Komunikat z załącznikami
Wieluń, dnia 15 lutego 2021 roku
NPP.6220.26.2016
OBWIESZCZENIE
BURMISTRZA WIELUNIA
Zgodnie z art. 10, art. 49 Kodeksu postępowania administracyjnego (tekst jednolity Dz. U. z 2020 r., poz. 256 ze zm.), stosownie do art. 74 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (tekst jednolity Dz. U. z 2020 r. poz. 283 ze zm.) zawiadamiam, że w dla sprawy administracyjnej zainicjowanej wnioskiem MC Recykling Marcin Gurazda dla przedsięwzięcia polegającego na adaptacji budynku w budowie dla potrzeb uruchomienia instalacji do termolizy odpadów, położonego na nieruchomości obejmującej działki oznaczone w ewidencji gruntów nr 30 i 115, obręb 4 położonych w Wieluniu przy ul. Sieradzkiej został zgromadzony materiał dowodowy w tym postanowienie Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Łodzi oraz opinia Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Wieluniu.
W związku z powyższym informuję o uprawnieniach wszystkich stron tego postępowania, wynikających z art. 10 k.p.a. do czynnego w nim udziału w każdym jego stadium. Jednocześnie zawiadamiam na podstawie art. 10 § 1 k.p.a. o możliwości zapoznania się i wypowiedzenia co do zebranych dowodów i materiałów przed wydaniem decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach
Ponadto informuję, że w terminie 7 dni od dnia ukazania się niniejszego obwieszczenia tj. od dnia 23.02.2021 r. do dnia 02.03.2021 r. zainteresowane strony mogą zapoznać się z całą dokumentacją sprawy w Wydziale Nieruchomości i Planowania Przestrzennego Urzędu Miejskiego w Wieluniu w pokoju nr 40 (budynek w parku) w godzinach urzędowania (pn.- pt. 730-1530 ) oraz złożyć uwagi i zastrzeżenia.
BURMISTRZ WIELUNIA
(-) Paweł Okrasa
OGŁOSZENIE O KONSULTACJACH
OGŁOSZENIE O KONSULTACJACH
Konsultacje projektu Uchwały Rady Miejskiej w Wieluniu w sprawie określenia trybu i szczegółowych kryteriów oceny wniosków o realizację zadania publicznego w ramach inicjatywy lokalnej.
Urząd Miejski w Wieluniu zaprasza organizacje pozarządowe i podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, do wzięcia udziału w konsultacjach projektu uchwały Rady Miejskiej w Wieluniu w sprawie określenia trybu i szczegółowych kryteriów oceny wniosków o realizację zadania publicznego w ramach inicjatywy lokalnej.
Konsultacje trwają od 19 lutego do 5 marca 2021 roku.
Uwagi do konsultowanego dokumentu można składać:
- Poprzez formularz konsultacji dostępny na stronie na stronie ogłoszenia (wersja w pliku doc.),
Formularz konsultacji pobrany ze strony ogłoszenia należy wypełnić i dostarczyć w nieprzekraczalnym terminie do 5 marca br. do biura podawczego Urzędu Miejskiego w Wieluniu, Plac Kazimierza Wielkiego 1, pok. nr 1.
W przypadku przeprowadzenia dodatkowych konsultacji w formie rozmów z przedstawicielami organizacji, spotkanie takie może odbyć się zdalnie za pomocą elektronicznych środków przekazu na udostępnionej przez Urząd Miejski w Wieluniu platformie w dniu 9 marca 2021r., godz. 12.00.
Obwieszczenie NPP.6220.26.2016
Ogłoszenie o przetargu ustnym nieograniczonym - dz. nr 525 obręb 9 m. Wielunia
Wieluń, dnia 9 lutego 2021 roku
NPP.6840.11.2020
OGŁOSZENIE
Burmistrz Wielunia
ogłasza
pierwszy przetarg ustny nieograniczony na sprzedaż nieruchomości gruntowej
Przedmiotem przetargu jest nieruchomość oznaczona numerem działki 525, położona w obrębie 9 miasta Wielunia, przy ul. Księdza Augustyna Kordeckiego, gmina Wieluń, powiat wieluński, województwo łódzkie. Nieruchomość oznaczona numerem 525 jest własnością Gminy Wieluń i posiada powierzchnię 0,1025 ha. Dla działki prowadzona jest księga wieczysta SR1W/00078337/5. Nieruchomość niezabudowana porośnięta roślinnością niską. Działka posiada dostęp do drogi publicznej. Nieruchomość posiada pełny dostęp do mediów; w drodze sieć energetyczna, wodociągowa, kanalizacyjna, telefoniczna. Zgodnie z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego miasta zatwierdzonym UchwałąNr IX/93/2011 Rady Miejskiej w Wieluniu z dnia 21 czerwca 2011 r. w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta Wi elunia działka jest położona na terenach o symbolu I.19.MN2 – teren zabudowy mieszkaniowej jednorodzinnej w formie wolnostojącej, bliźniaczej. Nieruchomość jest wolna od wszelkich ograniczeń i obciążeń. Termin do złożenia wniosku przez osoby, którym przysługiwałoby pierwszeństwo w nabyciu nieruchomości na podstawie art. 34 ust. 1 pkt 1 i 2 ustawy o gospodarce nieruchomościami upłynął 26 stycznia 2021 r.
Cena wywoławcza: 89 000,00 zł (słownie złotych: osiemdziesiąt dziewięć tysięcy 00/100)
Wadium: 10 000,00 zł (słownie złotych: dziesięć tysięcy)
Termin przetargu: 24 marca 2021 r. – godzina 10 00
Do ceny uzyskanej w przetargu zostanie doliczony obowiązujący na dzień sprzedaży podatek VAT.
Wadium w określonej wyżej wysokości należy wpłacić w terminie do 17 marca 2021 r. na rachunek bankowy Urzędu Miejskiego w Wieluniu:
PKO BP 96 1020 2212 0000 5202 0404 8732
W tytule przelewu należy wpisać „przetarg ustny nieograniczony – działka nr 525, obręb 9, przy ul. Kordeckiego w Wieluniu” imię, nazwisko osoby oraz PESEL lub nazwa firmy i jej NIP, na rzecz której nieruchomość będzie nabywana
Za datę wniesienia wadium uważa się wpływ środków pieniężnych na rachunek Gminy Wieluń.
Przetarg odbędzie się w Urzędzie Miejskim w Wieluniu – plac Kazimierza Wielkiego 1, sala nr 11 w ratuszu.
Uczestnicy przetargu zobowiązani są przedstawić Komisji Przetargowej następujące dokumenty:
- osoby fizyczne – dokument tożsamości,
- osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą – zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej (aktualność zaświadczenia winna być potwierdzona przez organ dokonujący rejestracji w okresie 3 miesięcy przed terminem przetargu) lub umowę spółki cywilnej lub aktualny (z ostatnich 6 miesięcy) odpis z KRS, w przypadku podmiotów, na które przepisy ustaw nakładają obowiązek uzyskania wpisu do Krajowego Rejestru Sądowego.
Uczestnicy biorą udział w przetargu osobiście lub przez pełnomocnika. Pełnomocnictwo wymaga formy aktu notarialnego. Osoby pozostające w związku małżeńskim i posiadające ustrój wspólności majątkowej biorą udział w przetargu osobiście lub okazują oświadczenie współmałżonka, iż wyraża
on zgodę na nabycie nieruchomości będącej przedmiotem przetargu, po cenie wylicytowanej przez współmałżonka przystępującego do przetargu. Wadium wniesione przez uczestnika przetargu, który przetarg wygrał zalicza się na poczet ceny nabycia nieruchomości. Wadium wniesione przez uczestnika przetargu, który przegrał przetarg podlega zwrotowi. Jeżeli osoba ustalona jako nabywca nieruchomości nie przystąpi bez usprawiedliwienia do zawarcia umowy w miejscu i terminie wskazanym w zawiadomieniu organizator przetargu odstąpi od zawarcia umowy, a wpłacone wadium nie będzie podlegać zwrotowi.
Osoby przystępujące do przetargu zobowiązane będą do złożenia oświadczenia:
- o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych przez Gminę Wieluń w związku z przetargiem na sprzedaż nieruchomości - podstawa prawna ustawa
z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych ( Dz. U. z 2019 r. poz. 1781 z późn. zm.); - że znany jest im stan przedmiotu przetargu i nie wnoszą z tytułu stanu przedmiotu przetargu żadnych zastrzeżeń;
- że zapoznały się z zapisami miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla nieruchomości objętych przetargiem.
Uczestnicy przetargów winni przed otwarciem przetargu przedłożyć komisji przetargowej:
- dowód wpłaty wadium,
- w przypadku osób fizycznych – dowód osobisty lub paszport, a w przypadku reprezentowania innej osoby pełnomocnictwo notarialne,
- w przypadku osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą – wydruk CEDiG, dowody tożsamości, stosowne pełnomocnictwa,
- w przypadku osób prawnych – aktualny wypis z właściwego rejestru, stosowne pełnomocnictwa, dowody tożsamości osób reprezentujących podmiot.
Organizator przetargu zawiadomi osobę ustaloną jako nabywca nieruchomości o miejscu i terminie zawarcia umowy sprzedaży, najpóźniej w ciągu 21 dni od dnia rozstrzygnięcia przetargu. Wydanie nieruchomości nastąpi po podpisaniu notarialnej umowy sprzedaży.
Dodatkowe informacje o nieruchomości można uzyskać w Wydziale Nieruchomości i Planowania Przestrzennego Urzędu Miejskiego w Wieluniu, pod numerem telefonu 43 886 02 23, 43 886 02 25, od poniedziałku do piątku w godzinach 7 30 – 15 30.
Właściciel nieruchomości może odwołać ogłoszony przetarg bez uzasadnienia przyczyn.
Nieruchomość sprzedawana jest na podstawie danych z ewidencji gruntów
a wznowienie i okazanie granic następuje na koszt i staraniem nabywcy.
Gmina Wieluń nie dysponuje danymi, co do warunków gruntowo – wodnych, występowania ewentualnych zanieczyszczeń gruntu w obrębie zbywanej nieruchomości oraz przykrytych warstwą gleby elementów będących pozostałością po konstrukcjach budowlanych. Osoby zamierzające wziąć udział w przetargu mogą za zgodą Gminy wykonać stosowne badania własnym staraniem i na własny koszt. Koszty notarialne i sądowe ponosi nabywca. Ogłoszenie będzie publikowane
na stronie internetowej urzędu: www.wielun.pl oraz www.bip.um.wielun.pl a wyciąg
z ogłoszenia zostanie opublikowany w prasie lokalnej. W trakcie przetargu zostaną zapewnione wszelkie zasady bezpieczeństwa wynikające z ustawy z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych, przepisów wykonawczych oraz zaleceń Ministerstwa Zdrowia.
Burmistrz Wielunia
(-) Paweł Okrasa
Udział w postępowaniu przetargowym wiąże się z przetwarzaniem danych osobowych oferentów
na zasadach określonych w Rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych
i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.U.UE. L 119 z 4.5.2016, str. 1—88) oraz w zakresie wynikającym z ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (t.j. Dz.U. z 2020 r., poz. 65) oraz rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 14 września 2004 r. w sprawie sposobu i trybu przeprowadzania przetargów oraz rokowań na zbycie nieruchomości (t.j. Dz.U. z 2014 r., poz. 1490). Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych przez Gminę Wieluń – Urząd Miejski w Wieluniu można uzyskać na stronie www.bip.um.wielun.pl w zakładce „Ochrona danych osobowych”.
Obwieszczeni NPP.6220.4.2020
Ogłoszenie o przetargu ustnym ogranicznym - dz. nr 10 obręb 7 m. Wielunia
Wieluń, dnia 9 lutego 2021 roku
NPP.6840.15.2020
OGŁOSZENIE
Burmistrz Wielunia
ogłasza
pierwszy przetarg ustny ograniczony na sprzedaż nieruchomości gruntowej
Przedmiotem przetargu jest nieruchomość oznaczona numerem działki 10, położona w obrębie 7 miasta Wielunia, przy ul. Traugutta, gmina Wieluń, powiat wieluński, województwo łódzkie. Nieruchomość oznaczona numerem 10 jest własnością Gminy Wieluń i posiada powierzchnię 0,0229 ha. Dla działki prowadzona jest księga wieczysta SR1W/0009467/1. Nieruchomość niezabudowana utwardzona kostką, użytkowana jako parking. Działka leży w bezpośrednim sąsiedztwie skrzyżowania dróg publicznych: ul Traugutta, ul. Sieradzkiej. W pobliżu nieruchomości przebiega sieć energetyczna, kanalizacyjna, wodociągowa, ciepłownicza i telefoniczna. W dalszej odległości gazowa. Zgodnie z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego miasta zatwierdzonym Uchwałą Nr X/177/19 Rady Miejskiej w Wieluniu z dnia 29 maja -2019 r. w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla wybranych terenów w obszarze miasta Wielunia działka jest położona na terenach o symbolu 7 U – teren zabudowy usługowej. Nieruchomość jest wolna od wszelkich ograniczeń i obciążeń. Termin do złożenia wniosku przez osoby, którym przysługiwałoby pierwszeństwo w nabyciu nieruchomości na podstawie art. 34 ust. 1 pkt 1 i 2 ustawy o gospodarce nieruchomościami upłynął 26 stycznia 2021 r.
Wyboru formy przetargu dokonano uwzględniając brak możliwości zagospodarowania działki jako odrębnej nieruchomości. Tym samym jej sprzedaż nastąpi w celu poprawienia warunków zagospodarowania nieruchomości przyległej. Do przetargu dopuszczeni zostaną tylko właściciele działek przyległych.
Cena wywoławcza : 44 000,00 zł (słownie złotych: czterdzieści cztery tysiące 00/100)
Wadium: 5 000,00 zł (słownie złotych: pięć tysięcy)
Termin przetargu: 23 marca 2021 r. – godzina 10 00
Do ceny uzyskanej w przetargu zostanie doliczony obowiązujący na dzień sprzedaży podatek VAT.
Osoby uprawnione do uczestnictwa w przetargu, zamierzające do niego przystąpić, powinnyw terminie do dnia 17 marca 2021 r. do godz. 15:00 zgłosić uczestnictwo w przetargu poprzez złożenie w Urzędzie Miejskim w Wieluniu, pokój nr 1, pisemnego zgłoszenia. Lista osób zakwalifikowanych do przetargu zostanie wywieszona na tablicy ogłoszeń tut. urzędu w dniu 19 marca 2021 r.
Wadium w określonej wyżej wysokości należy wpłacić w terminie do 17 marca 2021 r. na rachunek bankowy Urzędu Miejskiego w Wieluniu:
PKO BP 96 1020 2212 0000 5202 0404 8732
W tytule przelewu należy wpisać „przetarg ustny ograniczony – działka nr 10, obręb 7, przy ul. Traugutta w Wieluniu” imię, nazwisko osoby oraz PESEL lub nazwa firmy i jej NIP, na rzecz której nieruchomość będzie nabywana
Za datę wniesienia wadium uważa się wpływ środków pieniężnych na rachunek Gminy Wieluń.
Przetarg odbędzie się w Urzędzie Miejskim w Wieluniu – plac Kazimierza Wielkiego 1, sala nr 11 w ratuszu.
Uczestnicy przetargu zobowiązani są przedstawić Komisji Przetargowej następujące dokumenty:
- osoby fizyczne – dokument tożsamości,
- osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą – zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej (aktualność zaświadczenia winna być potwierdzona przez organ dokonujący rejestracji w okresie 3 miesięcy przed terminem przetargu) lub umowę spółki cywilnej lub aktualny (z ostatnich 6 miesięcy) odpis z KRS, w przypadku podmiotów, na które przepisy ustaw nakładają obowiązek uzyskania wpisu do Krajowego Rejestru Sądowego.
Uczestnicy biorą udział w przetargu osobiście lub przez pełnomocnika. Pełnomocnictwo wymaga formy aktu notarialnego. Osoby pozostające w związku małżeńskim i posiadające ustrój wspólności majątkowej biorą udział w przetargu osobiście lub okazują oświadczenie współmałżonka, iż wyraża
on zgodę na nabycie nieruchomości będącej przedmiotem przetargu, po cenie wylicytowanej przez współmałżonka przystępującego do przetargu. Wadium wniesione przez uczestnika przetargu, który przetarg wygrał zalicza się na poczet ceny nabycia nieruchomości. Wadium wniesione przez uczestnika przetargu, który przegrał przetarg podlega zwrotowi. Jeżeli osoba ustalona jako nabywca nieruchomości nie przystąpi bez usprawiedliwienia do zawarcia umowy w miejscu
i terminie wskazanym w zawiadomieniu organizator przetargu odstąpi od zawarcia umowy, a wpłacone wadium nie będzie podlegać zwrotowi.
Osoby przystępujące do przetargu zobowiązane będą do złożenia oświadczenia:
- o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych przez Gminę Wieluń w związku
z przetargiem na sprzedaż nieruchomości - podstawa prawna: ustawa z dnia 10 maja 2018 r.o ochronie danych osobowych ( Dz. U. z 2019 r. poz. 1781 z późn. zm.); - że znany jest im stan przedmiotu przetargu i nie wnoszą z tytułu stanu przedmiotu przetargu żadnych zastrzeżeń;
- że zapoznały się z zapisami miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego
dla nieruchomości objętych przetargiem.
Uczestnicy przetargów winni przed otwarciem przetargu przedłożyć komisji przetargowej:
- dowód wpłaty wadium,
- w przypadku osób fizycznych – dowód osobisty lub paszport, a w przypadku reprezentowania innej osoby pełnomocnictwo notarialne,
- w przypadku osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą – wydruk CEDiG, dowody tożsamości, stosowne pełnomocnictwa,
- w przypadku osób prawnych – aktualny wypis z właściwego rejestru, stosowne pełnomocnictwa, dowody tożsamości osób reprezentujących podmiot.
Organizator przetargu zawiadomi osobę ustaloną jako nabywca nieruchomości o miejscu i terminie zawarcia umowy sprzedaży, najpóźniej w ciągu 21 dni od dnia rozstrzygnięcia przetargu. Wydanie nieruchomości nastąpi po podpisaniu notarialnej umowy sprzedaży.
Dodatkowe informacje o nieruchomości można uzyskać w Wydziale Nieruchomości i Planowania Przestrzennego Urzędu Miejskiego w Wieluniu, pod numerem telefonu 43 886 02 23, 43 886 02 25, od poniedziałku do piątku w godzinach 7 30 – 15 30.
Właściciel nieruchomości może odwołać ogłoszony przetarg bez uzasadnienia przyczyn.
Nieruchomość sprzedawana jest na podstawie danych z ewidencji gruntów a wznowienie i okazanie granic następuje na koszt i staraniem nabywcy.
Gmina Wieluń nie dysponuje danymi, co do warunków gruntowo – wodnych, występowania ewentualnych zanieczyszczeń gruntu w obrębie zbywanej nieruchomości oraz przykrytych warstwą gleby elementów będących pozostałością po konstrukcjach budowlanych. Osoby zamierzające wziąć udział w przetargu mogą za zgodą Gminy wykonać stosowne badania własnym staraniem i na własny koszt.
Koszty notarialne i sądowe ponosi nabywca.
Ogłoszenie będzie publikowane na stronie internetowej urzędu: www.wielun.pl oraz www.bip.um.wielun.pl a wyciąg z ogłoszenia zostanie opublikowany w prasie lokalnej.
W trakcie przetargu zostaną zapewnione wszelkie zasady bezpieczeństwa wynikające z ustawy z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych, przepisów wykonawczych oraz zaleceń Ministerstwa Zdrowia.
Udział w postępowaniu przetargowym wiąże się z przetwarzaniem danych osobowych oferentów
na zasadach określonych w Rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych
i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.U.UE. L 119 z 4.5.2016, str. 1—88) oraz w zakresie wynikającym z ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (t.j. Dz.U. z 2020 r., poz. 65) oraz rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 14 września 2004 r. w sprawie sposobu i trybu przeprowadzania przetargów oraz rokowań na zbycie nieruchomości (t.j. Dz.U. z 2014 r., poz. 1490). Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych przez Gminę Wieluń – Urząd Miejski w Wieluniu można uzyskać na stronie www.bip.um.wielun.pl w zakładce „Ochrona danych osobowych”.
Wykaz nieruchomości przeznaczonych do zbycia - dz. nr 261/2 obręb 8 m. Wieluń
NPP.6840.25.2020
Na podstawie art. 35 ust. 1 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 roku o gospodarce nieruchomościami
(tekst jednolity: Dz. U. z 2020 r. poz. 1990 z późn. zm.) Burmistrz Wielunia podaje do publicznej wiadomości
WYKAZ NIERUCHOMOŚCI PRZEZNACZONYCH DO ZBYCIA
Oznaczenie nieruchomości według księgi wieczystej | Oznaczenie | Powie-rzchnia nieru-chomości | Opis nieruchomości | Przeznaczenie nieruchomości | Termin zagospo-rowania nierucho-mości | Cena nieruchomości | Wysokość stawek procentowych opłat z tytułu użytkowania wieczystego | Terminy wnoszenia opłat | Zasady aktualizacji opłat | Informacja zbycia | |
Numer działki | Obręb | ||||||||||
SR1W/000034600/0 | 261/2 | obręb 8 Wieluń | 298 | niezabudowana nieruchomość gruntowa | zabudowa mieszkaniowa śródmiejska | - | cena wywoławcza: plus podatek VAT 23 % | - | cena płatna umowy | - | bezprzetargowo |
Wieluń, dnia 2 lutego 2021 r.
Wykaz podlega wywieszeniu na okres 21 dni (od 05.02.2021 r. do 26.02.2021 r.) na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego w Wieluniu oraz na stronach internetowych urzędu www.wielun.pl oraz www.bip.um.wielun.pl. Osoby, którym przysługuje pierwszeństwo w nabyciu wyżej wymienionych nieruchomości na podstawie art. 34 ust. 1 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 roku o gospodarce nieruchomościami (Dz. U. z 2020 r. poz. 1990 z późn. zm.) mogą złożyć w Urzędzie Miejskim w Wieluniu wniosek o nabycie nieruchomości w terminie do dnia 19 marca 2021 roku.
Burmistrz Wielunia
(-) Paweł Okrasa
Obwieszczenie o odstąpieniu od przeprowadzenia strategicznej oceny oddziaływania na środowisko
GKM.6230.1.4.2020 Wieluń, dnia 08.01.2021 r.
OBWIESZCZENIE
o odstąpieniu od przeprowadzenia strategicznej oceny oddziaływania na środowisko
Burmistrz Wielunia działając na podstawie art. 48 ust. 4 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t. j. Dz. U. z 2020 r., poz. 283 z późn. zm.)
informuje
o odstąpieniu od przeprowadzenia strategicznej oceny oddziaływania na środowisko dla projektu „Programu usuwania wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Wieluń na lata 2020 – 2032”.
Zgodnie z art. 48 ust. 1 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko (t. j. Dz. U. z 2020r., poz. 283 z późn. zm.) organy opracowujące projekty dokumentów, o których mowa w art. 46 ust. 1 pkt. 2, oraz projekty zmiany takiego dokumentu - mogą, po uzgodnieniu z właściwymi organami, o których mowa w art. 57 i 58, odstąpić od przeprowadzenia strategicznej oceny oddziaływania na środowisko, jeżeli uznają, iż realizacja postanowień takiego dokumentu albo jego zmiany nie spowoduje znaczącego oddziaływania na środowisko, w tym na obszary NATURA 2000. Jednocześnie odstąpienie od przeprowadzenia strategicznej oceny oddziaływania na środowisko, może dotyczyć projektów dokumentów stanowiących niewielkie modyfikacje w ustaleniach przyjętych już dokumentów lub projektów dokumentów dotyczących obszarów w granicach jednej gminy.
Wobec powyższego Burmistrz Wielunia pismami z dnia 30 listopada 2020 r. znak: GKM.6230.1.2.2020 i GKM.6230.1.3.2020 zwrócił się odpowiednio do Państwowego Wojewódzkiego Inspektora Sanitarnego w Łodzi oraz do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Łodzi o uzgodnienie odstąpienia od obowiązku przeprowadzania strategicznej oceny oddziaływania na środowisko dla aktualizacji ,,Programu usuwania wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Wieluń na lata 2020- 2032”.
Pismem znak: ŁPWIS.NSOZNS.9022.1.173.2020.AB z dnia 16 grudnia 2020 r. (data wpływu 29 grudnia 2020 r.) Łódzki Państwowy Wojewódzki Inspektor Sanitarny uzgodnił bez zastrzeżeń odstąpienie od przeprowadzenia strategicznej oceny oddziaływania na środowisko dla aktualizacji dokumentu pn. ,,Program usuwania wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Wieluń na lata 2020- 2032”.
Pismem znak: WSI.410.14.2020.AK z dnia 23 grudnia 2020 r. Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Łodzi z uwagi na fakt, iż nie został spełniony warunek kwalifikujący Program do dokumentów wymagających przeprowadzenia strategicznej oceny oddziaływania na środowisko (art. 46 i 47 ustawy ooś) Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Łodzi nie mógł zająć stanowiska w przedmiotowej sprawie.
Biorąc pod uwagę fakt, że dokument odnosi się jedynie do obszaru jednej gminy i nie wyznacza ram dla przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko, Burmistrz Wielunia odstąpił od przeprowadzenia strategicznej oceny oddziaływania na środowisko aktualizacji przedmiotowego programu.
Informację o odstąpieniu od przeprowadzania strategicznej oceny oddziaływania na środowisko zamieszczono na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Wieluniu oraz wywieszono na tablicy ogłoszeń tutejszego Urzędu.
w z. BURMISTRZA
Joanna Skotnicka- Fiuk
Zastępca Burmistrza Wielunia