Komunikaty archiwalne


Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
Typ dokumentu:
application/pdf
Rozmiar:
79KB
Liczba pobrań:
Trwa wczytywanie

Postanowienie o zawieszeniu postępowania

30‑07‑2014 08:19:06

Wieluń, 28 lipiec 2014r.


GKOŚ.6002.6.2014

POSTANOWIENIE

Na podstawie art. 123, art. 97 § 1 pkt 4 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2013 r., poz. 267 ze zm.), w związku z art. 63 ust. 5 i 6 ustawy z 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2013 r., poz. 1235 ze zm.) po rozpatrzeniu wniosku złożonego przez Pana Jerzego Kołomaka - pełnomocnika inwestora w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach przedsięwzięcia polegającego na budowie zbiornika małej retencji w Kurowie w gmina Wieluń

Postanawiam

zawiesić postępowanie w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia polegającego na budowie zbiornika małej retencji w Kurowie w gminie Wieluń na niżej wymienionych nieruchomościach:

287, 288, 289, 290, 291, 292/1, 293, 294, 295, 296, 297, 298, 299, 300, 301, 302, 1111, 276, 277, 278, 279, 370, 371, 372, 373, 374, 375, 376, 377/1, 378, 379, 380, 381, 382, 383, 384, 385, 386, 387, 388, 389, 390, 391, 392, 393, 394, 395, 396, 397, 398, 399, 400, 401, 402, 403, 404, 405, 406, 407, 408, 409, 410, 411, 412, 413, 414, 415, 416, 417, 418, 419, 420, 421, 422, 423, 424, 425, 426, 427, 428, 429, 430, 431, 432, 433/2, 433/1, 434, 435, 436, 437, 438, 439, 440, 441, 442, 443, 444, 445, 446, 447, 448, 449, 450, 451, 452, 453, 454, 455,456, 457, 458, 459, 460, 461, 462, 463, 464, 465, 466, 467, 468, 469, 470, 471, 472, 473, 474, 475, 476, 477, 478, 479, 480, 481, 482, 483, 484, 485, 486, 487, 488, 489, 490, 491, 492, 493, 494, 495, 496, 497, 498, 499, 500, 501, 502, 503, 504, 505, 506, 275, 270, 1041, 271, 272, 273, 274, 286, 285, 284, 283, 282, 281, 280, 22, 269, 589, 509, 508,

do czasu przedłożenia przez wnioskodawcę raportu o oddziaływaniu w/w przedsięwzięcia na środowisko.

Uzasadnienie

Wnioskiem z dnia 08.04.2014r. Jerzy Kołomak (pełnomocnik Inwestora) - Pracownia Melioracyjna "MELIOPROJEKT" zwrócił się do Burmistrza Wielunia o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia polegającego na budowie zbiornika małej retencji w Kurowie gmina Wieluń. Planowane przedsięwzięcie należy do grupy przedsięwzięć mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko, dla których może być stwierdzony obowiązek przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko. Zgodnie z art. 63 ust. 1 ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko, ewentualny obowiązek przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko stwierdza w drodze postanowienia organ właściwy do wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach realizacji przedsięwzięcia. Stosownie do art. 64 ust. 1 pkt 1 i 2 ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko, Burmistrz Wielunia zwrócił się dnia 8 maja 2014r. do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Łodzi oraz Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Wieluniu z wnioskiem o wyrażenie opinii czy przedmiotowa inwestycja wymaga przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko oraz o określenie zakresu raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko, w przypadku stwierdzenia takiej potrzeby. Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny opinią z dnia 04.06.2014r. znak PSSE.ZNS-460-22/14 wyraził opinię, że przeprowadzenie oceny oddziaływania na środowisko planowanego przedsięwzięcia może nie być wymagane. Natomiast Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Łodzi postanowieniem z dnia 18 czerwca 2014r., znak WOOŚ-I.4240.207.2014.KA, stwierdził konieczność przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko dla planowanego przedsięwzięcia i określił zakres raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko zgodnie z wymaganiami określonymi w art. 66 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko.

Analizując wniosek o wdanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach wraz z kartą informacyjną przedsięwzięcia oraz biorąc pod uwagę opinię w/w organów, Burmistrz Wielunia postanowieniem z dnia 07.07.2014 r. zobowiązał inwestora do sporządzenia raportu o oddziaływaniu na środowisko dla przedsięwzięcia polegającego na budowie zbiornika małej retencji w Kurowie w gminie Wieluń.

Zgodnie z art. 63 ust. 5 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko organ prowadzący postępowanie w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zawiesza postępowanie do czasu przedłożenia przez wnioskodawcę raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko

Mając powyższe na uwadze postanowiono jak w sentencji.

Pouczenie

Na niniejsze postanowienie nie przysługuje zażalenie.

Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.

Informacja Burmistrza Wielunia

29‑07‑2014 11:18:11

Wieluń, 23 lipiec 2014r.

GKOŚ.6002.7.2014

Na podstawie art. 72 ust. 6 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2013 r. poz. 1235 ze zm.)

BURMISTRZ WIELUNIA

podaje do publicznej wiadomości

informację o wydanej, na wniosek Inter Auto Spółka Jawna Damian Sykuła i Roman Sykuła ul. Wodna 5, 98-300 Wieluń, w dniu 23 lipca 2014 roku decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia polegającego na wydobyciu kruszywa naturalnego (piasku) ze złoża "JODŁOWIEC" w miejscowości Jodłowiec, na działce o nr 143/1, gmina Wieluń.

W związku z powyższym, zainteresowane strony mogą zapoznać się z treścią decyzji oraz aktami sprawy w terminie 21 dni od daty ogłoszenia niniejszego zawiadomienia, w Wydziale Gospodarki Komunalnej, Nieruchomości i Planowania Przestrzennego Urzędu Miejskiego w Wieluniu w pokoju nr 42 (budynek w parku) w godzinach urzędowania (pn. - pt. 730 - 1530 ).

Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.

DECYZJA o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia

29‑07‑2014 11:16:00

Wieluń, 24 lipiec 2014 r.


GKOŚ.6002.5.2014


DECYZJA

o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia

Na podstawie art. 104 KPA ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. (Dz. U. z 2013 r., poz. 267 ze zm.), art. 71, art. 73 ust. 1, art. 82 ust 1, oraz art. 85 ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2013 r. poz. 1235), w związku z § 3 ust. 1 pkt 80 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2010r. w sprawie określenia przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz. U. z 2010r. poz. 1397 ze zm.) oraz po rozpatrzeniu wniosku z dnia 24.03.2014r., złożonego przez STRABARG Sp. z o.o. Biuro Wytwórni MMA w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia polegającego na prowadzeniu zbierania i przetwarzania odpadu o kodzie 17 01 81 - destruktu drogowego w Wytwórni Mas Asfaltowych STRABARG w Wieluniu przy ul. Długosza, na działce nr 60/8

ustalam

następujące środowiskowe uwarunkowania zgody na realizację przedsięwzięcia polegającego na prowadzeniu zbierania i przetwarzania odpadu o kodzie 17 01 81 - destruktu drogowego w Wytwórni Mas Asfaltowych STRABARG w Wieluniu przy ul. Długosza, na działce nr 60/8

I. Rodzaj i miejsce realizacji przedsięwzięcia:

- Planowane przedsięwzięcie będzie realizowane na terenie Wytwórni Mas Bitumicznych w Wieluniu przy ul. Długosza, na działce nr 60/8. Przedsięwzięcie będzie polegało na prowadzeniu zbierania i przetwarzania odpadu o kodzie 17 01 81 - destruktu drogowego na potrzeby produkcji mieszanek mineralno-asfaltowych.

II. Warunki wykorzystania terenu w fazie realizacji i eksploatacji ze szczególnym uwzględnieniem konieczności ochrony cennych wartości przyrodniczych, zasobów naturalnych i zabytków oraz ograniczenia uciążliwości dla terenów sąsiednich.

- Teren planowanego przedsięwzięcia jest obszarem o wykorzystaniu przemysłowym na którym jest obecnie prowadzona produkcja mas bitumicznych. W procesie produkcyjnym mas asfaltowych wykorzystywany będzie odpad powstający w trakcie prac remontowych nawierzchni drogi tzw. destrukt. Destrukt asfaltowy po przewiezieniu na teren Wytwórni Mas Bitumicznych należy składować w boksie betonowym na podłożu utwardzonym. Wydzielone boksy mają posiadać szczelne podłoże, oraz betonowe ściany oporowe - uniemożliwiające mieszanie się odpadów z surowcami.

- Zbieranie destruktu asfaltowego należy prowadzić w trzech wariantach:

1. Destrukt asfaltowy zbierać w miejscu wytwarzania przez firmę zewnętrzną i dowozić przez wytwórców na terenie Wytwórni Mas Asfaltowych w Wieluniu

2. STRABARG Wytwórnia Mas Asfaltowych w Wieluniu we własnym zakresie odbiera destrukt asfaltowy z miejsc wytwarzania i transportuje na swój teren w celu poddania odzyskowi

3. Przekazywać nadmiar zebranego destruktu asfaltowego do wytwórni STRABARG znajdujących się w jednej lokalizacji, która posiada zezwolenie na przetwarzanie i zbieranie, w celu poddania tam procesowi odzysku

- Odzysk destruktu ma odbywać się w zespole urządzeń do produkcji mas bitumicznych firmy ANMAR o wydajności 180 Mg/h, wśród urządzeń znajduje się moduł odzysku destruktu asfaltowego

- Destrukt asfaltowy należy dostarczać na teren zakładu w formie gotowej do wykorzystywania w produkcji mieszanki asfaltowej, incydentalnie w formie wymagającej dodatkowego rozkruszenia, które należy realizować przy użyciu kruszarki mobilnej

- Na terenie wytwórni znajdują się szczelne szamba na ścieki bytowe i zbiorniki odparowujące na wody opadowe i roztopowe.

- Prace należy wykonywać w dni powszednie do 16 godzin na dobę

III. Wymagania dotyczące ochrony środowiska konieczne do uwzględnienia w projekcie budowlanym

- Realizacja przedsięwzięcia ma odbywać się zgodnie z zaproponowanymi w Karcie informacyjnej przedsięwzięcia rozwiązaniami techniczno-technologicznymi i organizacyjnymi

IV. Wymogi w zakresie przeciwdziałania skutkom awarii przemysłowych, w odniesieniu do przedsięwzięć zaliczanych do zakładów stwarzających zagrożenie wystąpienia poważnych awarii.

- Ze względu na charakter inwestycji ryzyko wystąpienia poważnych awarii nie występuje

V. Wymogi w zakresie ograniczania transgranicznego oddziaływania na środowisko w odniesieniu do przedsięwzięć dla których przeprowadzono postępowanie w sprawie transgranicznego oddziaływania na środowisko.

- Dla planowanego przedsięwzięcia brak jest transgranicznego oddziaływania na środowisko ze względu na skalę i położenie w centralnej Polsce

Uzasadnienie

Planowana inwestycja zgodnie z § 3 ust 1 pkt 80 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2010 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz. U. Nr 213, poz. 1397 ze zm.) - " instalacje związane z odzyskiem lub unieszkodliwianiem odpadów, inne niż wymienione w § 2 ust. 1 pkt 41-47, z wyłączeniem instalacji do wytwarzania biogazu rolniczego w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. - Prawo energetyczne o zainstalowanej mocy elektrycznej nie większej niż 0,5 MW lub wytwarzających ekwiwalentną ilość biogazu rolniczego wykorzystywanego do innych celów niż produkcja energii elektrycznej, a także miejsca retencji powierzchniowej odpadów oraz rekultywacja składowisk odpadów" należy do przedsięwzięć mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko.

Zgodnie z art. 64 ust 1 i 2 ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2013r. poz. 1235) Burmistrz Wielunia pismem znak GKOŚ.6002.5.2014 z dnia 29 kwietnia 2014r. zwrócił się do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Łodzi o opinię co do obowiązku przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko oraz pismem znak GKOŚ.6002.5.2014 z dnia 29 kwietnia 2014r. do Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Wieluniu o opinię co do obowiązku przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko.

Państwowy Inspektor Sanitarny w Wieluniu biorąc pod uwagę charakter i skalę planowanego przedsięwzięcia, przeznaczenie terenu przedsięwzięcia w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego, usytuowanie względem istniejącej zabudowy mieszkaniowej, dotychczasowy i planowany sposób wykorzystywania terenu uznał, że przeprowadzenie oceny oddziaływania na środowisko planowanego przedsięwzięcia może nie być wymagane.

Podobnie po przeprowadzeniu analizy dostarczonych wraz z wnioskiem materiałów, uwzględniając łącznie uwarunkowania przedstawione w art. 63 ust. 1 ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2013r. poz. 1235) Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Łodzi uznał, że nie jest konieczne przeprowadzenie oceny oddziaływania przedmiotowego przedsięwzięcia na środowisko argumentując to w odniesieniu do poszczególnych uwarunkowań w przedstawiony poniżej sposób:

1. Rodzaj i charakterystyka przedsięwzięcia z uwzględnieniem:

a) skali przedsięwzięcia i wielkości zajmowanego terenu oraz ich wzajemnej proporcji:

Planowane przedsięwzięcie jest zlokalizowane w miejscowości Wieluń ul. Długosza (działka nr ewid. 60/8). Na wskazanym terenie znajduje się wytwórnia mas asfaltowych z linią do produkcji masy bitumicznej AMMANN 160 o maksymalnej wydajności do 180 Mg/h. Planowane przedsięwzięcie będzie polegało na prowadzeniu zbierania i przetwarzania odpadu o kodzie 17 01 81 - destruktu asfaltowego.

Wytwórnia Mas Bitumicznych w Wieluniu przy ul. Długosza zlokalizowana jest w północno-wschodniej części miasta. Wokół wytwórni znajdują się:

- od strony zachodniej, północno-zachodniej, północnej nieużytki rolne i pola uprawne,

- od strony północno-wschodniej, wschodniej i południowej nieużytki rolne wraz z zabudową mieszkaniową.

Najbliższa zabudowa mieszkaniowa zlokalizowana jest w odległości ok. 150 m na południowy-wschód oraz 200 m na południowy-zachód od terenu przedsięwzięcia i jest to zabudowa o charakterze zagrodowym.

Powierzchnia działki na której zlokalizowana jest Wytwórnia Mas Bitumicznych w Wieluniu wraz z infrastrukturą (działki nr 60/8) zajmuje łącznie powierzchnie ok. 2,5 ha.

Teren planowanego przedsięwzięcia jest obszarem o wykorzystaniu przemysłowym na którym jest obecnie prowadzona produkcja mas bitumicznych.

W procesie produkcyjnym mas asfaltowych wykorzystywany będzie odpad powstający w trakcie prac remontowych nawierzchni drogi tzw. destrukt. Destrukt asfaltowy jest to mieszanka mineralno-asfaltowa, w sposób mechaniczny zdjęta z drogi w wyniku frezowania warstw asfaltowych. Następnie po przewiezieniu na teren wytwórni mas asfaltowych składowany jest w zasieku przeznaczonym do magazynowania.

Odpady przewidziane do przetwarzania (odzysku) w postaci destruktu magazynowane będą na terenie wytwórni Mas Bitumicznych w Wieluniu w boksie betonowym na podłożu utwardzonym. Wydzielone boksy posiadają szczelne podłoże, oraz betonowe ściany oporowe- uniemożliwiające mieszanie się odpadów z surowcami.

Destrukt asfaltowy zostaje wykorzystany jako pełnowartościowy składnik mieszanki asfaltowej. Instalacja odzysku jest jednym z modułów wytwórni mieszanek mineralno-asfaltowych. Destrukt asfaltowy jest dozwolony do mieszalnika w odpowiednich ustalonych ilościach zastępując częściowo kruszywo oraz bitum.

b) powiązań z innymi przedsięwzięciami, w szczególności kumulowania się oddziaływań przedsięwzięć znajdujących się na obszarze na który będzie oddziaływać przedsięwzięcie;

Przedmiotowe przedsięwzięcie polegające na odzysku destruktu drogowego jest powiązane z instalacją wytwórni mieszanek bitumicznych, jako jedna z części składowych wytwórni. Jednocześnie mając na uwadze, że w związku z wdrożeniem procesu odzysku destruktu drogowego wielkość produkcji mieszanek bitumicznych nie ulegnie zwiększeniu, należy uznać wpływ przedmiotowego przedsięwzięcia na możliwość kumulowania się oddziaływań jako mało znaczący;

c) wykorzystywania zasobów naturalnych;

W przeliczeniu na produkcję 100 000 Mg gotowej mieszanki bitumicznej, zużycie materiałów wynosi:

- destrukt asfaltowy - 10 000 Mg,

- kruszywo - 90 000 Mg,

- wypełniacz obcy - 7 000 Mg,

- wypełniacz własny - 5 000 Mg,

- bitum - 5 000 Mg,

- pył węgla brunatnego - 1 200 Mg,

- olej opałowy - 25 Mg,

- energia elektryczna - 900 MWh,

d) emisji i występowania innych uciążliwości;

Na terenie wytwórni znajdują się szczelne szamba na ścieki bytowe a wody opadowe są odprowadzane systemem kanałów do zbiorników odparowywujących na terenie wytwórni, prowadzenie zbierania oraz przetwarzania odpadów destruktu asfaltowego nie zmienia oraz nie wpływa na kształt dotychczasowej gospodarki ściekowej.

Emisja zanieczyszczeń do powietrza nie ulegnie zmianie, ze względu iż dodając do produkcji destrukt asfaltowy dodaje się tym samym mniej materiałów składowych mieszanki.

Prowadzenie zbierania i przetwarzania destruktu asfaltowego nie wpłynie na zmianę emisji hałasu z wytwórni mas asfaltowych. Ilość środków transportujących nie ulegnie zwiększeniu, ze względu na mniejszą ilość zakupu materiałów do produkcji.

W trakcie prowadzenia zbierania i przetwarzania odpadów destruktu, nie będą powstawały odpady, ponieważ destrukt dostarczany do wytwórni wcześniej przechodzi specjalistyczne badania w akredytowanym laboratorium na możliwość zastosowania

w mieszance i jest wykorzystywany całkowicie.

e) ryzyka wystąpienia poważnej awarii przemysłowej przy uwzględnieniu używanych substancji i stosowanych technologii;

Jest to przedsięwzięcie, w przypadku którego nie występuje ryzyko wystąpienia poważnej awarii.

2. Usytuowanie przedsięwzięcia, z uwzględnieniem możliwego zagrożenia dla środowiska,
w szczególności przy istniejącym użytkowaniu terenu, zdolności samooczyszczania się środowiska i odnawiania się zasobów naturalnych, walorów przyrodniczych i krajobrazowych oraz uwarunkowań miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego
- uwzględniające;

a) obszary wodno-błotne oraz inne obszary o płytkim zaleganiu wód podziemnych:

Z karty informacyjnej przedsięwzięcia nie wynika, aby inwestycja realizowana była na obszarach wodno-błotnych oraz innych obszarach o płytkim zaleganiu wód podziemnych.

b) obszary wybrzeży;

Przedmiotowe przedsięwzięcie leży poza obszarami wybrzeży.

c) obszary górskie lub leśne;

Przedmiotowe przedsięwzięcie leży poza obszarami górskimi. Od północy teren przedmiotowego przedsięwzięcia graniczy z ternami leśnymi

d) obszary objęte ochroną, w tym strefy ochronne ujęć wód i obszary ochronne zbiorników wód śródlądowych;

Z karty informacyjnej nie wynika, aby przedmiotowe przedsięwzięcie leżało na obszarach objętych ochroną, w tym strefach ochronnych ujęć wód i obszarach ochronnych zbiorników wód śródlądowych.

e) obszary wymagające specjalnej ochrony ze względu na występowanie gatunków roślin

i zwierząt i ich siedlisk lub siedlisk przyrodniczych objętych ochroną w tym obszary sieci Natura 200 oraz pozostałe formy ochrony przyrody

Teren przeznaczony pod ww. inwestycję położony poza obszarami objętymi ochroną na podstawie ustawy z dnia 16 kwietnia 2004r. o ochronie przyrody (Dz. U. z 2013r., poz. 627 ze zm.).

Planowana do realizacji inwestycja nie sąsiaduje bezpośrednio z obszarami Natura 2000. Najbliżej położonym obszarem Natura 2000 jest odległość ok. 13 km - obszar mający znaczenie dla Wspólnoty Załęczański Łuk Warty PLH100007;

Z uwagi na rodzaj, charakterystykę, skalę inwestycji oraz odległość nie będzie miała znaczącego negatywnego oddziaływania na cele ochrony, przedmioty ochrony, integralność obszarów i spójność europejskiej sieci ekologicznej Natura 2000.

Zgodnie z posiadanymi informacjami, pozostałymi formami ochrony przyrody położonymi najbliżej terenu inwestycji są:

- Osjakowski Zespół Przyrodniczo-Krajobrazowy - w odległości ok. 7,6 km;

- Obszar chronionego Krajobrazu Otulina Załęczańskiego Parku Krajobrazowego"

w odległości ok. 8 km;

- Zespół Przyrodniczo-Krajobrazowy Wzgórza Ożarowskie - w odległości ok. 9 km

- rezerwat przyrody "Lasek Kurowski" w odległości ok. 10 km;

Ze względu na niewielka skalę oraz lokalizacje w znacznej odległości od obszarów chronionych planowane przedsięwzięcie nie będzie miało znaczącego wpływu na powyższe formy ochrony przyrody

f) obszary na których standardy jakości środowiska zostały przekroczone:

Z karty informacyjnej przedsięwzięcia nie wynika , aby inwestycja realizowana była na obszarze, na którym standardy jakości środowiska zostały przekroczone.

g) obszary o krajobrazie mającym znaczenie historyczne, kulturowe lub archeologiczne: Inwestycja leży poza obszarem o krajobrazie mającym znaczenie historyczne, kulturowe lub archeologiczne

h) gęstość zaludnienia:

Gęstość zaludnienia w gminie Wieluń wynosi 250 os./km2. Jednak uwzględniając skalę, rodzaj przedsięwzięcia oraz lokalizację należy przyjąć, że oddziaływanie zamknie się w granicach przedmiotowej działki i nie będzie miało wpływu na okoliczną ludność.

i) obszary przylegające do jezior:

Przedmiotowe przedsięwzięcie leży poza obszarami przylegającymi do jezior

j) uzdrowiska i obszary ochrony uzdrowiskowej

Przedmiotowe przedsięwzięcie leży poza uzdrowiskami i obszarami ochrony uzdrowiskowej

Mając na uwadze powyższe, orzeczono jak w sentencji.

POUCZENIE

Od niniejszej decyzji przysługuje odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Sieradzu, za pośrednictwem Burmistrza Wielunia w terminie 14 dni od daty jej doręczenia (art. 127 § 1 i 2 oraz 129 § 1 i 2 kpa). Wniesienie odwołania w terminie wstrzymuje wykonanie decyzji (art. 130 § 2 kpa).

3. Strony postępowania zawiadomione poprzez obwieszczenie
zgodnie z art. 74 ust. 3 ustawy z dnia 3.10.2008r. o udostępnieniu
informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa
w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko

Charakterystyka

przedsięwzięcia polegającego na prowadzeniu zbierania i przetwarzania odpadu o kodzie 17 01 81 - destruktu drogowego, do realizacji na działce 60/8 w Wieluniu przy ul. Długosza

Zgodnie z art. 3 pkt 14 ustawy o odpadach z dnia 14 grudnia 2012 r. (Dz. U. z 2013 r. poz. 21) pod pojęciem odzysku - rozumie się jakikolwiek proces, którego głównym wynikiem jest to, aby odpady służyły użytecznemu zastosowaniu przez zastąpienie innych materiałów, które w przeciwnym przypadku zostałyby użyte do spełnienia danej funkcji, lub w wyniku, którego odpady są przygotowywane do spełnienia takiej funkcji w danym zakładzie lub ogólnie w gospodarce. Zgodnie z tą definicją odzysk prowadzony jest dla odpadu o kodzie 170181- odpady z remontów i przebudowy dróg.

W procesie produkcyjnym mas asfaltowych wykorzystywany będzie odpad powstający w trakcie prac remontowych nawierzchni drogi tzw. destrukt. Destrukt asfaltowy jest to mieszanka mineralno-asfaltowa, w sposób mechaniczny zdjęta z drogi w wyniku frezowania warstw asfaltowych. Następnie po przewiezieniu na teren wytwórni mas asfaltowych składowany jest w zasieku przeznaczonym do magazynowania. Destrukt zakwalifikowano jako odpad o kodzie 17 01 81, ponieważ zawartość asfaltu w destrukcie asfaltowym jest tylko ok. 5% nie można przyporządkować go do kodu 17 03 02, przypisując mu pochodzenie asfaltu.

Odpady przewidziane do przetwarzania (odzysku) w postaci destruktu magazynowane będą na terenie Wytwórni Mas Bitumicznych w Wieluniu w boksie betonowym na podłożu utwardzonym. Wydzielone boksy posiadają szczelne podłoże, oraz betonowe ściany oporowe - uniemożliwiające mieszanie się odpadów z surowcami.

Wody opadowe będą odprowadzane przez separator z piaskownikiem do przelewowego zbiornika odparowującego o pojemności 120m3. W przypadku przepełnienia woda jest odprowadzana do kanału deszczowego. Pojemność zbiornika jest wystarczająca na przyjęcie wód odpadowych nawet w sytuacji deszczy nawalnych.

- Powierzchnia odwadniania (drogi utwardzone)- F + 6880m2 (0,68 ha)

- Współczynnik spływu Ψ=0,8

- Miarodajne natężenie deszczu 130 l/s/ha

Q = F x q0 x Ψ (dm3/ s)

Q = 130 x (0,8 x 0,68)= 71,5 dm3/s

V = 71,5 dm3/s x 60s x 15 min=64,3 m3

Całkowita ilość wody, która wymagać będzie odprowadzenia to ok. 65 m 3 przy czasie trwania 15 minut. Wykorzystywany zbiornik o pojemności 120 m3 jest wystarczający.

Powierzchnia działki na której zlokalizowana jest Wytwórnia Mas Bitumicznych w Wieluniu wraz z infrastrukturą zajmuje łącznie ok. 2,5 ha powierzchni.

Do przedmiotowego procesu mas asfaltowych służyć będzie zespół urządzeń do produkcji mas asfaltowych - firmy AMMANN o maksymalnej wydajności 180 Mg/h.

Produkt końcowy będzie spełniać wymagania norm z serii PN-EN13108-X.

Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.

Informacja Burmistrza Wielunia

29‑07‑2014 11:12:51

Wieluń, 24 lipiec 2014r.

GKOŚ.6002.5.2014

Na podstawie art. 72 ust. 6 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2013 r. poz. 1235 ze zm.)

BURMISTRZ WIELUNIA

podaje do publicznej wiadomości

informację o wydanej, na wniosek STRABARG Sp. z o.o. Biuro Wytwórni MMA ul. Parzniewska 10, 05-800 Pruszków, w dniu 24 lipca 2014 roku decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia polegającego na prowadzeniu zbierania i przetwarzania odpadu o kodzie 17 01 81 - destruktu drogowego w Wytwórni Mas asfaltowych STRABARG w Wieluniu przy ul. Długosza, na działce 60/8.

W związku z powyższym, zainteresowane strony mogą zapoznać się z treścią decyzji oraz aktami sprawy w terminie 21 dni od daty ogłoszenia niniejszego zawiadomienia, w Wydziale Gospodarki Komunalnej, Nieruchomości i Planowania Przestrzennego Urzędu Miejskiego w Wieluniu w pokoju nr 42 (budynek w parku) w godzinach urzędowania (pn.-pt. 730 - 1530 ).

Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
Typ dokumentu:
application/pdf
Rozmiar:
434KB
Liczba pobrań:
Trwa wczytywanie
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
Typ dokumentu:
application/pdf
Rozmiar:
56KB
Liczba pobrań:
Trwa wczytywanie

Obwieszczenie

11‑07‑2014 12:53:09

Wieluń, dnia 10 lipca 2014 r.

GNPP.6722.50-52.2014

OBWIESZCZENIE

BURMISTRZA WIELUNIA

w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego

Na podstawie art. 17 pkt 1 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (tekst jednolity Dz. U. z 2012 r., poz. 647 z późn. zm.), zawiadamiam o podjęciu przez Radę Miejską w Wieluniu uchwał:

1) Nr XLI/501/14 z dnia 12 czerwca 2014 r. w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego obejmującego rejon węzła "Jodłowice" w gminie Wieluń,

2) Nr XLI/502/14 z dnia 12 czerwca 2014 r. w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego obejmującego rejon skrzyżowania dróg: krajowej nr 8 i wojewódzkiej nr 481,

3) Nr XLI/503/14 z dnia 12 czerwca 2014 r. w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla wybranych terenów w obszarze miasta Wielunia i sołectwa Dąbrowa,

których granice określono na załącznikach granicznych do uchwał.

Na podstawie art. 3 ust. 1 pkt 11, art. 39 ust. 1 pkt 1 i art. 54 ust. 3 w związku z art. 29 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (tekst jednolity Dz. U. z 2013 r.
poz. 1235 z późn. zm.) zawiadamiam o przystąpieniu do przeprowadzenia strategicznej oceny oddziaływania na środowisko każdego z ww. planów.

Zainteresowani mogą składać wnioski do wyżej wymienionych miejscowych planów oraz do prognoz oddziaływania na środowisko.

Wnioski należy składać na piśmie w siedzibie Urzędu Miejskiego w Wieluniu, plac Kazimierza Wielkiego 1, 98-300 Wieluń, pokój nr 1, w terminie od dnia 18 lipca 2014 r. do dnia 8 sierpnia 2014 r.

Wniosek powinien zawierać nazwisko, imię, nazwę i adres wnioskodawcy, przedmiot wniosku oraz oznaczenie nieruchomości, której dotyczy.
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.

Obwieszczenie

11‑07‑2014 12:51:34

Wieluń, dnia 10 lipca 2014 r.

GNPP.6722.49.2014

OBWIESZCZENIE

BURMISTRZA WIELUNIA

w sprawie przystąpienia do sporządzenia zmiany Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta i gminy Wieluń zatwierdzonej uchwałą Nr XXXII/398/13 Rady Miejskiej w Wieluniu z dnia 12 września 2013 roku

Na podstawie art. 11 pkt 1 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (tekst jednolity Dz. U. z 2012 r., poz. 647 z późn. zm.), zawiadamiam o podjęciu przez Radę Miejską w Wieluniu uchwały Nr XLI/500/14 z dnia 12 czerwca 2014 r. w sprawie przystąpienia do sporządzenia zmiany Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta i gminy Wieluń zatwierdzonej uchwałą Nr XXXII/398/13 Rady Miejskiej w Wieluniu z dnia 12 września 2013 roku, której granice określa załącznik graficzny do uchwały.

Na podstawie art. 3 ust. 1 pkt 11, art. 39 ust. 1 pkt 1 i art. 54 ust. 3 w związku z art. 29 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (tekst jednolity Dz. U. z 2013 r.
poz. 1235 z późn. zm.) zawiadamiam o przystąpieniu do przeprowadzenia strategicznej oceny oddziaływania na środowisko ww. zmiany Studium.


Wnioski do ww. zmiany Studium należy składać na piśmie w siedzibie Urzędu Miejskiego w Wieluniu, plac Kazimierza Wielkiego 1, 98-300 Wieluń, pokój nr 1, w terminie od dnia 18 lipca 2014 r. do dnia 8 sierpnia 2014 r.

Wniosek powinien zawierać nazwisko, imię, nazwę i adres wnioskodawcy, przedmiot wniosku oraz oznaczenie nieruchomości, której dotyczy.
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.

Z A W I A D O M I E N I E o wszczęciu postępowania i wystąpieniu do organów współdziałających

11‑07‑2014 11:30:57

Wieluń, 09 lipiec 2014 r.


GNNP.6220.10.2014


Z A W I A D O M I E N I E

o wszczęciu postępowania i wystąpieniu do organów współdziałających

Zgodnie z art. 61 § 4 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r.- Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2013 poz. 267 ) oraz art. 73 ust. 1 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2013 r., poz. 1235 z późn. zm.)

zawiadamiam

że na wniosek Firmy STRABARG Sp. z o.o. złożony za pośrednictwem pełnomocnika Pana Bartosza Mazura zostało wszczęte postępowanie administracyjne w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia polegającego na eksploatacji kruszywa naturalnego ze złoża URBANICE, na terenie gminy Wieluń w obrębie Urbanice na działkach nr 24/1, 25, 26, 27, 28, 29/1, 29/2, 30/2, 30/1, 31, 158/3, 158/2, 158/1 i w obrębie Bieniądzice na działkach nr 79/5, 79/10, 175/3, 176/3, 177/3, 81/3, 82/3, 178/3, 179/3, 84/3, 85/5, 85/8, 86/5

W związku z powyższym informuję o uprawnieniach wszystkich stron tego postępowania, wynikających z art. 10 k.p.a. do czynnego w nim udziału w każdym jego stadium.

W terminie 14 dni od daty otrzymania niniejszego pisma można zapoznać się ze złożonym wnioskiem w Wydziale Gospodarki Komunalnej, Nieruchomości i Planowania Przestrzennego Urzędu Miejskiego w Wieluniu w pokoju nr 41 (budynek w parku), oraz złożyć uwagi i zastrzeżenia.

Zgodnie z art. 64 ust. 1 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko, § 3 ust. 1 pkt 40) Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2010 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko, decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach w niniejszej sprawie wydaje się po dokonaniu uzgodnień z następującymi organami:

- Regionalnym Dyrektorem Ochrony Środowiska

- Państwowym Powiatowym Inspektorem Sanitarnym

Wobec powyższego rozstrzygnięcie sprawy nastąpi niezwłocznie po uzyskaniu wymaganych uzgodnień oraz opinii pomocniczych.

Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
Liczba komunikatów archiwalnych: 1851 Numer strony: 1 .. 118  119  120  121  122  .. 186
Informacja wytworzona przez:
Administrator tel.:- , w dniu:  27‑11‑2020 14:07:52
Informacja wprowadzona do BIP przez:
Administrator , w dniu:  03‑03‑2004 06:31:00
Data ostatniej aktualizacji:
27‑11‑2020 14:22:36
Ilość wyświetleń:
Trwa wczytywanie
Wczytywanie danych...
Lp. Rodzaj zmiany Data aktualizacji Wytworzono przez Wprowadzono przez Akcje
Wczytaj kolejne wersje artykułu
Pokaż archiwalne komunikaty publikowane na tej stronie