Preferencyjny zakup węgla


Informujemy, że Gmina Wieluń przystąpiła do programu preferencyjnego zakupu paliwa stałego przez gospodarstwa domowe, zgodnie z ustawą z dnia 27 października 2022 r., również od 1.01.2023 r.

Podstawowym warunkiem zakupu węgla w cenie preferencyjnej jest uzyskane prawo do dodatku węglowego.

 

Każdy uprawniony mieszkaniec Gminy Wieluń zainteresowany zakupem węgla zobowiązany jest złożyć wniosek o zakup preferencyjny, określając w nim m.in. rodzaj opału (groszek/ekogroszek, gruby orzech/kostka). Formularze wniosku dostępne są:

    w wersji papierowej: w Urzędzie Miejskim w Wieluniu, Plac Kazimierza Wielkiego 1, 98-300 Wieluń (Ratusz),
    w wersji elektronicznej: na gminnej stronie internetowej www.wielun.pl i w Biuletynie Informacji Publicznej.

Wnioski dotyczące okresu od 1.01.2023 r. do 30.04.2023 r. przyjmowane są w Urzędzie Miejskim w Wieluniu, Plac Kazimierza Wielkiego 1 (Ratusz), pokój 13, I. piętro (ze schodów w prawo) do dnia 17 lutego 2023 r. od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00 - 15.00.

Uprawnionych mieszkańców, zainteresowanych zakupem węgla w tym programie, prosimy o możliwie jak najszybsze złożenie wniosku – to pomoże nam na oszacowanie wielkości zapotrzebowania na opał i na złożenie zamówienia w Polskiej Grupie Górniczej.

Wnioski można również złożyć za pomocą środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu art. 2 pkt 5 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2020 r. poz. 344). W przypadku złożenia wniosku o zakup za pomocą środków komunikacji elektronicznej wniosek o zakup opatruje się kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym.

Po weryfikacji wniosku a następnie jego opłaceniu (w kwocie 2.000 zł / tonę) w ciągu 7 dni od złożenia wniosku będzie można odebrać w Urzędzie Miejskim w Wieluniu (Ratusz, pok. 13, I. piętro) zaświadczenie upoważaniające do odbioru węgla ze składu.

Faktury za dokonaną wpłatę na zakup  preferencyjny paliwa stałego są do odbioru, przez osobę o to wnioskującą, w Urzędzie Miejskim w Wieluniu – budynek w parku I piętro, prawe skrzydło, p. 135, w godz. 7.30. – 15.30. od poniedziałku do piątku.

 

 

Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
Typ dokumentu:
application/pdf
Rozmiar:
568KB
Liczba pobrań:
Trwa wczytywanie
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
Typ dokumentu:
application/pdf
Rozmiar:
910KB
Liczba pobrań:
Trwa wczytywanie
Informacja wytworzona przez:
MARIUSZ WŁODARCZYK
email: wlodarczykm@um.wielun.pl tel.:43 8860214
, w dniu:  14‑11‑2022 08:53:12
Informacja wprowadzona do BIP przez:
MARIUSZ WŁODARCZYK
email: wlodarczykm@um.wielun.pl tel.:43 8860214
, w dniu:  14‑11‑2022 08:53:12
Data ostatniej aktualizacji:
10‑01‑2023 14:11:38
Ilość wyświetleń:
Trwa wczytywanie
Wczytywanie danych...
Lp. Rodzaj zmiany Data aktualizacji Wytworzono przez Wprowadzono przez Akcje
Wczytaj kolejne wersje artykułu
Pokaż archiwalne komunikaty publikowane na tej stronie