Komunikaty


Informacja

03‑02‑2021 15:09:15
GKM.6230.1.2021                                                                                                Wieluń, dnia 03.02.2021 r.
 

INFORMACJA

o odstąpieniu od przeprowadzenia strategicznej oceny oddziaływania na środowisko dla projektu ,,Programu usuwania wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Wieluń na lata 2021- 2032”    

Burmistrz Wielunia opracowując projekt ,,Programu usuwania wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Wieluń na lata 2021- 2032” zgodnie z posiadanymi kompetencjami dokonał analizy zapisów projektu dokumentu i wskazał, że przywołany dokument nie wyznacza ram dla późniejszej realizacji przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko, nie może być uznany za dokument, o którym mowa w art. 46 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko  (Dz.U. z 2020 r. poz. 283 z późn. zm.) zwanej dalej ustawą ooś w związku z czym brak jest konieczności przeprowadzenia strategicznej oceny oddziaływania na środowisko dla projektu ,,Programu usuwania wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Wieluń na lata 2021- 2032”. 

Organ opracowujący projekt dokumentu ma obowiązek i kompetencje do analizy treści projektowanego dokumentu pod kątem zapisów art. 46 i 47 ustawy ooś, a następnie podjęcia decyzji w zakresie jego kwalifikacji lub braku kwalifikacji do przeprowadzenia strategicznej oceny oddziaływania na środowisko. Jedynie w przypadku, gdy organ lub podmiot opracowujący projekt dokumentu zakwalifikuje projekt dokumentu do dokumentów opisanych w art. 47 przywołanej wyżej ustawy dodatkowo uzgadnia wymóg przeprowadzenia strategicznej oceny oddziaływania na środowisko z regionalnym dyrektorem ochrony środowiska. W pozostałych przypadkach dotyczących kwalifikacji projektu dokumentu do dokumentów określonych w art. 46 ustawy ooś organ lub podmiot opracowujący projekt dokumentu samodzielnie go kwalifikuje lub nie kwalifikuje do przeprowadzenia strategicznej oceny oddziaływania na środowisko. Pozostałe opracowywane dokumenty, które nie spełniają przesłanek opisanych w art. 46 i 47 ustawy ooś nie wymagają przeprowadzenia strategicznej oceny oddziaływania na środowisko i w konsekwencji nie są poddawane opiniowaniu i uzgadnianiu w ramach strategicznych ocen oddziaływania na środowisko przez regionalnego dyrektora ochrony środowiska i państwowego wojewódzkiego inspektora sanitarnego.

Przedmiotowy dokument obejmuje obszar Gminy Wieluń. Charakter planowanych działań, rodzaj i skala oddziaływania na środowisko oraz cechy obszaru objętego spodziewanym oddziaływaniem wskazują, że realizacja zadań przewidzianych w przedmiotowym dokumencie nie spowoduje znaczącego negatywnego oddziaływania na środowisko. W Programie przyjęto zasadę realizacji zadań, które służą zmniejszeniu ilości występowania azbestu i wyrobów azbestowych oraz służą zmniejszeniu narażenia zdrowia ludzi na pył azbestowy. Jest to kierunek działań zgodny z wymogami prawa polskiego i Unii Europejskiej.

Biorąc pod uwagę powyższe oraz uwarunkowania określone w art. 49 cytowanej wyżej ustawy brak jest przesłanek do przeprowadzenia strategicznej oceny oddziaływania na środowisko dla projektu „Programu usuwania wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Wieluń na lata 2021- 2032”.

Informację o odstąpieniu od przeprowadzenia strategicznej oceny oddziaływania na środowisko zamieszczono na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Gminy Wieluń oraz wywieszono na tablicy ogłoszeń tutejszego Urzędu.                                                                             

                                                                                                              BURMISTRZ WIELUNIA

                                                                                                                    Paweł Okrasa

                            

Liczba pobrań
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
Typ dokumentu:
application/pdf
Rozmiar:
72KB
Liczba pobrań:
Trwa wczytywanie
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
Typ dokumentu:
application/pdf
Rozmiar:
72KB
Liczba pobrań:
Trwa wczytywanie
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
Typ dokumentu:
application/pdf
Rozmiar:
72KB
Liczba pobrań:
Trwa wczytywanie

INFORMACJA O WYNIKU PRZETARGU - dz. nr 525 obręb 8 Wieluń

02‑04‑2021 14:16:14

                     

                                                                                                                              Wieluń, dnia 2 kwietnia 2021 r.

NPP.6840.11.2020

INFORMACJA O WYNIKU PRZETARGU

 

Na podstawie § 12 ust. 1 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 14 września 2004 r. w sprawie sposobu i trybu przeprowadzania przetargów oraz rokowań na zbycie nieruchomości (Dz. U. z 2014 poz. 1490 z późn. zm.) Burmistrz Wielunia informuje, że w dniu 24 marca 2021 roku, w siedzibie Urzędu Miejskiego w Wieluniu, przy pl. Kazimierza Wielkiego 1 w Wieluniu, odbył się pierwszy (I) przetarg ustny nieograniczony na sprzedaż nieruchomości położonej w Wieluniu.

Przedmiot przetargu stanowiła nieruchomość gruntowa położona w Wieluniu oznaczona numerem działki 525 obręb 9 o powierzchni 0,1025 ha. Dla nieruchomości Sąd Rejonowy w Wieluniu prowadzi księgę wieczystą SR1W/00078337/5.

Liczba podmiotów dopuszczonych do przetargu: 9

Liczba podmiotów niedopuszczonych do przetargu: 0

Cena wywoławcza nieruchomości: 89 000,00 zł

Najwyższa cena osiągnięta w przetargu: 155 000,00 zł

Nabywca nieruchomości: Paulina i Witold małż. Wiatr

 

                                                                                                  Burmistrz Wielunia

                                                                                                   (-) Paweł Okrasa

 

 

 

 

 

W trakcie przetargu zostały zapewnione wszelkie zasady bezpieczeństwa wynikające
z ustawy z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych, przepisów wykonawczych oraz zaleceń Ministerstwa Zdrowia.

 

Brak dokumentów
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.

INFORMACJA O WYNIKU PRZETARGU - dz. nr 10 obręb 7 Wieluń

02‑04‑2021 14:28:47

                                                                                                                             Wieluń, dnia 2 kwietnia 2021 r.

NPP.6840.15.2020

INFORMACJA O WYNIKU PRZETARGU

 

Na podstawie § 12 ust. 1 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 14 września 2004 r. w sprawie sposobu i trybu przeprowadzania przetargów oraz rokowań na zbycie nieruchomości (Dz. U. z 2014 poz. 1490 z późn. zm.) Burmistrz Wielunia informuje, że w dniu 23 marca 2021 roku, w siedzibie Urzędu Miejskiego
w Wieluniu, przy pl. Kazimierza Wielkiego 1 w Wieluniu, odbył się pierwszy
(I) przetarg ustny ograniczony na sprzedaż nieruchomości położonej w Wieluniu.

 Przedmiot przetargu stanowiła nieruchomość gruntowa położona w Wieluniu oznaczona numerem działki 10 obręb 7 o powierzchni 0,0229 ha. Dla nieruchomości Sąd Rejonowy w Wieluniu prowadzi księgę wieczystą SR1W/00009467/1.

Liczba podmiotów dopuszczonych do przetargu: 1

Liczba podmiotów niedopuszczonych do przetargu: 0

Cena wywoławcza nieruchomości: 44 000,00 zł

Najwyższa cena osiągnięta w przetargu: 45 000,00 zł

Nabywca nieruchomości: Powszechna Spółdzielnia Spożywców SPOŁEM „Tęcza”  w Wieluniu

 

                                                                                             

                                                                                              Burmistrz Wielunia

                                                                                                (-) Paweł Okrasa

 

 

 

 

 

W trakcie przetargu zostały zapewnione wszelkie zasady bezpieczeństwa wynikające
z ustawy z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych, przepisów wykonawczych oraz zaleceń Ministerstwa Zdrowia.

 

Brak dokumentów
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
Typ dokumentu:
application/pdf
Rozmiar:
45KB
Liczba pobrań:
Trwa wczytywanie

Komunikat z załącznikami

31‑03‑2021 10:06:04

Wieluń, dnia 30 marca 2021 roku

 

NPP.6220.15.2019

 

OBWIESZCZENIE

BURMISTRZA WIELUNIA

 

Zgodnie z art. 49 Kodeksu postępowania administracyjnego ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. (tekst jednolity Dz. U. z 2020 r. poz. 256 ze zm.), stosownie do art. 38 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (tekst jednolity Dz. U. z 2020 r. poz. 283 ze zm.) zawiadamiam, że w dniu 30 marca 2021 roku została wydana decyzja o umorzeniu postępowania o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia polegającego na budowie hali produkcyjno-magazynowej artykułów z tworzyw sztucznych wraz z budową infrastruktury technicznej, budową budynków socjalno-biurowych na działkach o nr 151/12, 151/13, 151/14, 151/15, 151/16, 151/17, 151/18 i 151/6 przy ul. Fabrycznej w Wieluniu. instalacji fotowoltaicznej zlokalizowanej na działce nr 1520 w miejscowości Sieniec, gmina Wieluń, powiat Wieluń, woj. łódzkie o mocy do 1 MW.

 

Zainteresowane strony mogą zapoznać się z jej treścią w Wydziale Nieruchomości i Planowania Przestrzennego Urzędu Miejskiego w Wieluniu w pokoju nr 40 (budynek w parku) w godzinach urzędowania (pn.- pt. 730-1530 ).

W przypadku odwołania od niniejszej decyzji strony postępowania mogą je wnosić
w terminie od 02.04.2021 r. do 16.04.2021 r. do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Sieradzu za pośrednictwem Burmistrza Wielunia.

 

BURMISTRZ WIELUNIA

(-) Paweł Okrasa

Liczba pobrań
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.

Obwieszczenie Dąbrowa

01‑04‑2021 16:00:05

Wieluń, dnia 30 marca 2021 r.

NPP.6733.3.2021

 

Obwieszczenie Burmistrza Wielunia

 

Zgodnie z art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t. j. Dz. U. z 2020 r. poz. 256 z późn. zm.) oraz stosownie do art. 53 ust. 1 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (t. j. Dz. U. z 2020 r. poz. 293 z późn. zm.) zawiadamiam, że w dniu 1 marca 2021 r. wszczęto postępowanie w sprawie ustalenia lokalizacji inwestycji celu publicznego dla zamierzenia inwestycyjnego polegającego na budowie drogi na działkach nr 571, 572, 573/2, 574,575, 576, 577/2, 578, 579 obręb Dąbrowa gmina Wieluń.

W terminie 14 dni od dnia ukazania się niniejszego obwieszczenia, strony mogą zapoznać się ze złożonym wnioskiem oraz złożyć uwagi i zastrzeżenia.

Kontakt telefoniczny do osoby prowadzącej sprawę 043 8860223.

 

BURMISTRZ WIELUNIA

(-) Paweł Okrasa

Liczba pobrań
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
Liczba komunikatów archiwalnych: 1446 Numer strony: 1 .. 118  119  120  121  122  .. 145
Informacja wytworzona przez:
Katarzyna Trzcina , w dniu:  03‑03‑2004 11:44:04
Informacja wprowadzona do BIP przez:
Monika Antosiak
email: mantosiak@finn.pl tel.:(42) 684-98-91 fax: (42) 684-98-92
, w dniu:  03‑03‑2004 11:44:04
Data ostatniej aktualizacji:
30‑04‑2025 14:55:10
Ilość wyświetleń:
Trwa wczytywanie
Wczytywanie danych...
Lp. Rodzaj zmiany Data aktualizacji Wytworzono przez Wprowadzono przez Akcje
Wczytaj kolejne wersje artykułu
Pokaż archiwalne komunikaty publikowane na tej stronie