Komunikaty


Obwieszczenie NPP.6220.15.2021

13‑10‑2021 13:36:06

Wieluń, dnia  14 października 2021 roku

 

NPP.6220.15.2021

 

 

OBWIESZCZENIE

BURMISTRZA WIELUNIA

 

Zgodnie z art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postepowania administracyjnego (tekst jednolity Dz.U. z 2020 r. poz. 256), art. 74 ustawy z dnia
3 października 2008 roku o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (tekst jednolity Dz. U. z 2021 r., poz. 284, poz. 784), Burmistrz Wielunia zawiadamia, że w dniu 8 października 2021 roku zostało wszczęte postępowanie administracyjne w związku z wnioskiem Inwestora New Energy Investments Sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie 31-234, przy ul. Kuźnicy Kołłątajowskiej 13, o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia pod nazwą:  Budowa instalacji fotowoltaicznej na terenie działki o numerze ewidencyjnym 74/2, obręb Jodłowiec, gmina Wieluń. W terminie 14 dni od dnia ukazania się niniejszego obwieszczenia, strony mogą zapoznać się ze złożonym wnioskiem oraz złożyć uwagi i zastrzeżenia.

 

 

 

ZASTĘPCA BURMISTRZA WIELUNIA

(-) Joanna Skotnicka-Fiuk

Liczba pobrań
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.

Pliki do pobrania

03‑09‑2021 08:50:51

                                                                                                            Wieluń, dnia 31 sierpnia 2021 roku

NPP.6840.15.2021

OGŁOSZENIE

 

Burmistrz Wielunia

ogłasza

pierwszy ustny przetarg nieograniczony na sprzedaż prawa użytkowania wieczystego nieruchomości oraz prawa własności naniesień budowlanych znajdujących się na niej.

       Nieruchomość składa z zabudowanych działek oznaczonych numerem 62/9, 57, 32/4 położonych w obrębie 2, działki nr 2 w obrębie 5 oraz niezabudowanej działki oznaczonej numerem 62/10 położonej w obrębie 2 w Wieluniu, przy ul. Długosza, powiat wieluński, województwo łódzkie. Nieruchomość jest własnością Skarbu Państwa, a Gmina Wieluń jest użytkownikiem wieczystym gruntu oraz właścicielem naniesień znajdujących się na niej, stanowiących odrębny przedmiot własności. Dla nieruchomości prowadzona jest księga wieczysta SR1W/00103108/6. Przez nieruchomość przebiegają dwie drogi publiczne – ul. Długosza i ul. Jagiełły.

Nieruchomość będąca przedmiotem sprzedaży posiada powierzchnię 5, 5158 ha, w tym:

- działka nr 62/10 – 2,5474 ha

- działka nr 32/4 - 0,7969 ha;

- działka nr 57 - 0,0702 ha;

- działka nr 62/9 - 0,6935 ha;

- działka nr 2 – 1,4078 ha.

Na działkach o numerach  62/9, 57, 32/4 i 2 znajduje się linia  kolejowa o długości 2 045 mb.

 Lokalizacja dwóch budynków niemieszkalnych:

- działka nr 32/4, pow. zabudowy 10 m²,  rok budowy: 1926 r.;

- działka nr 57, pow. zabudowy 11 m², rok budowy: 1941 r.

       Zgodnie z uchwałą Rady Miejskiej w Wieluniu nr XXXIV/336/17 z dnia 15 lutego 2017 r. w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla wybranego terenu przy
ul. Długosza i ul. Jagiełły w Wieluniu  działki nr 62/9 i 62/10, obręb 2, m. Wieluń położone są
w jednostce planistycznej 6P-U – zabudowa przemysłowo-usługowa.

Zgodnie z uchwałą Rady Miejskiej w Wieluniu Nr IX/93/2011 z 21 czerwca 2011 r. w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta Wielunia:

  • działka nr 57, obręb 2, m. Wieluń znajduje się na terenach oznaczonych symbolem planu G.22.MN 1 – zabudowa mieszkaniowa jednorodzinna w formie: wolnostojącej, bliźniaczej, szeregowej.
  • działka nr 32/4, obręb 2, m. Wieluń znajduje się na terenach oznaczonych symbolem planu G.18 K.K.- urządzenia obsługi komunikacji kolejowej.
  • działka nr 2, obręb 5 m. Wieluń znajduje się na terenach  oznaczonych symbolem planu
    F.5 K.K. - urządzenia obsługi komunikacji kolejowej.

Działki nr 62/9 i 62/10 położone w obrębie 2 m. Wielunia znajdują się na terenie objętym Łódzką Specjalną Strefą Ekonomiczną, Podstrefa Wieluń, Kompleks 5. W myśl art. 8 ust. 2 ustawy z dnia
20 października 1994 r. o specjalnych strefach ekonomicznych (tj. Dz. U. z 2020 r. poz. 1670 z późn. zm.) zarządzającemu strefą służy prawo pierwokupu w zakresie prawa własności i użytkowania wieczystego położonych na obszarze strefy nieruchomości. W związku z tym z nabywcą prawa użytkowania wieczystego do przedmiotowej nieruchomości oraz prawa własności znajdujących się na niej naniesień budowlanych, wyłonionym w wyniku przeprowadzonego przetargu, zostanie zawarta umowa warunkowa sprzedaży. W przypadku nie skorzystania przez Łódzką Specjalną Strefę Ekonomiczną z przysługującego jej prawa pierwokupu, zostanie zawarta umowa przeniesienia prawa użytkowania wieczystego nieruchomości oraz prawa własności naniesień budowlanych.

Termin na złożenie wniosku przez osoby, którym przysługiwałoby pierwszeństwo w nabyciu przedmiotowej nieruchomości, na podstawie art. 34 ust. 1 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 roku
o gospodarce nieruchomościami (teks jednolity: Dz. U. z 2020 r. poz. 65 z późn. zm.), upłynął 13 sierpnia 2021 r.

Nabycie prawa użytkowania wieczystego nieruchomości związane jest z obowiązkiem uiszczenia opłat rocznych z tytułu użytkowania wieczystego gruntu na rzecz właściciela w wysokości zgodnej
z przepisami ustawowymi. Stosownie do art. 71 ust. 4 ustawy o gospodarce nieruchomościami opłaty roczne użytkownik wieczysty wnosi w terminie do 31 marca każdego roku, z góry za dany rok. Wysokość stawki procentowej opłat z tytułu użytkowania wieczystego wynosi 3 %. Opłata roczna
z tytułu użytkowania wieczystego ww. gruntu wynosi 16 679,16 zł.

Stosownie do art. 77 ust. 1 ustawy o gospodarce nieruchomościami wysokość opłaty rocznej z tytułu użytkowania wieczystego nieruchomości gruntowej, z zastrzeżeniem ust. 2 i 2a, podlega aktualizacji nie częściej niż raz na 3 lata, jeżeli wartość tej nieruchomości ulegnie zmianie. Zaktualizowaną opłatę roczną ustala się, przy zastosowaniu dotychczasowej stawki procentowej, od wartości nieruchomości określonej na dzień aktualizacji opłaty. Przy dokonywaniu aktualizacji opłaty z tytułu użytkowania wieczystego stosuje się tryb postępowania określony w art. 78-81 ustawy o gospodarce nieruchomościami. Stosownie do art. 72 ust. 1 ustawy o gospodarce nieruchomościami wysokość opłaty rocznej z tytułu użytkowania wieczystego nieruchomości gruntowej ustala się według stawki procentowej od ceny nieruchomości gruntowej określonej zgodnie z art. 67.

Cena wywoławcza : 6 672 500,00 zł (słownie złotych:  sześć milionów sześćset siedemdziesiąt dwa tysiące pięćset)

Wadium: 500 000,00 zł (słownie złotych:  pięćset tysięcy)

Termin przetargu: 15 listopada 2021 r. – godzina 10 00

Do ceny nieruchomości ustalonej w drodze przetargu, proporcjonalnie do wartości działki nr 62/10 zostanie doliczony 23 % podatek VAT, natomiast sprzedaż działek zabudowanych, na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 10 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług będzie zwolniona z podatku VAT. 

Wadium w określonej wyżej wysokości należy wpłacić w terminie do 9 listopada 2021 r.
 na rachunek bankowy Urzędu Miejskiego w Wieluniu:
Rejonowy Bank Spółdzielczy w Lututowie Oddział w Wieluniu

83 9256 0004 0723 5034 2000 0100

W tytule przelewu należy wpisać „przetarg ustny nieograniczony – działka nr 62/9, 62/10, 57, 32/4, obręb 2, dz. nr 2 obręb 5 w Wieluniu” imię, nazwisko osoby oraz PESEL lub nazwa firmy
 i jej NIP, na czyją rzecz nieruchomość będzie nabywana

Za datę wniesienia wadium uważa się wpływ środków pieniężnych na rachunek Gminy Wieluń.

Przetarg odbędzie się w Urzędzie Miejskim w Wieluniu – plac Kazimierza Wielkiego 1, sala nr 11 w ratuszu.

Uczestnicy przetargu zobowiązani są przedstawić Komisji Przetargowej następujące dokumenty:

  • osoby fizyczne – dokument tożsamości,
  • osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą – zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej (aktualność zaświadczenia winna być potwierdzona przez organ dokonujący rejestracji w okresie 3 miesięcy przed terminem przetargu) lub umowę spółki cywilnej lub aktualny (z ostatnich 6 miesięcy) odpis z KRS, w przypadku podmiotów, na które przepisy ustaw nakładają obowiązek uzyskania wpisu do Krajowego Rejestru Sądowego.

Uczestnicy biorą udział w przetargu osobiście lub przez pełnomocnika. Pełnomocnictwo wymaga formy aktu notarialnego. Osoby pozostające w związku małżeńskim i posiadające ustrój wspólności majątkowej biorą udział w przetargu osobiście lub okazują oświadczenie współmałżonka, iż wyraża
on zgodę na nabycie nieruchomości będącej przedmiotem przetargu, po cenie wylicytowanej przez współmałżonka przystępującego do przetargu. Wadium wniesione przez uczestnika przetargu, który przetarg wygrał zalicza się na poczet ceny nabycia nieruchomości. Wadium wniesione przez uczestnika przetargu, który przegrał przetarg podlega zwrotowi. Jeżeli osoba ustalona jako nabywca nieruchomości nie przystąpi bez usprawiedliwienia do zawarcia umowy w miejscu i terminie wskazanym
w zawiadomieniu organizator przetargu odstąpi od zawarcia umowy, a wpłacone wadium nie będzie podlegać zwrotowi.

Osoby przystępujące do przetargu zobowiązane będą do złożenia oświadczenia:

  • o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych przez Gminę Wieluń w związku
    z przetargiem na sprzedaż nieruchomości - podstawa prawna art. 23 ust. 1 pkt 1 i 2, art. 24 ustawy
    z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych ( Dz. U. z 2019 r. poz. 1781);
  • że znany jest im stan przedmiotu przetargu i nie wnoszą z tytułu stanu przedmiotu przetargu żadnych zastrzeżeń;
  • że zapoznały się z zapisami miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego
    dla nieruchomości objętych przetargiem.

       Uczestnicy przetargów winni przed otwarciem przetargu przedłożyć komisji przetargowej:

  • dowód wpłaty wadium,
  • w przypadku osób fizycznych – dowód osobisty lub paszport, a w przypadku reprezentowania innej osoby pełnomocnictwo notarialne,
  • w przypadku osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą – wydruk CEDiG, dowody tożsamości, stosowne pełnomocnictwa,
  • w przypadku osób prawnych – aktualny wypis z właściwego rejestru, stosowne pełnomocnictwa, dowody tożsamości osób reprezentujących podmiot.

Organizator przetargu zawiadomi osobę ustaloną jako nabywca nieruchomości o miejscu i terminie zawarcia umowy sprzedaży, najpóźniej w ciągu 21 dni od dnia rozstrzygnięcia przetargu. Wydanie nieruchomości nastąpi po podpisaniu notarialnej umowy sprzedaży.

Dodatkowe informacje o nieruchomości można uzyskać telefonicznie od poniedziałku do piątku w godzinach 7 30 – 15 30, pod numerem telefonu 43 886 02 23, 43 886 02 25.

Nieruchomość sprzedawana jest na podstawie danych z ewidencji gruntów a wznowienie i okazanie granic następuje na koszt i staraniem nabywcy. Koszty notarialne i sądowe ponosi nabywca.

Ogłoszenie będzie publikowane na stronie internetowej urzędu: www.wielun.pl oraz www.bip.um.wielun.pl a wyciąg zostanie opublikowany w codziennej prasie ogólnokrajowej.

 

                                                                                               

                                                                                       Burmistrz Wielunia

                                                                                        (-) Paweł Okrasa

 

 

W trakcie przetargu zostaną zapewnione wszelkie zasady bezpieczeństwa wynikające z ustawy z dnia 2 marca 2020 r.o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych, przepisów wykonawczych oraz zaleceń Ministerstwa Zdrowia.

Brak dokumentów
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.

Obwieszczenie

03‑02‑2021 10:42:48
Liczba pobrań
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.

ZARZĄDZENIE Nr 34/20 BURMISTRZA WIELUNIA z dnia 5 lutego 2020 roku w sprawie ogłoszenia otwartego konkursu ofert na wsparcie realizacji w 2020 roku w Gminie Wieluń zadania publicznego w zakresie upowszechniania kultury fizycznej i sportu

06‑02‑2020 11:54:37
Dokumenty:
Plik pdf Ogloszenie konkursu ofert- zarzadzene 34_20.pdf
06‑02‑2020 11:55:27
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
Typ dokumentu:
application/pdf
Rozmiar:
564KB
Liczba pobrań:
Trwa wczytywanie
Plik odt Formularz oferty zarządzenie 34_20.odt
06‑02‑2020 11:55:27
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
Typ dokumentu:
application/vnd.oasis.opendocument.text
Rozmiar:
26KB
Liczba pobrań:
Trwa wczytywanie

Projekt „Innowacyjne Miasta”

28‑03‑2019 13:35:53

Alternatywny tekst z opisem obrazu.

 

Nazwa Wnioskodawcy: Fundacja Promocji Gmin Polskich

Partnerzy Projektu: Gmina Miasto Chełmno, Gmina Miasto Biłgoraj, Gmina Staszów, Gmina Busko-Zdrój, Gmina Miasto Sieradz, Gmina Wieluń.

Tytuł projektu: „Innowacyjne Miasta”

Okres realizacji: 01.09.2018 – 01.06.2020

Rodzaj wsparcia finansowego: dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej w kwocie 845 080,00 zł.

Wartość projektu: 1 002 710,00 zł ( w tym wkład własny w postaci wynagrodzeń pracowników uczestniczących w szkoleniach w ramach projektu w kwocie: 157 630,00 zł).

Obszar realizacji projektu: województwo łódzkie (powiat wieluński, sieradzki), woj. świętokrzyskie (powiat buski, staszowski), woj. Lubelskie (powiat biłgorajski), woj. Kujawsko-pomorskie (powiat chełmiński)

 

CEL GŁÓWNY

Celem projektu jest wzrost jakości i dostępności usług administracyjnych istotnych dla prowadzenia działalności gospodarczej w Gminie Miasto Chełmno, Gminie Miasto Biłgoraj, Gminie Staszów, Gminie Busko-Zdrój, Gminie Miasto Sieradz, Gminie Wieluń oraz monitorowanie procesu ich świadczenia poprzez wdrożenie w JST rozwiązań poprawiających efektywność zarządzania usługami dziedzinowymi w obszarach podatków i opłat lokalnych oraz zarządzania nieruchomościami w okresie 10.09.2018 – 01.06.2020.

GRUPA DOCELOWA

  • 6 JST: Gmina Miasto Chełmno, Gmina Miasto Biłgoraj, Gmina Staszów, Gmina Busko-Zdrój, Gmina Miasto Sieradz, Gmina Wieluń. jako beneficjenci przewidzianego w projekcie  wsparcia dotyczącego jakości i dostępności usług administracyjnych istotnych dla prowadzenia działalności gospodarczej monitorowania procesu ich świadczenia poprzez wdrożenie w JST rozwiązań poprawiających efektywność zarządzania usługami dziedzinowymi w obszarach podatków i opłat lokalnych oraz zarządzania nieruchomościami
  • 110 osób (71 K, 39 M) -  pracowników tych jednostek zatrudnionych zgodnie z wymogami ustawy o pracownikach samorządowych jako beneficjenci przewidzianego w projekcie wsparcia  dotyczącego doskonalenia kompetencji kadr.

Najważniejsze działania w ramach projektu obejmują:

  • Wdrożenie system umożliwiającego elektronizację procesu obsługi podatkowej praz poprawę dostępności do informacji o sposobie załatwienia I przebiegu sprawy dla 5 JST
  • Wdrożenie/modernizacja programów dziedzinowych z obszaru P I OPLOK dla 2 JST
  • Wdrożenie/modernizacja programów dziedzinowych z obszaru ZN dla 3 JST
  • Modernizacja bazy danych w zakresie P I OPLOK dla 1 JST
  • Elektronizację procesu świadczenia usług przez nowe e-usługi w obszarze podatków i nieruchomości – razem 60 szt
  • Podniesienie kompetencji kadr dla 6 JST (110 osób: 71K/39M) przez szkolenie z obszarów:
  • Podatków i opłat lokalnych
  • Zarządzania nieruchomościami

 

 

NAJWAŻNIEJSZE ZAKŁADANE WSKAŹNIKI:

Lp.

Wskaźniki projektu

Zakładana wartość docelowa

1

Liczba JST, które wdrożyły rozwiązania usprawniające pracę urzędu w obszarze obsługi podatkowej przedsiębiorców

6

2

Liczba JST, które wdrożyły rozwiązania usprawniające pracę urzędu w obszarze zarządzania nieruchomościami

6

3

Liczba uczestników szkoleń, którzy podnieśli kompetencje w zakresie obsługi klienta z wykorzystaniem nowoczesnych rozwiązań IT w procesie świadczenia elektronicznych usług publicznych

120

4

Liczba JST, które wdrożyły po 10 nowych usług na platformie e-PUAP  w obszarze obsługi podatkowej

4

5

Liczba JST, które wdrożyły po 5 nowych usług na platformie e-PUAP  w obszarze nieruchomości

4

6

Liczba osób objętych szkoleniami/doradztwem w zakresie kompetencji cyfrowych

110

7

Liczba wdrożonych Miejskich Systemów Komunikacji Online

5

8

Liczba uruchomionych Punktów Potwierdzania Profili Zaufanych

3

9

Liczba wdrożonych programów/modułów dziedzinowych z obszaru zarządzania nieruchomościami

3

 

Liczba pobrań
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
Typ dokumentu:
application/pdf
Rozmiar:
192KB
Liczba pobrań:
Trwa wczytywanie
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
Typ dokumentu:
application/pdf
Rozmiar:
265KB
Liczba pobrań:
Trwa wczytywanie
Liczba komunikatów: 90 Numer strony: 3  4  5  6  7  
Informacja wytworzona przez:
Katarzyna Trzcina , w dniu:  03‑03‑2004 11:44:04
Informacja wprowadzona do BIP przez:
Monika Antosiak
email: mantosiak@finn.pl tel.:(42) 684-98-91 fax: (42) 684-98-92
, w dniu:  03‑03‑2004 11:44:04
Data ostatniej aktualizacji:
17‑04‑2024 10:27:27
Ilość wyświetleń:
Trwa wczytywanie
Wczytywanie danych...
Lp. Rodzaj zmiany Data aktualizacji Wytworzono przez Wprowadzono przez Akcje
Wczytaj kolejne wersje artykułu
Pokaż archiwalne komunikaty publikowane na tej stronie