują tzw. "zasieki", w których to przechowane są kruszywa do produkcji betonu. W istniejącej wytwórni są produkowane obecnie mieszanki betonowe w ilości ok. 23 000 m3 mieszanki betonowej i zapraw. Na terenie zakładu funkcjonują 3 silosy magazynujące materiały sypkie (cement i popiół). Silos nr 1 i nr 2, na cement o pojemności masowej 60 Mg, o wysokości h=16,0 m i średnicy własnej d=2,95 m oraz silos nr 3 na cement o pojemności masowej 60 Mg, o wysokości 16,0 m i średnicy własnej d=2,95 m.
Na silosach zamontowane są filtry SILOTOP Seria R02 firmy WAM kieszeniowe. Dostarczanie materiałów sypkich obywa się przez dostawcę zewnętrznego wyposażonego w specjalistyczne środki transportu (cysterny) służące do przewożenia materiałów sypkich. Pompowanie materiału sypkiego z cysterny do silosa odbywa się za pomocą szczelnych przewodów hydraulicznych z atmosferą silosa.
Węzeł betoniarski składa się z zespołu zasobników o pojemności ok. 30 m3 każdej komory, wyposażonej w najazd dla ładowarki przewożącej kruszywo i piasek z "zasieków" zespołu. Ten zespół jest przeznaczony do bezpośredniego magazynowania (przed podaniem do mieszarki) kruszywa i piasku. Typowy dla takich węzłów, przenośnik transportowy, będący jednocześnie wagą do odmierzania właściwych proporcji składników betonów, będzie transportował kruszywo i piasek do pionowego przenośnika kubełkowego, który jego zważoną ilość, będzie podawał do mieszarki.
Wszystkie składniki dodaje się do betoniarki w następującej kolejności: najpierw kruszywa, cement i dodatki, a na końcu: woda i domieszki chemiczne. Do produkcji betonu używany jest także popiół z grupy odpadów oznaczonej numerem 10. Do mieszadła poza kruszywem i piaskiem, za pomocą wagi technologicznej, dostarczana jest woda technologiczna z sieci wodociągowej lub z tzw. "recyklingu", czyli miejsca położonego
w obrębie terenu zakładu i w bezpośredniej bliskości urządzeń węzła. Pozostałe parametry
i urządzenia, zwłaszcza te, które nie zależą od wydajności mieszadła, a np. od powierzchni terenu, pozostaną bez zmian. W "recyklingu" dokonywane jest mycie i płukanie betonowozów z pozostałości nieodebranego, przez zamawiających , betonu. Po naturalnej sedymentacji tych popłuczyn w "recyklingu", ciecz nadosadowa jest używana do produkcji
i kierowania przewodami do wagi i dalej do węzła, co powoduje w skali roku znaczną oszczędność wody używanej do produkcji betonu. Podobnie postępuje się ze szlamem zgromadzonym w zbiorniku "recyklingu". Szlam ten w ograniczonych i kontrolowanych ilościach może być dodawany do produkcji betonu lub odbierany przez upoważnione podmioty i osoby i wykorzystywany w procesach odzysku. Dla celów usprawnienia procesu recyklingu planuje się zamontować w WBT Wieluń separator do recyklingu betonu typu BR25 (lub mniejszy typu BR10). Jest to specjalistyczne urządzenie, które pozwala na dokładne odseparowanie z nieodebranego betonu (nieodebrane przez klientów, a zmówione nadwyżki betonu) surowców użytych do jego produkcji. Generalną zasadą działania separatora jest oddzielenie mleczka cementowego od mieszaniny piachu i kruszyw
i odprowadzenie mleczka do zbiornika recyklingu, natomiast piach i kruszywa będą odbierane ładowarką i ponownie wykorzystywane do produkcji mas betonowych. Zastosowanie separatora do recyklingu betonu pozwala na wykorzystanie 100% zwrotów mas betonowych
i ponowne wykorzystanie surowców do produkcji mas betonowych.
b) powiązań z innymi przedsięwzięciami w szczególności kumulowania się oddziaływań przedsięwzięć znajdujących się na obszarze na który będzie oddziaływać przedsięwzięcie;
W karcie informacyjnej nie odniesiono się do zagrożenia oddziaływaniami skumulowanymi przedsięwzięć znajdujących się na obszarze, na który będzie oddziaływać inwestycja,
c) wykorzystywania zasobów naturalnych;
Orientacyjne zużycia surowców, materiałów, paliw i energii tylko dla projektowanej inwestycji będą wynosić w ciągu roku:
- woda - maksymalnie ok. 3500 m3/rok ( w okresie budowy ok. 600 m3),
- energia elektryczna 1500 MWh,
- paliwa pędne - 4,5 Mg,
- cement - ok. 4,5 Mg,
- popiół - 2000 - 3000 Mg,
- kruszywa i piasek - 28000 - 25000 Mg,
- olej opałowy - 4,0 Mg,
- oleje - ok. 2,0 Mg,
- smary - ok. 2,0 Mg.
Ilości te w zależności od przyjętego programu realizacji obiektów ( jedna czy więcej firm wykonawczych) mogą ulec zmianie.
d) emisji i występowania innych uciążliwości;
Większość urządzeń składających się na całość linii technologicznej do produkcji betonów jest obudowana. Pomimo tego, że każde z tych urządzeń posiada moc akustyczną od poziomu 60 dB do nawet 110 dB, to jednak umieszczenie tych źródeł wśród innych obiektów budowlanych powoduje, że te obiekty budowlane stanowią zapory akustyczne dla emitowanych dźwięków. Sama praca instalacji i jej urządzeń technologicznych nie będzie powodować przekroczeń wartości 55dB w dzień i 45dB w nocy.
Wstępnie szacuje się, że emisja ścieków sanitarnych przy pracach modernizacyjnych przedsięwzięcia wyniesie maksymalnie ok. 30 dm3/dobę na 1 pracownika, czyli ok. 600 dcm3/dobę (przy zatrudnieniu 20 osób podczas tej budowy). Jeśli okres realizacji tej inwestycji wyniesie 100 dni, to maksymalna ilość ścieków wytworzonych w trakcie jej realizacji będzie równa ok. 600 m3 i w całości będzie odprowadzana w sposób bezpieczny dla środowiska tj. do przenośnych toalet, a następnie do oczyszczalni ścieków. Kąpiel i inne cele socjalne dla pracowników realizującej firmy będą realizowane poza placem budowy - na terenie bazy firmy realizującej.
Podczas prowadzenia eksploatacji tej instalacji, na jej terenie powstają też wody roztopowe i ścieki deszczowe. Powierzchnia całej tej działki na której jest eksploatowana istniejąca instalacja do wytwarzania betonu wynosi ok. 0,8643 ha, z której większość jest utwardzona, a więc wody deszczowe i roztopowe są zbierane wewnętrzną kanalizacją deszczową i poprzez system studzienek wpustowych wyposażonych w kosze osadcze
i zasyfonowane odpływy, które ograniczają emisję do środowiska gruntowo-wodnego zarówno zawiesin ogólnych jak substancji ropopochodnych, są odprowadzane do zbiornika recyklingu.
Wszystkie wytwarzane podczas tej budowy masy ziemi i gleby z wykopów pod obiekty kubaturowe, konstrukcje, fundamenty, parkingi, place i sieci infrastrukturalne, będą zagospodarowane w obrębie inwestycji lub na terenie składowiska odpadów innych niż niebezpieczne i obojętne do celów odzysku lub będą przekazywane odbiorcom posiadającym odpowiednie decyzje odpadowe związane z odzyskiem tego rodzaju odpadów. Pozostałe wytwarzane odpady będą magazynowane w sposób bezpieczny na terenie budowy. Magazynowanie tych odpadów na placu budowy, będzie się odbywało do czasu uzyskania wielkości transportowych, po czym będą one przekazywane do odbiorców mających odpowiednie zezwolenia na odbiór i dalsze gospodarowanie takimi odpadami.
Podczas realizacji samej rozbudowy węzła nie przewiduje się zorganizowanej emisji zanieczyszczeń do powietrza, chociaż zorganizowaną emisję do powietrza będzie powodowało eksploatowanie istniejącego węzła jednak z roczną wielkością emisji pyłów nie przekraczającą ok. 5 kg. W wyniku wykorzystywania sprzętu samochodowego i maszyn roboczych ciężkich podczas realizacji inwestycji, a następnie jej eksploatacji, do powietrza będą emitowane niezorganizowane emisje zanieczyszczeń, związane ze spalaniem paliw do napędu samochodów. Emisja zanieczyszczeń do powietrza ze spalania paliw w samochodach i maszynach roboczych ciężkich używanych w całym okresie realizacji inwestycji, nie powinna przekroczyć wartości ponadnormatywnych.
e) ryzyka wystąpienia awarii uwzględniając używane substancje i stosowane technologie;
Jest to przedsięwzięcie w przypadku którego ryzyko wystąpienia poważnej awarii nie występuje.
2. Usytuowanie przedsięwzięcia, z uwzględnieniem możliwego zagrożenia dla środowiska
w szczególności przy istniejącym użytkowaniu terenu, zdolności samooczyszczania się środowiska i odnawiania się zasobów naturalnych walorów przyrodniczych i krajobrazowych oraz uwarunkowań miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego
- uwzględniające:
a) obszary wodno-błotne oraz inne obszary o płytkim zaleganiu wód podziemnych;
Na podstawie złożonej dokumentacji można stwierdzić, że przedsięwzięcie będzie realizowane poza miejscem występowania obszarów wodno-błotnych i poza terenem
o płytkim zaleganiu wód podziemnych
b) obszary wybrzeży;
Przedmiotowe przedsięwzięcie znajduje się poza obszarami wybrzeży;
c) obszary górskie lub leśne;
Przedmiotowe przedsięwzięcie nie jest zlokalizowane na obszarach górskich bądź leśnych, w ramach planowanej inwestycji nie przewiduje się wycinki drzew i krzewów.
d) obszary objęte ochroną, w tym strefy ochronne ujęć wód i obszary ochronne zbiorników wód śródlądowych;
W rejonie inwestycji nie występują obszary objęte ochroną w tym strefy ochronne ujęć wód i obszary ochronne zbiorników wód śródlądowych.
e) obszary wymagające specjalnej ochrony ze względu na występowanie gatunków roślin, zwierząt i ich siedlisk lub siedlisk przyrodniczych objętych ochroną w tym obszary sieci Natura 2000 oraz pozostałe formy ochrony przyrody;
Przedmiotowe przedsięwzięcie zlokalizowane jest poza terenem obszarów chronionych na podstawie ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (t. j. Dz. U. z 2013 r. , poz. 627 ze zm.). Najbliżej zlokalizowane obszary ochronne to:
- rezerwat przyrody Lasek Kurowski w odległości ok. 9,5 km,
- Zespół Przyrodniczo - Krajobrazowy Wzgórza Ożarowskie - w odległości ok. 7,5km,
- Osjakowski Zespół Przyrodniczo-Krajobrazowy - w odległości ok. 9,5 km.
Przedsięwzięcie z uwagi na rodzaj, charakterystykę i niewielka skalę, nie będzie miało znacząco negatywnego oddziaływania na cele ochrony, przedmioty ochrony, integralność obszarów i spójność sieci obszarów Natura 2000.
f) obszary na których standardy jakości środowiska zostały przekroczone;
W karcie informacyjnej przedsięwzięcia nie odniesiono się czy przedsięwzięcie znajduje się na obszarach, gdzie standardy środowiska zostały przekroczone.
g) obszary o krajobrazie mającym znaczenie historyczne, kulturowe lub archeologiczne;
Planowane przedsięwzięcie leży poza obszarami mającymi znaczenie historyczne, kulturowe lub archeologiczne h) gęstość zaludnienia
Gęstość zaludnienia Miasta Wieluń wynosi 1396 os/km2 (według GUS).
i) obszary przylegające do jezior;
W zasięgu oddziaływania inwestycji i w jej najbliższej okolicy nie występują jeziora
i inne naturalne zbiorniki wód stojących.
j) uzdrowiska i obszary ochrony uzdrowiskowej;
W rejonie realizacji przedsięwzięcia brak jest uzdrowisk i obszarów ochrony uzdrowiskowej.
Ponadto planowane przedsięwzięcie nie będzie oddziaływać na obszary geograficzne
i znaczną liczbę ludności. Z uwagi na charakter przedsięwzięcia zasięg oddziaływania będzie niewielki, nie spowoduje również wystąpienia oddziaływań o znacznej wielkości lub złożoności. Ze względu na położenie planowanego przedsięwzięcia brak jest transgranicznego oddziaływania na środowisko.
Realizacja i eksploatacja przedmiotowego przedsięwzięcia wiązać się będzie
z oddziaływaniem ze względu na hałas, zanieczyszczenia powietrza, powstawanie odpadów
i powstawaniem ścieków sanitarnych. Uciążliwości te nie będą miały charakteru ponadnormatywnego oddziaływania na środowisko i warunki życia ludzi oraz nie zostaną naruszone interesy osób trzecich. Ustaną one po zakończeniu prac modernizacyjnych. Planowana inwestycja modernizacyjna nie spowoduje zwiększenia uciążliwości Zakładu dla środowiska. Rozwiązania technologiczne, które zostaną zastosowane pozwolą na zmniejszenie ilości ścieków opadowych, które zostaną odprowadzone do środowiska, jak
i zmniejszenie zużycia wody wodociągowej do procesu produkcji betonu.
Mając na uwadze powyższe, orzeczono jak w sentencji.
POUCZENIE
Od niniejszej decyzji przysługuje odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Sieradzu, za pośrednictwem Burmistrza Wielunia w terminie 14 dni od daty jej doręczenia (art. 127 § 1 i 2 oraz 129 § 1 i 2 kpa). Wniesienie odwołania w terminie wstrzymuje wykonanie decyzji (art. 130 § 2 kpa).
Obwieszczenie Starosty Wieluńskiego
Zawiadomienie
Wieluń, dnia 15 grudnia 2014 roku
GNPP.6220.28.2014
Z A W I A D O M I E N I E
o wszczęciu postępowania i wystąpieniu do organów współdziałających
Zgodnie z art. 61 § 4 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r.- Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2013 poz. 267 ) oraz art. 73 ust. 1 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2013 r., poz. 1235 z późn. zm.)
zawiadamiam
że na wniosek Przedsiębiorstwa Komunalnego Sp. z o.o. w Wieluniu, ul. Zamenhofa 17, 98-300 Wieluń złożony za pośrednictwem pełnomocnika Pana Wojciecha Jodźko-Krzak zostało wszczęte postępowanie administracyjne w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia polegającego na rozbudowie części biologicznej instalacji przetwarzania zmieszanych odpadów komunalnych zlokalizowanej na terenie składowiska odpadów innych niż niebezpieczne i obojętnew Rudzie k/Wielunia.
W związku z powyższym informuję o uprawnieniach wszystkich stron tego postępowania, wynikających z art. 10 k.p.a. do czynnego w nim udziału w każdym jego stadium.
W terminie 14 dni od daty otrzymania niniejszego pisma można zapoznać się ze złożonym wnioskiem oraz raportem oceny oddziaływania na środowisko w Wydziale Gospodarki Komunalnej, Nieruchomości i Planowania Przestrzennego Urzędu Miejskiego w Wieluniu w pokoju nr 41 (budynek w parku), oraz złożyć uwagi i zastrzeżenia.
Zgodnie z art. 64 ust. 1 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko, § 3 ust. 1 pkt 80 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2010 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko, decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach w niniejszej sprawie wydaje się po dokonaniu uzgodnień z następującymi organami:
- Regionalnym Dyrektorem Ochrony Środowiska
- Państwowym Powiatowym Inspektorem Sanitarnym
Wobec powyższego rozstrzygnięcie sprawy nastąpi niezwłocznie po uzyskaniu wymaganych uzgodnień oraz opinii pomocniczych.