Ogłoszenie o przetargu
BURMISTRZ WIELUNIA
OGŁASZA
pierwszy przetarg ustny nieograniczony na sprzedaż lokalu mieszkalnego wraz z udziałem w nieruchomości gruntowej
Przedmiotem przetargu jest sprzedaż lokalu mieszkalnego nr 10 położonego w budynku przy ul. Okólnej 8 w Wieluniu o powierzchni użytkowej 67,95 m2 wraz z przynależnym pomieszczeniem piwnicznym o powierzchni 8,87 m2 oraz udziałem w nieruchomości wspólnej wynoszącym 7682/79732 części. Nieruchomość wspólną stanowią części budynku i urządzenia, które nie służą do wyłącznego użytku właścicieli poszczególnych lokali oraz prawo własności nieruchomości gruntowej położonej w Wieluniu, obręb 8 przy ul. Okólnej 8 oznaczonej w ewidencji gruntów jako działka numer 21/1 o powierzchni 0,0500 ha.
Lokal usytuowany jest na parterze budynku, składa się z dwóch pokoi, kuchni, przedpokoju, łazienki i wc, wyposażony jest w instalację elektryczną, wodno-kanalizacyjną, centralnego ogrzewania i ciepłej wody.Dla lokalu nie zostało sporządzone świadectwo charakterystyki energetycznej.
Dla nieruchomości gruntowej prowadzona jest księga wieczysta SR1W/00009774/6. Nieruchomość jest wolna od wszelkich długów i obciążeń.
Cena wywoławcza nieruchomości wynosi: 170 000,00 zł (słownie: sto siedemdziesiąt tysięcy złotych), w tym:
161 200,00 zł - cena lokalu mieszkalnego wraz z udziałem w częściach wspólnych budynku i urządzeń
8 800,00 zł - cena udziału w nieruchomości gruntowej
Wadium wynosi: 17 000,00 zł (słownie: siedemnaście tysięcy złotych)
Termin przetargu: 22 grudnia 2014 roku - godzina 1000
Warunkiem udziału w przetargu jest wpłacenie ustalonego wadium w terminie do dnia 16 grudnia 2014 r. na rachunek bankowy Urzędu Miejskiego w Wieluniu:
ESBANK Bank Spółdzielczy z siedzibą w Radomsku
52 8980 0009 2023 0026 4415 0006
W tytule przelewu należy wpisać "przetarg na lokal mieszkalny nr 10". Za datę wniesienia wadium uważa się wpływ środków pieniężnych na rachunek Urzędu Miejskiego w Wieluniu.
Przetarg odbędzie się w Urzędzie Miejskim w Wieluniu, plac Kazimierza Wielkiego 1, sala nr 11 w ratuszu.
Uczestnicy przetargu biorą udział w przetargu osobiście lub przez pełnomocnika i powinni posiadać przy sobie dowód osobisty. Pełnomocnictwo wymaga formy pisemnej. Małżonkowie biorą udział w przetargu osobiście lub okazują pełnomocnictwo współmałżonka.
Sprzedaż lokalu mieszkalnego nastąpi wraz z udziałem w prawie własności nieruchomości gruntowej, na której położony jest budynek. Cena udziału w nieruchomości gruntowej zawarta jest w cenie wywoławczej nieruchomości.
Na podstawie ceny osiągniętej w przetargu, zostanie ustalona cena za lokal wraz z udziałem w częściach wspólnych budynku i urządzeń oraz cena za udział w prawie własności nieruchomości gruntowej, z zachowaniem proporcji wynikających z ceny wywoławczej.
Sprzedaż nieruchomości lokalowej jest zwolniona z podatku VAT.
Cena nieruchomości osiągnięta w przetargu podlega zapłacie nie później, niż w przeddzień zawarcia aktu notarialnego.
Wadium wpłacone przez uczestnika przetargu, który przetarg wygrał zalicza się na poczet ceny nabycia nieruchomości. Pozostałym uczestnikom przetargu wadium zostanie zwrócone po zakończeniu przetargu, zgodnie z obowiązującymi przepisami.
Jeżeli osoba ustalona jako nabywca nieruchomości nie przystąpi bez usprawiedliwienia do zawarcia umowy w miejscu i w terminie wskazanym w zawiadomieniu, organizator przetargu odstąpi od zawarcia umowy, a wpłacone wadium nie podlega zwrotowi.
Koszty związane z zawarciem umowy sprzedaży i koszty sądowe pokrywa nabywca nieruchomości.
Dodatkowe informacje o nieruchomości można uzyskać w Wydziale Gospodarki Komunalnej, Nieruchomości i Planowania Przestrzennego Urzędu Miejskiego w Wieluniu, plac Kazimierza Wielkiego 2, pokój nr 41, tel. (43) 886 02 23, od poniedziałku do piątku w godz. 730 - 1530.
Właściciel nieruchomości może odwołać ogłoszony przetarg bez uzasadnienia przyczyn.
Wieluń, dnia 12 listopada 2014 r.
Decyzja o odmowie
Wieluń, dnia 12 listopada 2014 r.
GKOŚ.6002.6.2012/14
DECYZJA
odmawiająca wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach
Na podstawie art. 75 ust. 4, art. 77 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2013 r., poz. 165 z późn. zm.) § 3 ust. 1 pkt 6 lit. b rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2010 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znaczącą oddziaływać na środowisk (Dz. U. z 2010 r. Nr 213, poz. 1397 z późn. zm.), oraz art. 104 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 roku Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2013 r., poz. 267 z późn. zm.) po rozpatrzeniu wniosku Tomasza Kaźmierczaka "TOMBUD" ul. Rogatka 6a, 62-860 Opatówek, w sprawie przedsięwzięcia polegającego na budowie elektrowni wiatrowej o mocy maksymalnej do 1,5 MW na działce 544/5 w Dąbrowie, gmina Wieluń
odmawiam
wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia polegającego na budowie elektrowni wiatrowej o mocy maksymalnej do 1,5 MW na działce 544/5 w Dąbrowie, gmina Wieluń
Uzasadnienie
Planowana inwestycja zgodnie z § 3 ust. 1 pkt 6 lit. b Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2010 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz. U. Nr 213, poz. 1397 ze zm.), należy do rodzaju przedsięwzięć, dla których przeprowadzenie oceny oddziaływania na środowisko jest fakultatywne.
Zgodnie z art. 64 ust 1 i 2 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2013 r. poz. 1235) Burmistrz Wielunia pismem znak GPPO.6220.6.2012 z dnia 20.04.2012 r. zwrócił się do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Łodzi oraz do Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Wieluniu o opinię co do obowiązku przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko.
Po przeprowadzeniu analizy dostarczonych wraz z wnioskiem materiałów, uwzględniając łącznie uwarunkowania przedstawione w art. 63 ust. 1 o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2013 r. poz. 1235) Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Łodzi postanowieniem z dnia 27 kwietnia 2012 roku znak pisma: WOOŚ.4240.349.2012.MP3 uznał, że konieczne jest przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko dla przedmiotowego przedsięwzięcia oraz określił zakres raportu.
Podobnie Państwowy Inspektor Sanitarny w Wieluniu biorąc pod uwagę charakter i skalę, wielkość zajmowanego terenu, usytuowanie względem zabudowy mieszkaniowej, mając na względzie zdrowie ludzi uznał, że przeprowadzenie oceny oddziaływania na środowisko planowanego przedsięwzięcia winno być wymagane.
Burmistrz Wielunia w dniu 16.05.2012 r., znak: GPPO.6002.6.2012 wydał postanowienie w którym uznał, dla przedmiotowego przedsięwzięcia obowiązek przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko i określił zakres raportu, natomiast w dniu 14.06.2012 r. wydał postanowienie o zawieszeniu postepowania w sprawie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla w/w przedsięwzięcia do czasu przedłożenia przez wnioskodawcę raportu.
Po otrzymaniu raportu Burmistrz Wielunia przesłał pismem z dnia 27.09.2014 r. do RDOŚ w Łodzi i PPIS w Wieluniu raport o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko wraz z wymaganymi dokumentami z prośbą o opinię dotycząca realizacji przedsięwzięcia opisanego w raporcie o oddziaływaniu na środowisko. W tym samym dniu wezwał również inwestora o doprowadzenie do zgodności danych złożonych we wniosku z danymi złożonymi w raporcie. Po uzyskaniu niezbędnych dokumentów i wyjaśnień Burmistrz Wielunia zwrócił się pismem z dnia 01.10.2013 r. GKOŚ.6002.6.2012 do RDOŚ w Łodzi oraz PPIS w Wieluniu z prośbą o uzgodnienie środowiskowych uwarunkowań dla przedmiotowego przedsięwzięcia.
Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Wieluniu pismem z dnia 28.10.2014 roku N.zn:PSSE.ZNS-460-13/12/13 zwrócił się do inwestora z prośbą o uzupełnienie raportu. Natomiast Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Łodzi pismem z dnia 12 listopada 2013 r. WOOŚ.4242.263.2013.MŁ postanowił nie zajmować stanowiska w kwestii procesowej uzgodnienia przedmiotowego przedsięwzięcia mając na uwadze konieczność uporządkowania okoliczności faktyczno-prawnych.
W dniu 19.05.2014 r. nr pisma: GKOŚ.6002.6.2014 Burmistrz Wielunia podjął zawieszone postępowanie w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla w/w przedsięwzięcia, natomiast w dniu 20 maja 2014 roku pismem GKOŚ.6002.6.2012/14 zwrócił się ponownie do PPIS w Wieluniu i RDOŚ w Łodzi z prośbą o uzgodnienie środowiskowych uwarunkowań dla przedmiotowego przedsięwzięcia.
W okresie od 29.05.2014 roku do 11.06.2014 roku do tutejszego Urzędu wpłynęły pisma i podpisy ponad 260 osób sprzeciwiające się budowie na terenie Sołectwa Dąbrowa elektrowni wiatrowych. Cały komplet tych materiałów został przesłany do organów wydających opinię.
Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Wieluniu pismem z dnia 10.06.2014 r. N.zn:PSSE.ZNS.460-13/12/13/14 zwrócił się ponownie do inwestora o uzupełnienie raportu. Tak samo Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska pismem z dnia 13 czerwca 2014 roku WOOŚ-I.4242.68.2014.MŁ.2 wezwał inwestora do złożenia wyjaśnień i uzupełnienia informacji zawartych w raporcie.
Na prośbę inwestora Pana Tomasza Kaźmierczaka termin do złożenia uzupełnionego raportu został przesunięty do dnia 29 sierpnia 2014 r. Inwestor przesłał uzupełniony raport pismem z dnia 28.09.2014 r.
Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska po kolejnym, wnikliwym przeanalizowaniu całego materiału dowodowego, w tym raportu wraz z jego uzupełnieniem (aneksem) stwierdził, że zgromadzony materiał nie pozwala na wydanie postanowienia uzgadniającego, bowiem zarówno w stosunku do wnioskowanego przez pełnomocnika inwestora wariantu realizacji przedsięwzięcia, jak również w stosunku do wariantu alternatywnego tego przedsięwzięcia nie można określić warunków realizacji przedmiotowego przedsięwzięcia. Ponadto Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Łodzi, wskazał, że jego odmowa uzgodnienia przedmiotowego przedsięwzięcia w trybie art. 77 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 3 października 2008 roku o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. 2013, poz. 1235 z późn. zm.), wynika z:
- Braków i błędów w raporcie w zakresie oceny znaczącego oddziaływania przedmiotowego przedsięwzięcia na środowisko pomimo, dwukrotnych wskazań RDOŚ w Łodzi (informujących o konieczności usunięcia tych braków i błędów) w następujących pismach: w postanowieniu z dnia 12 listopada 2013 r. znak WOOŚ.4242.263.2013.MŁ o niezajęciu stanowiska w kwestii uzgodnienia warunków realizacji dla przedmiotowego przedsięwzięcia a także w wezwaniu RDOŚ w Łodzi z dnia 13 czerwca 2014 r. znak WOOŚ-I4242.68.2014.MŁ.2:
a) w zakresie analizy oddziaływania akustycznego:
- nie przedstawiono, zgodnie z wezwania RDOŚ w Łodzi z dnia 13 czerwca 2014 r. znak WOOŚ-I.4242.68.2014.MŁ.2 obliczeń dotyczących oddziaływania akustycznego przedmiotowego przedsięwzięcia dla zakładanej w wariancie inwestorskim minimalnej wysokości wieży wynoszącej 70 m, tj. dla najbardziej niekorzystnych warunków, dla których obszar oddziaływania inwestycji jest największy, tj. nie przeanalizowano oddziaływania na klimat akustyczny przy najniekorzystniejszym sposobie pracy planowanej do realizacji elektrowni wiatrowej;
- nie dokonano obliczeń dotyczących oddziaływania akustycznego wariantu alternatywnego;
- nie uwzględniono w obliczeniach dotyczących oddziaływania akustycznego poprawki na impulsywność - zgodnie z wezwaniem RDOŚ w Łodzi z dnia 13 czerwca 2014 r., znak WOOŚ-I.4242.68.2014.Mł.2 należało przyjąć w obliczeniach poprawkę na impulsywność wynosząca 5 dB poprzez dodanie tej wartości do każdego uzyskanego wyniku dla danego punktu pomiarowego;
- niewiarygodne pozostają obliczenia analizy propagacji hałasu w zakresie przyjmowania współczynnika gruntu na poziomie g=0;
b) w zakresie oddziaływania na środowisko przyrodnicze brak dogłębnej analizy i zbadania faktycznego oddziaływania planowanej inwestycji na składniki przyrody ożywionej, w tym ptaki i nietoperze:
- w części dotyczącej analizy ornitologicznej i chiropterologicznej, zgodnie z wezwaniem RDOŚ w Łodzi z dnia 13 czerwca 2014 r. znak WOOŚ-I.4242.68.2014.Mł.2, nie dokonano analizy wariantów inwestycji oraz nie wskazano wariantu najkorzystniejszego dla środowiska przyrodniczego;
- w części dotyczącej analizy ornitologicznej: nie dokonano szczegółowej analizy oraz nie sformułowano wniosków z przeprowadzonych badań terenowych. Analiza i wnioski z przeprowadzonych badań terenowych winny obrazować ilościową charakterystykę wykorzystywania terenu przez ptaki, w tym dokładny przebieg tras, kierunki i wysokości przemieszczania się, sezonowość występowania - okres lęgowy, dyspersji polęgowej, zimowania, migracji wiosennych i jesiennych, związki pomiędzy występowaniem ptaków, a siedliskami odnoszące się do możliwości odpoczynku i żerowania), nie dołączono również tabeli przedstawiającej zinwentaryzowane gatunki ptaków i ich liczebność w datach prowadzenia monitoringu, nie odniesiono się także do korytarzy ekologicznych i stref ochronnych gniazd ptaków, na które może mieć wpływ planowana inwestycja, nie dołączono mapy: stanowisk gatunków ptaków z Załącznika I i II Dyrektywy Rady 79/409/EWG oraz gatunków objętych ochroną gatunkową, mapę przelotów wiosennych i jesiennych, jak również nie zweryfikowano przedstawionych pułapów przelotów ptaków z danymi zawartymi w raporcie;
- w części chiropterologicznej nie dokonano szczegółowej analizy chiropterologicznej (zgodnie z wezwaniem RDOŚ z dnia 13 czerwca 2014 r. w analizie tej należało opisać poszczególne okresy fenologiczne, tak by pokazać, czy teren inwestycji wykorzystywany jest przez nietoperze w czasie nocnych żerowisk, wiosennych i jesiennych migracji, tworzenia i rozpadu kolonii rozrodczych, rojenia, rozrodu, szczytu aktywności lokalnych populacji), jak również nie naniesiono na mapę miejsca poszukiwań potencjalnych schronień dziennych, kolonii rozrodczych i zimowisk nietoperzy;
- nie przedstawiono wyników badań z inwentaryzacji gatunków roślin, zwierząt oraz siedlisk, które mogą ulec zniszczeniu w efekcie prac budowlanych i późniejszej eksploatacji farmy dla terenu (działek) objętych inwestycją - zgodnie z wezwaniem RDOŚ w inwentaryzacji należało uwzględnić gatunki roślin, grzybów i zwierzęta chronione na mocy rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 5 stycznia 2012 r. w sprawie ochrony gatunkowej roślin (Dz. U. z 2012 r. poz. 81), Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 9 lipca 2004 r. w sprawie gatunków dziko występujących grzybów objętych ochroną (Dz. U. Nr 168, poz. 1765) i rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 12 października 2011 r. w sprawie ochrony gatunkowej zwierząt (Dz. U. Nr 237, poz. 1419), a także siedliska przyrodnicze oraz gatunki roślin i zwierząt wymienione w Załączniku I i II Dyrektywy Rady 92/43/EWG.
- Nie wystarczającej analizy wariantowej dot. analizowanych wariantów w stopniu powodującym brak możliwości uzgodnienia przedmiotowego przedsięwzięcia w wariancie alternatywnym opierając się na art. 81 ust. 1 ustawy ooś w kontekście przedstawionych przez inwestora alternatywnych wariantów przedsięwzięcia.
- Braku możliwości zawarcia w niniejszym postanowieniu klauzuli o utworzeniu obszaru ograniczonego użytkowania, o którym mowa w art. 135 ustawy POŚ, jako warunku realizacji przedmiotowego przedsięwzięcia.
Należy zwrócić również uwagę na fakt, iż z weryfikacji raportu w ramach prowadzonego postępowania wyjaśniającego wynika, bardzo wyraźnie, że zawarte w raporcie analizy w zakresie propagacji hałasu nie są prawidłowe. Mając na uwadze bliską odległość do terenu chronionego akustycznie (do najbliższego budynku mieszkalnego od przedmiotowej inwestycji jest zaledwie ok. 213 metrów), co nie pozostaje bez znaczenia w kontekście oceny oddziaływania przedmiotowego przedsięwzięcia na środowisko, Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Łodzi nie uznał za wiarygodną analizę propagacji hałasu zawartą w raporcie. Analiza propagacji hałasu nie uwzględnia bowiem najniekorzystniejszych warunków, dla których obszar oddziaływania inwestycji jest największy (chodzi o nie przyjęcie w ramach obliczeń dotyczących oddziaływania akustycznego przedmiotowego przedsięwzięcia dla zakładanej w wariancie inwestorskim minimalnej wysokości wieży wynoszącej 70 m, tj. dla najbardziej niekorzystnych warunków, dla których obszar oddziaływania inwestycji jest największy). W przedstawionych obliczeniach nie znalazły również pokrycia zapewnienia Inwestora, że w przeprowadzonych w raporcie analizach propagacji hałasu przyjmowano wartość pochłaniania gruntu na poziomie g=0. Zawarte w raporcie obliczenia w obszarze oddziaływania przedmiotowej inwestycji na klimat akustyczny poddane zostały weryfikacji w celu stwierdzenia, czy teza zawarta w treści raportu przez autora, iż wykonał on obliczenia dla współczynnika gruntu na poziomie zera jest prawdziwa. W wyniku przeprowadzonych przez Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Łodzi analiz dla wariantu inwestorskiego uzyskano przekroczenia dopuszczalnych poziomów hałasu wskazanych w rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 14 czerwca 2007 r. w sprawie dopuszczalnych poziomów hałasu w środowisku (t. j. Dz. U. z 2014 r., poz. 112).
Zasadne jest także postanowienie Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Wieluniu, który pismem z dnia 04.11.2014 r., N.zn: PSSE.ZNS.460-13/12/13/14, odmówił wydania opinii, pod względem wymagań higienicznych i zdrowotnych dla realizacji planowanego przedsięwzięcia, mogącego znacząco oddziaływać na środowisko, polegającego na budowie elektrowni wiatrowej o maksymalnej mocy do 1,5 MW na działce o numerze ewidencyjnym 544/5 w miejscowości Dąbrowa gmina Wieluń. Odmowa wydania opinii w sprawie warunków realizacji przedmiotowego przedsięwzięcia wynika z braków w opracowanym raporcie w zakresie oddziaływania planowanego przedsięwzięcia na zdrowie ludzi, o których uzupełnienie Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Wieluniu występował wielokrotnie w pismach z dnia 28.10.2013 roku, z dnia 10.06.2014 roku i z dnia 29.09.2014 roku, a także w wezwaniu z dnia 16.10.2014 roku.
W raporcie nie przedstawiono:
- obliczeń w zakresie hałasu dla pory dnia i pory nocy dla zakładanej najmniejszej wysokości wieży turbiny wiatrowej 70 m, tj. dla warunków najbardziej niekorzystnych,
- obliczeń w zakresie hałasu dla pory dnia i pory nocy dla wariantu alternatywnego co nie pozwoliło na porównanie oddziaływania przedsięwzięcia na zdrowie ludzi wariantu inwestorskiego i alternatywnego,
- nie doprecyzowano rodzajów zabudowy dla jakiej prowadzona była ocena oddziaływania na środowisko w zakresie hałasu co nie pozwoliło na jednoznaczne stwierdzenie, czy dotrzymane zostaną normy hałasu dla zabudowy mieszkaniowej.
Braki w raporcie w zakresie rzetelnej klasyfikacji terenów podlegających ochronie akustycznej nie pozwoliły na jednoznaczne stwierdzenie, że normy hałasu na terenach chronionych akustycznie nie zostały przekroczone. Brak analizy oddziaływania dla wariantu alternatywnego, nie pozwalało na ocenę czy ze względu na ochronę zdrowia ludzi powinno być zrealizowane w wariancie wskazanym przez inwestora czy w wariancie alternatywnym.
W tej sytuacja odmowa wydania opinii przez Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Wieluniu jest uzasadniona.
W odmowie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach należy wskazać, że w raporcie i jego uzupełnieniu znajduje się szereg stwierdzeń, które kwalifikują nieuzupełnianie materiału dowodowego jako uporczywe, co potwierdził również RDOŚ w Łodzi realizując wymóg zasady przekazywania i argumentacji, wskazując, że wnioskodawca pozostaje w stosunku do organu w pozycji zależności, bowiem jest podmiotem, który ma wypełniać zawarte w wezwaniu wskazania. Przepisy art. 77 ust. 1 pkt 1 ustawy ooś wskazują "kto" ma obowiązek dostarczać informacji istotnych dla rozstrzygnięcia kwestii związanych z tymże oddziaływaniem na środowisko. Jednocześnie ustawa ooś wyraźnie wskazuje, który uczestnik ma uprawnienia do oceny wystarczalności informacji istotnych dla rozstrzygnięcia kwestii związanych z tym oddziaływaniem zawartych w raporcie o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko. Tym uczestnikiem są organy administracji publicznej.
Podsumowując zebrane materiały dowodowe, po wnikliwej analizie całego materiału w tym opinii właściwych organów, postanowienia RDOŚ w Łodzi odmawiającego uzgodnienia, które jest wiążące dla Burmistrza Wielunia, oraz sprzeciwu mieszkańców miejscowości Dąbrowa, Burmistrz Wielunia jako organ właściwy do wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach jest zobowiązany odmówić zgody na realizację przedmiotowego przedsięwzięcia.
Mając na uwadze powyższe, orzeczono jak w sentencji.
POUCZENIE
Od niniejszej decyzji przysługuje odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Sieradzu, za pośrednictwem Burmistrza Wielunia w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.
Postanowienie
Wieluń, dnia 5 listopada 2014 r.
GKOŚ.6002.6.2012/14
POSTANOWIENIE
o podjęciu zawieszonego postępowania w sprawie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach
Na podstawie art. 123, art. 97 § 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2013 r., poz. 267 ze zm.)
postanawiam
podjąć z urzędu postępowanie w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia polegającego na budowie elektrowni wiatrowej o mocy maksymalnej do 1,5 MW na działce 544/5 w Dąbrowie, prowadzone na wniosek Tomasza Kaźmierczaka "TOMBUD" ul. Rogatka 6a, 62-860 Opatówek, w związku z otrzymaniem postanowienia Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Łodzi oraz Postanowienia Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Wieluniu.
Uzasadnienie
W dniu 23 czerwca 2014 r. Burmistrz Wielunia postanowieniem zawiesił postępowanie o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia polegającego nabudowie elektrowni wiatrowej o mocy maksymalnej do 1,5 MW na działce 544/5 do czasu uzupełnienia przez Inwestora braków w raporcie oraz wydania postanowienia przez Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska i opinii przez Państwowy Powiatowy Inspektorat Sanitarny w Wieluniu.
W dniu 08.09.2014 roku, inwestor przedłożył uzupełniony raport o oddziaływaniu na środowisko Regionalnemu Dyrektorowi Ochrony Środowiska w Łodzi, a ten w dniu 22.09.2014 r. (data wpływu do tutejszego urzędu 24.09.2014 r.) wydał postanowienie o odmowie uzgodnienia warunków realizacji przedsięwzięcia ze względu na braki i błędy. W dniu 28 sierpnia (data wpływu do urzędu 16.09.2014 r.) inwestor przedłożył uzupełniony raport do Państwowego Powiatowego Inspektoratu Sanitarnego w Wieluniu, a ten w dniu 29.09.2014 r.(data wpływu do urzędu 30.09.2014 r.) ponownie wezwał Inwestora do złożenia wyjaśnień do uzupełnionego raportu.
W związku z tym, że Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Wieluniu nie wyznaczył w ponownym wezwaniu daty do której Inwestor ma złożyć wyjaśnienie, Burmistrz Wielunia pismem z dnia 13 października zwrócił się do Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Wieluniu o wyznaczenie takiego terminu. W dniu 16 października wpłynęło pismo do tutejszego Urzędu, że Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Wieluniu wyznaczył termin do złożenia wyjaśnień przez Inwestora do dnia 24.10.2014 r. pod rygorem odmowy wydania opinii. W dniu 5 listopada 2014 roku do tutejszego urzędu wpłynęło postanowienie znak N.zn: PSSE.ZNS.460-13/12/13/14 o odmowie wydania opinii, pod względem wymagań higienicznych i zdrowotnych, dla realizacji przedmiotowego przedsięwzięcia.
W związku z powyższym należało orzec jak w sentencji.
Wykaz nieruchomości przeznaczonych do wydzierżawienia
Wieluń, 6 listopada 2014 roku
BURMISTRZ WIELUNIA
"Na podstawie art. 35 ust. 1 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (tekst jednolity: Dz. U. 2010 r. Nr 102, poz. 651 z późn. zm.)
informuje, że podany został do publicznej wiadomości wykaz nieruchomości przeznaczonych do wydzierżawienia w trybie bezprzetargowym, obejmujący:
1) nieruchomość położoną w Wieluniu przy ul. Traugutta, w obrębie 3, oznaczoną ewidencyjnie jako działka nr 179/2 o powierzchni 144 m 2 z przeznaczeniem na ogród przydomowy;
2) nieruchomość położoną w Wieluniu przy ul. Traugutta, w obrębie 7, oznaczoną ewidencyjnie jako działka nr 80 o powierzchni 597 m2 z przeznaczeniem na ogród przydomowy;
3) nieruchomość położoną w Kurowie, w obrębie 8 Kurów, oznaczoną ewidencyjnie jako działka nr 273 o powierzchni 22500 m 2 z przeznaczeniem na cele upraw rolnych;
4) część nieruchomości położonej w Wieluniu przy ul. Barycz, w obrębie 8, oznaczonej ewidencyjnie jako działka nr 57 o powierzchni 10 m 2 z przeznaczeniem na kiosk;
5) nieruchomości położoną w Wieluniu przy ul. Długosza, w obrębie 2, oznaczoną ewidencyjnie jako działka nr 61/23 o powierzchni 180 m 2 z przeznaczeniem na ogród przydomowy;
6) nieruchomości położoną w Wieluniu przy ul. Długosza, w obrębie 2, oznaczoną ewidencyjnie jako działka nr 61/24 o powierzchni 462 m 2 z przeznaczeniem na ogród przydomowy;
7) nieruchomości położoną w Wieluniu przy ul. Długosza, w obrębie 2, oznaczoną ewidencyjnie jako działka nr 61/15 o powierzchni 468 m 2 z przeznaczeniem na ogród przydomowy;
8) nieruchomości położoną w Wieluniu przy ul. Długosza, w obrębie 2, oznaczoną ewidencyjnie jako działka nr 61/16 o powierzchni 210 m 2 z przeznaczeniem na ogród przydomowy;
9) nieruchomości położoną w Wieluniu przy ul. Długosza, w obrębie 2, oznaczoną ewidencyjnie jako działka nr 53 o powierzchni 567 m 2 z przeznaczeniem na ogród przydomowy;
Ogłoszenie o przetargu
BURMISTRZ WIELUNIA
ogłasza
pierwszy przetarg ustny nieograniczony na sprzedaż
nieruchomości gruntowej położonej w obrębie Ruda, gm. Wieluń, oznaczonej ewidencyjnie jako działka nr 279/2 o powierzchni 0,5477 ha. Dla nieruchomości prowadzona jest księga wieczysta SR1W/00034494/3. Nieruchomość jest wolna od wszelkich długów i obciążeń. Zgodnie ze studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta i gminy Wieluń zatwierdzonym Uchwałą Nr XXVII/169/00 Rady Miejskiej w Wieluniu z dnia 22.09.2000 r. położona jest w terenie zabudowy mieszkaniowej zagrodowej.
Cena wywoławcza działki: 108 000,00 zł (słownie złotych: sto osiem tysięcy)
Wadium: 10 800,00 zł (słownie złotych: dziesięć tysięcy osiemset)
Termin przetargu: 11.12.2014 r. - godzina 1000
Określone wadium należy wpłacić w terminie do dnia 8 grudnia 2014 roku na rachunek bankowy Urzędu Miejskiego w Wieluniu:
ESBANK Bank Spółdzielczy z siedzibą w Radomsku
52 8980 0009 2023 0026 4415 0006
W tytule przelewu należy wpisać: "przetarg - działka nr 279/2 w Rudzie"
Za datę wniesienia wadium uważa się wpływ środków pieniężnych na rachunek Urzędu Miejskiego w Wieluniu.
Przetarg odbędzie się w Urzędzie Miejskim w Wieluniu - pl. Kazimierza Wielkiego 1, sala nr 11 w ratuszu. Osoby przystępujące do przetargu powinny posiadać przy sobie dowód osobisty.
Wadium wniesione przez uczestnika przetargu, który przetarg wygrał zalicza się na poczet ceny nabycia nieruchomości. Wadium wniesione przez uczestnika przetargu, który przetarg przegrał podlega zwrotowi.
Jeżeli osoba ustalona jako nabywca nieruchomości nie przystąpi bez usprawiedliwienia do zawarcia umowy w miejscu i terminie wskazanym w zawiadomieniu, organizator przetargu odstąpi od zawarcia umowy, a wpłacone wadium nie będzie podlegać zwrotowi.
Dodatkowe informacje o nieruchomości można uzyskać w Wydziale Gospodarki Komunalnej, Nieruchomości i Planowania Przestrzennego Urzędu Miejskiego
w Wieluniu (plac Kazimierza Wielkiego 2, pokój nr 41) od poniedziałku do piątku
w godz. 730 - 1530.
Właściciel nieruchomości może odwołać ogłoszony przetarg bez uzasadnienia przyczyn.
Wieluń, dnia 3 listopada 2014 roku
Zawiadomienie
Wieluń, dnia 30 października 2014 r.
GNPP.6220.10.2014
ZAWIADOMIENIE
Dotyczy: przedsięwzięcia polegającego na eksploatacji kruszywa naturalnego ze złoża URBANICE, na terenie gminy Wieluń, w obrębie Urbanice na działkach nr 24/1, 25, 26, 27, 28, 29/1, 29/2, 30/2, 30/1, 31, 158/3, 158/2, 158/1 i w obrębie Bieniądzice na działkach nr 79/5, 79/10, 175/3, 176/3, 177/3, 81/3, 82/3, 178/3, 179/3, 84/3, 85/5, 85/8, 86/5.
Dnia 28 października 2014 r. wpłynął do Urzędu Miejskiego w Wieluniu wniosek Pana Bartosza Mazura, pełnomocnika spółki z o.o. STRABAG o umorzenie prowadzonego postępowania w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia polegającego na eksploatacji kruszywa naturalnego ze złoża URBANICE, na terenie gminy Wieluń, w obrębie Urbanice na działkach nr 24/1, 25, 26, 27, 28, 29/1, 29/2, 30/2, 30/1, 31, 158/3, 158/2, 158/1 i w obrębie Bieniądzice na działkach nr 79/5, 79/10, 175/3, 176/3, 177/3, 81/3, 82/3, 178/3, 179/3, 84/3, 85/5, 85/8, 86/5.
Zgodnie art. 105 § 2 Kodeksu Postępowania Administracyjnego (Dz. U. z 2013 r. poz. 267 z późn. zm.) organ administracji publicznej może umorzyć postępowanie, jeżeli wystąpi o to strona, na której żądanie postępowanie zostało wszczęte, a nie sprzeciwiają się temu inne strony oraz gdy nie jest to sprzeczne z interesem społecznym.
W związku z powyższym w terminie 14 dni od dnia wywieszenia niniejszego zawiadomienia, strony tego postepowania mogą zająć pisemnie stanowisko w powyższej sprawie. Brak informacji w wyznaczonym terminie będzie traktowany jako wyrażenie zgody na umorzenie prowadzonego postepowania.
Informacja
Na podstawie art. 35 ust. 1 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (tekst jednolity Dz. U. z 2014 r. poz. 518, z późn. zm.)
BURMISTRZ WIELUNIA
informuje, że podany został do publicznej wiadomości wykaz nieruchomości przeznaczonych do sprzedaży obejmujący:
- nieruchomość lokalową nr 22 położoną w budynku przy ul. Ks. Jerzego Popiełuszki 64 w Wieluniu, sprzedaż w drodze bezprzetargowej,
- nieruchomość lokalową nr 33 położoną w budynku przy ul. Ks. Jerzego Popiełuszki 64 w Wieluniu, sprzedaż w drodze bezprzetargowej,
- nieruchomość lokalową nr 2 położoną w budynku przy ul. Ignacego Paderewskiego 7 w Wieluniu, sprzedaż w drodze przetargu ustnego nieograniczonego.
Wykaz podlega wywieszeniu na okres 21 dni (od 5.11.2014 r. - do 25.11.2014 r.) na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego w Wieluniu (plac Kazimierza Wielkiego 1).
Osoby, którym przysługuje pierwszeństwo w nabyciu wyżej wymienionej nieruchomości na podstawie art. 34 ust. 1 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (tekst jednolity Dz. U.
z 2014 r. poz. 518, z późn. zm.) mogą złożyć w Urzędzie Miejskim w Wieluniu wniosek o nabycie nieruchomości w terminie do dnia 17 grudnia 2014 r.
UCHWAŁA Nr XLV/536/14 RADY MIEJSKIEJ W WIELUNIU z dnia 22 października 2014 roku
UCHWAŁA Nr XLV/536/14
RADY MIEJSKIEJ W WIELUNIU
z dnia 22 października 2014 roku
w sprawie przystąpienia do scalenia i podziału nieruchomości położonych w Wieluniu, obręb 15 przy ul. Częstochowskiej
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz. U. z 2013 r. poz. 594, 645, 1318, z 2014 r. poz. 379, 1072), art. 102 ust. 3 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (tekst jednolity Dz. U. z 2014 r. poz. 518, 659, 805, 822, 906 i 1200) oraz w związku z § 5 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 4 maj 2005 r. w sprawie scalania i podziału nieruchomości (Dz. U. Nr 86, poz. 736) uchwala się, co następuje:
§ 1. 1. Przystępuje się do scalenia i podziału nieruchomości położonych w Wieluniu, obręb 15 przy ul. Częstochowskiej, objętych miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego dla wybranych terenów w obszarze miasta Wielunia uchwalonym uchwałą Nr XXXVIII/465/14 Rady Miejskiej w Wieluniu z dnia 5 marca 2014 r. (Dz. Urz. Woj. Łódzkiego z 2014 r. poz. 1732).
2. Scaleniem i podziałem objęte będą następujące nieruchomości - działki gruntu o numerach ewidencyjnych:
1) nr 75/4 o powierzchni 0,1066 ha;
2) nr 77/7 o powierzchni 0,5004 ha;
3) nr 77/8 o powierzchni 0,3434 ha;
4) nr 79/4 o powierzchni 0,5627 ha;
5) nr 79/3 o powierzchni 0,0038 ha;
6) nr 74/1 o powierzchni 0,5144 ha;
7) nr 80 o powierzchni 0,1088 ha;
8) nr 85 o powierzchni 0,5098 ha;
9) nr 86/1 o powierzchni 0,1531 ha;
10) nr 228/9 o powierzchni 0,0721 ha;
11) nr 228/10 o powierzchni 0,8817 ha;
12) nr 261 o powierzchni 0,0484 ha;
13) nr 273 o powierzchni 0,0287 ha.
3. Zewnętrzne granice nieruchomości objętych scaleniem i podziałem oznaczone są na mapie ewidencyjnej w skali 1:1000, stanowiącej załącznik nr 1 do niniejszej uchwały.
4. Wypisy z rejestru gruntów w ilości sztuk 12 dotyczące obszaru objętego scaleniem i podziałem, stanowią załącznik nr 2 do niniejszej uchwały.
5. Wypis i wyrys z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla obszaru objętego scaleniem i podziałem, stanowi załącznik nr 3 do niniejszej uchwały.
§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Wielunia.
§ 3. Uchwała podlega opublikowaniu przez wywieszenie jej na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego w Wieluniu oraz umieszczenie w Biuletynie Informacji Publicznej a także poprzez ogłoszenie w prasie lokalnej.
§ 4. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Przewodniczący Rady Miejskiej
/-/ Piotr Radowski
Obwieszczenie Burmistrza Wielunia
Wieluń, dnia 22 październik 2014 r.
GNPP.6220.16.2014
Na podstawie art. 72 ust. 6 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2013 r. poz. 1235 ze zm.)
BURMISTRZ WIELUNIA
podaje do publicznej wiadomości
informację o wydanej, na wniosek Inwestora Pana Henryka Stanka, Masłowice 48A, 98-300 Wieluń w dniu 22 października 2014 roku decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia polegającego na wydobywaniu kopaliny z dokumentowanego złoża kruszywa naturalnego "Masłowice II" na działkach o numerach ewidencyjnych 313, 314, 315, 316, 317, 318, 319, 320, 321, 322, 323 w miejscowości Masłowice, gmina Wieluń.
W związku z powyższym, zainteresowane strony mogą zapoznać się z treścią decyzji oraz aktami sprawy w terminie 21 dni od daty ogłoszenia niniejszego zawiadomienia, w Wydziale Gospodarki Komunalnej, Nieruchomości i Planowania Przestrzennego Urzędu Miejskiego w Wieluniu w pokoju nr 41 (budynek w parku) w godzinach urzędowania (pn.-pt. 730 - 1530 ).
Zawiadomienie o wszczęciu postępowania
Wieluń, dnia 27 października 2014 roku
GNPP.6220.22.2014
Z A W I A D O M I E N I E
o wszczęciu postępowania i wystąpieniu do organów współdziałających
Zgodnie z art. 61 § 4 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r.- Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2013 poz. 267 ) oraz art. 73 ust. 1 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa
w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2013 r., poz. 1235 z późn. zm.)
zawiadamiam
że na wniosek ASTOX Sp. z o.o., 61-806 Poznań, ul. Świętego Marcina 29 lok 8 złożony za pośrednictwem pełnomocnika Pana Witolda Misiek zostało wszczęte postępowanie administracyjne w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia polegającego na uruchomieniu kopalni kruszywa naturalnego /piasków skaleniowo-kwarcowych/ ze złoża "Sieniec" w kat. C1, zlokalizowanej na działkach o nr ewid. 1422, 1423, 1424, 1425, 1426, 1435, 1436, 1437, 1438, 1439, 1440, 1441, 1442, 1443, 1444, obręb 17 Sieniec, w gminie Wieluń.
W związku z powyższym informuję o uprawnieniach wszystkich stron tego postępowania, wynikających z art. 10 k.p.a. do czynnego w nim udziału w każdym jego stadium.
W terminie 14 dni od daty otrzymania niniejszego pisma można zapoznać się ze złożonym wnioskiem w Wydziale Gospodarki Komunalnej, Nieruchomości i Planowania Przestrzennego Urzędu Miejskiego w Wieluniu w pokoju nr 41 (budynek w parku), oraz złożyć uwagi i zastrzeżenia.
Zgodnie z art. 64 ust. 1 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko, § 3 ust. 1 pkt 40 lit a Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2010 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko, decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach w niniejszej sprawie wydaje się po dokonaniu uzgodnień z następującymi organami:
- Regionalnym Dyrektorem Ochrony Środowiska
- Państwowym Powiatowym Inspektorem Sanitarnym
Wobec powyższego rozstrzygnięcie sprawy nastąpi niezwłocznie po uzyskaniu wymaganych uzgodnień oraz opinii pomocniczych.